וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרטים על החמקן וקצינים מכל העולם: כנס בינלאומי של חיל האוויר

21.5.2018 / 17:00

למרות המתיחות הביטחונית ופרסומים זרים על תקיפות של צה"ל בסוריה יקיים חיל האוויר הישראלי כנס בינלאומי. בכנס יחשוף מפקד טייסת החמקנים פרטים על מטוס האדיר. "הזדמנות לתעשייה וליכולות הצבאיות שלנו", אמר מפקד חיל האוויר

צילום: דובר צה"ל

כנס בינלאומי למפקדי חילות האוויר בראשות מפקד חיל האוויר אלוף עמיקם נורקין בסימן 70 שנה לחיל האוויר ייפתח מחר (שלישי). הכנס, שיתקיים בבית חיל האוויר בהרצליה מתקיים לדבריו של קצין בכיר בחיל האוויר בהתאם לתכנית והכנות שהחלו לפני שמונה חודשים כדי למצב את הכוח האווירי אך גם לחזק קשר בין מדינות ולהרחיב שיתופי פעולה לפי המדיניות של הרמטכ"ל גדי איזנקוט. הכנס שיימשך שלושה ימים יכלול הרצאות ודיונים באתגרי חיל האוויר במזרח התיכון, פעילות מבצעית, שיתופי פעולה, אימונים וחדשנות.

יותר מ-20 מפקדי חילות אוויר או סגניהם אישרו הגעה בהם גרמניה, אוסטריה, בלגיה, ברזיל, בריטניה, קנדה, בולגריה, צרפת, צ'כיה, הולנד, פינלנד, הודו, איטליה, ווייטנאם, יוון, קפריסין, פולין, קרואטיה, רומניה ועוד. חלקם יגיע כבר היום לישראל.

עוד בוואלה! NEWS:
שבע שנות מאסר נגזרו על שאול שמאי המורה הפדופיל מתל אביב
המפכ"ל על ההפגנות בחיפה: "מחאה לא לגיטימית, הרחוב הפך לשדה קרב"
ייצא לחופשי בקרוב? הנשיא חתם על קיצור עונשו של קובי פרץ

עמיקם נורקין בועידת ישראל לתעופה, גלבוע 4, איירפורט סיטי, 2 במאי 2018. ראובן קסטרו
"נדגים את הגודל הייחודי של מדינת ישראל". מפקד חיל האוויר נורקין/ראובן קסטרו

את היום הראשון יפתח מפקד חיל האוויר נורקין בסקירה אזורית ביטחונית ואתגרי החיל, מענה לאיומים, כולל מסרים למדינות להרחיב את שיתופי הפעולה. המדיניות של מפקד חיל האוויר הנוכחי היא שבכל מקום שבו יפעל החיל הוא יידרש לשיתופי פעולה אזוריים. בין הנואמים ביום הראשון יהיו האלוף במיל' עמוס גלעד ודני שפירא מראשוני הטייסים של החיל. גם המנכ"לית של חברת לוקהיד מרטין מרלין יוסון תרצה על משמעות מטוסי קרב מדור חמישי ומפקדי החיל בעבר ביניהם האלוף במיל' אליעזר שקדי ירצה על התרומה של חיל האוויר לחדשנות והתרבות העסקית בתפקידיו בישראל ובעולם.

ביום השני לכנס ישתתפו מפקדי החילות ביום עיון בבסיס תל נוף וייקחו חלק בטיסות אימון על הלביא (מטוס האימון המתקדם של חיל האוויר א"ב), תצוגת יכולות ומערכות נשק של חיל האוויר ובכירי התעשיות הביטחוניות בישראל. לאחר מכן ייפגשו הבכירים עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. ביום השלישי לכנס יתקיים יום עיון בהר הטייסים ולאחר מכן אירוח במשכן נשיא המדינה כולל מפגש. בכנס יחשוף מפקד טייסת החמקנים פרטים על מטוס האדיר F-35.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
תרגיל ה"בלו-פלאג", בבסיס עובדה 8 בנובמבר 2017. ראובן קסטרו
מטוס F-15 של חיל האוויר/ראובן קסטרו

מפקד חיל האוויר אלוף נורקין אמר כי "מדינת ישראל ציינה 70 שנים לעצמאותה לפני כמה שבועות, לרגל ההזדמנות הזאתי והמאורע החשוב הזה אנחנו מקיימים כנס של מפקדי חילות אוויר מכל העולם. בכנס הזה נחשוף מעט את יכולות האימון שלנו כאן בישראל, את היתרון היחסי שלנו להתאמן באזורים שהם מדמים את שדה הקרב. מעבר לכך אנחנו נטוס יחד עם מפקדי חילות האוויר שיתארחו אצלנו בשמי המדינה, נדגים בפניהם את הגודל הייחודי של מדינת ישראל את האתגרים של התמודדות עם הגנת שמי מדינה, מרחב אווירי שהוא מרחב מאוד צפוף ודרך הטיסה הזאת למעשה נשקף את הדילמות המבצעיות שאנחנו מתמודדים איתם מדי יום".

נורקין הוסיף כי "אני חושב שזאת הזדמנות מבחינתנו, לפתוח צוהר וחלון למדינות רבות בעולם ולראות את מדינת ישראל, את הנופים של המדינה, את ההיסטוריה של המדינה את היכולות של התעשייה הישראלית וגם את היכולות הצבאיות שלנו ואת האיכות האנושית שיש לנו כאן, ואני בטוח שהכנס הזה הוא מפתח ליחסים שיהיו משמעותית יותר הדוקים בשנים הבאות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully