וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המפכ"ל על ההפגנות בחיפה: "מחאה לא לגיטימית, הרחוב הפך לשדה קרב"

21.5.2018 / 12:20

אלשיך התייחס לטענות לפיהן כוחות המשטרה שפעלו לפיזור ההפגנות בחיפה במהלך סוף השבוע הפעילו כוח מוגזם. "מתקיימת בדיקה מקצועית ואנו ממתינים למסקנות". גורם רפואי: לא ניתן לשלול את טענות הפעיל החברתי ג'עפר פרח לפיהן ספג בעיטה

צילום: ג'וש בריינר "כאן חדשות"

מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך אמר היום (שני) כי אם יתברר שהשוטרים פעלו בניגוד לחוק במעצרם של המפגינים בחיפה ובהם מנכ"ל מרכז מוסאווא ג'עפרח פרח - במשטרה יתקבלו החלטות. "מתקיימת בדיקה מקצועית ואנחנו ממתינים למסקנות שלה. מדרחוב שהפך לשדה קרב - זו לא מחאה לגיטימית".

פרח, שאושפז לפני כיומיים בבית החולים, טען כי נפצע בעקובת האלימות המשטרתית שהופעלה נגדו. גורם רפואי שנחשף למצבו של פרח בבית החולים בני ציון לא שולל את גרסתו לפיה ספג בעיטה בדופן הברך שלו דבר שגרם לשבירת רגלו. יחד עם זאת, אמר הגורם הרפואי הבכיר כי בחינת צילומי הרנטגן יכולה להוביל למסקנה נוספת כי הרגל נשברה כתוצאה מנפילה לאחר שסובב את הרגל ומעד. "שתי האופציות הן הגיוניות ומוכרות בספרות הרפואית ואי אפשר לשלול אחת מהן", אמר הגורם.

המפכ"ל, רוני אלשיך, בכנס ועדת הנשיאים, מלון ענבל, ירושלים, 20 בפברואר 2018. גדעון צנטנר
המפכ"ל אלשיך/גדעון צנטנר

גורמים בכירים במשטרה אמרו כי מוקדם להסיק מסקנות באשר לגורם לפציעתו של העצור. "יתכבד האיש להגיש ולהצביע על השוטר שפגע בו", אמרו. "עד עכשיו הוא לא הגיש תלונה אלא רק סיפר את הסיפור שלו. כגע אין לו שום אישוש חוץ מדבריו לגרסה שלו כי שוטר יס"מ חבט בו ברגל ושבר לו אותה" - כך אמר גורם בכיר במשטרה. "אנחנו מחכים כמו כולם למסקנות החקירה של מח"ש בעניין זה".


השר לביטחון הפנים גלעד ארדן התייחס לסערה במהלך טקס השקת מערך המבצעים החדש של המשטרה, בפיקודו של הסמפכ"ל זוהר דביר. "המשמעות של להיות שוטר היום היא להכריע בשבריר שניה בין הגנה על שלום הציבור או זכויות אדם וחופש הביטוי", טען. "אירועי הימים האחרונים הציבו דוגמה לצורך לשמור על סדר ציבורי יחד עם חופש ביטוי ומחאה".

ארדן הוסיף: "השוטרים ממלאים תפקידם בעודם מותקפים פיזית ואף סופגים עלבונות, אך עדיין עליהם לשמור על איפוק.
על המשטרה לוודא שנעשה שימוש מושכל בכוח שהקנה לה החוק. כדי לשמור על אמון הציבור בה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully