וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נסיגה מסוריה והפסקת תמיכה בארגוני טרור: דרישות ארה"ב מאיראן

שר החוץ האמריקני מייק פומפאו הציג את התנאים למניעת הטלת "הסנקציות הכבדות בהיסטוריה" על טהראן. בין הדרישות שהציג: גישה חופשית של פקחים לאתרי הגרעין ועצירת האיומים על ישראל. נתניהו בירך: "מדיניות טראמפ נכונה". רוחאני תקף: "מי אתם שתחליטו עבורנו"

צילום: CNN, עריכה: יוסי אלטר

שר החוץ האמריקני מייק פומפאו אמר היום (שני) כי ארצות הברית תפעיל "לחץ כלכלי חסר תקדים על איראן, למשטר בטהראן לא יהיה ספק באשר לכוונות שלנו. המשטר צריך לדעת שזו רק ההתחלה. אלו יהיו הסנקציות הכי חזקות בהיסטוריה. איראן תיאלץ לבחור, אם היא רוצה לשמור על כלכלה משגשגת בבית או על השפעה מחוץ לגבולותיה, היא לא תוכל לעשות את שניהם".

לדברי פומפאו, ארצות הברית לא תדון בתנאי הסכם הגרעין שחתמו את המעצמות עם איראן בשנת 2015. שר החוץ האמריקני הציג במהלך דבריו 12 דרישות מאיראן, ובהן הסגת כוחותיה מסוריה. "ההקלה בסנקציות תגיע רק לאחר שארצות הברית תראה שינויים מוחשיים במדיניות האיראנית". שר החוץ הוסיף כי "נפעיל לחץ כלכלי חסר תקדים על איראן, למשטר בטהראן לא יהיה ספק באשר לכוונות שלנו. המשטר צריך לדעת שזו רק ההתחלה. אלו יהיו הסנקציות הכי חזקות בהיסטוריה. איראן תיאלץ לבחור, אם היא רוצה לשמור על כלכלה משגשגת בבית או על השפעה בחו"ל, היא לא תוכל לעשות את שניהם.

עוד בוואלה! NEWS:
רצח גרושת עד המדינה: העבריין יניב זגורי נעצר
שבע שנות מאסר נגזרו על שאול שמאי המורה הפדופיל מתל אביב
החילוץ הדרמטי של נדב בן יהודה המטפס הישראלי בהימלאיה

נאום של פומפאו חושף את המדיניות של הממשל נגד איראן. רויטרס
"המשטר צריך לדעת שזו רק ההתחלה". פומפאו/רויטרס

פומפאו הציג את רשימת הדרישות מאיראן ואמר כי "עלינו להתחיל להגדיר מה אנחנו דורשים מאיראן. ראשית, עליה לציית לכל הדרישות של הסוכנות לאנרגיה אטומית. שנית, עליה להפסיק העשרה ולא לדרוש עיבוד פלוטוניום. היא צריכה לאפשר גישה לכל האתרים. היא צריכה להפסיק את הטילים הבליסטיים. היא צריכה לשחרר את כל האזרחים האמריקנים הכלואים. היא צריכה להפסיק תמיכה בחיזבאללה, חמאס וכל ארגוני הטרור".

עוד דרש פומפאו כי "על איראן לכבד את הריבונות של עיראק, להפסיק את התמיכה בחות'ים, עליה להסיג את כל כוחותיה מסוריה. עליה להפסיק תמיכה בטאליבן ולהפסיק לשמש מחסה למנהיגי אל קאעידה. להפסיק את התנהגותה התוקפנית כולל איומיה להשמיד את ישראל ולשגר טילים לסעודיה ולאיחוד האמירויות. הרשימה ארוכה אבל אלו דרישות די בסיסיות. זו פשוט ההתנהגות התוקפנית של איראן. לא אנחנו יצרנו את הרשימה, הם יצרו אותה. אני מבקש שבנות בריתנו יצטרפו אלינו בדרישה מאיראן להתנהג בצורה יותר אחראי".

עוד באותו נושא

טראמפ הכריז על פרישה מהסכם הגרעין עם איראן והטיל מחדש סנקציות

לכתבה המלאה
נשיא איראן רוחאני, 7 במאי 2018. AP
נשיא איראן רוחאני/AP

לדבריו, "אם זה יושג, אנחנו נוכל להפסיק את הסנקציות. נוכל לבסס יחסים דיפלומטיים וכלכליים מלאים עם איראן. הקלה מהמעשים שלנו תהיה רק כשנראה שינוי בר קיימא בהתנהגות של איראן. אנחנו מכירים בזכות של איראן להגן על עצמה אבל לא לאיים על אחרים. שלא כמו הממשל הקודם, נרצה שהקוגנרס יהיה שותף לזה".

נשיא איראן חסן רחאני תקף את ארצות הברית ואמר "מי אתם שתחליטו עבור ארצות הברית והעולם? איראן תמשיך לצעוד בדרכה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום כי "המדיניות של הנשיא טראמפ נכונה. אפס העשרה, וגם איראן צריכה לצאת מסוריה. אנחנו מאמינים שזו המדינות הנכונה. אנחנו קוראים לכל הקהילה הבינלאומית להצטרף לעמדה הזו. מי שרוצה להפסיק את התוקפנות האיראנית, מי שרוצה לקדם את השלום, מתנגד לאיראן ויתמוך בעמדה האמריקנית. כך עושה ישראל".

בכיר איראני אמר לאחר דבריו של פומפאו כי דבריו של שר החוץ האמריקני מעידים כי ארצות הברית רוצה לבצע חילופי שלטון באיראן. "ארצות הברית רוצה ללחוץ עלינו עד שנכנע", אמר הבכיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully