וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החילוץ הדרמטי של נדב בן יהודה המטפס הישראלי בהימלאיה

21.5.2018 / 10:02

בן יהודה ניסה יחד עם צוותו לטפס אל פסגת הר קנצ'נג'נגה שבגבול הודו ונפאל, ללא בלוני חמצן. כשהיה בגובה 8,200 מטרים הוא נפל ונפגע, ונזקק לסיוע רפואי. מסוק של חברת מגנוס הצליח לחלצו בתנאים קשים ולפנותו לבית החולים בקטמנדו

צילום: מתוך הפייסבוק של נדב בן יהודה וסרטוני גולשים, עריכה: יאיר דניאל

מטפס ההרים נדב בן יהודה חולץ ביום שישי האחרון בהר קנצ'נג'נגה שברכס ההימלאיה, בגבול הודו ונפאל, לאחר ששרד במשך יממה שלמה ללא חמצן. מסוק של חברת החילוץ מגנוס פינה אותו מהאזור לבית החולים בקטמנדו בעודו סובל מחבלות ופגיעות קור.

בן יהודה וצוותו ניסו לטפס לפסגת ההר המוגדר כשלישי בגובהו בעולם ביום רביעי. האתגר היה להשלים את הטיפוס ללא בלוני חמצן. בשלב מסוים, בגובה 8,200 מטרים, חברי הצוות נקלעו למצוקת זמן עקב רדת החשכה. בזמן שהצוות חזר לאחור, בן יהודה נפל על הקרקע וחטף פגיעה. משהבחינו בהעדרו של בן יהודה, החליטה הקבוצה להתקשר לחילוץ והודיעו כי כי ייתכן שמת. קבוצת המטפסים עלתה חזרה מעלה על מנת להשיב את בן יהודה ולהורידו מטה במשך יממה שלמה.

אשתו לנה אמרה לוואלה! NEWS כי בן יהודה "היה שרוי בתנאי קור קשים מאד בגובה של יותר מ-8,000 מטר. רק יומיים אחרי שחבריו לקבוצה חילצו אותו הגיע מסוק החילוץ למחנה 4 ופינה אותו לבית החולים בקטמנדו. לא ברור איך נשאר בחיים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
פונה לבית החולים בקטמנדו. בן יהודה בטיפוס בגיאורגיה ב-2012/מערכת וואלה, צילום מסך

"במהלך 48 השעות האחרונות נפוצה הידיעה בין הצוותים על ההר שנדב שלנו נהרג קרוב לפסגת הר קנצ'נג'נגה, הדבר בהחלט היה קרוב מאוד לכך, אבל נדב לא נתן ולא רצה להפוך לחלק מהקרח, והצליח לשרוד. נדב בחיים". כתבה אשתו בפייסבוק.

המסוק ובו בלוני חמצן, המריא לעבר המקום ברגע שתנאי מזג האוויר אפשרו זאת. בן יהודה המתין בשדה תעופה קטן סמוך למחנה מספר 3 בגזרת הטיפוסים. לאחר שהמסוק הצליח לנחות, הוא פינה את בן יהודה להמשך טיפול רפואי בבית החולים.

זו אינה הפעם הראשונה שבן יהודה נקלע למצוקה במהלך טיפוס. בשנת 2012 בעת טיפוס לפסגת הר האוורסט ובמרחק של כ-250 מטרים מהפסגה, נתקל בן יהודה במטפס טורקי מחוסר הכרה, והחל מיד בפעולת חילוץ שהייתה כרוכה גם בסיכון חייו שלו. במהלך החילוץ נאלץ להסיר את הכפפה מיד ימינו כדי לבצע פעולות מורכבות, ומערכת החמצן שברשותו חדלה מלפעול לאורך כל הירידה מן ההר. החילוץ הסתיים בהצלחה אך כתוצאה מפעולת החילוץ סבל בן יהודה מפגיעות גופניות קשות, ובהן חשש כבד לקטיעת אצבעות יד ימינו.

עוד בוואלה!

הצטרפו לוואלה fiber ושדרגו את חווית הגלישה והטלוויזיה בזול!

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
נדב בין יהודה בטיפוס בגיאורגיה ב-2012/מערכת וואלה, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully