וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דובר צה"ל במאמר לעיתון אמריקני: כך חמאס משקר לעולם

בטור שפרסם בוול-סטריט ג'ורנל פירט תא"ל רונן מנליס את האופן שבו ארגון הטרור מנצל את אנשיו כדי לנצח בקרב על דעת הקהל העולמית. לטענתו, הארגון מפיץ שקרים אודות האלימות בהפגנות בגבול עזה. "צה"ל ינצח בקרב האמיתי - הגנה על האזרחים שלנו מול הטרור", כתב

צילום: דוברות משרד הבטחון, עריכה: יוסי אלטר

(בווידאו: שימוש ברחפנים לפיזור מפגינים בגבול רצועת עזה)

"חלק מהתקשורת סייעה לחמאס בכך שבחרה לפרסם את השקרים שלו ולא את העובדות" - כך האשים הלילה (שני) דובר צה"ל, תת-אלוף רונן מנליס, במאמר שפורסם בעיתון האמריקני וול סטריט ג'ורנל. במאמר, תיאר מנליס את האופן שבו משתמש הארגון באזרחי הרצועה לצרכי התעמולה על מנת לזכות בדעת הקהל העולמית, זאת לצד הפעלת אלימות כלפי צה"ל בהפגנות בגבול רצועת עזה.

"חמאס השיג סיקור תקשורתי שלילי נגד ישראל לאחר הפרות הסדר האלימות הראשונות ב-30 במרץ, היום הראשון של מבצע התעמולה הזה", ציין מנליס. "חמאס יכול היה לטעון אז לניצחון תעמולתי, להפסיק את האלימות ולמנוע מקרי מוות רבים. אך עבור החמאס, שקרים חשובים יותר מחיים".

"אם בשביל לנצח במלחמת התעמולה הבינלאומית אני צריך לשקר כמו חמאס אז אעדיף לומר את האמת ולהפסיד", הוסיף. "צה"ל ינצח בקרב האמיתי - הגנה על האזרחים שלנו מול הטרור. חיילי צה"ל ניצחו השבוע בכך ששמרו על משפחות ישראליות, ובכך שמנעו מחמאס להשיג את מטרותיו המוצהרות".

עימותים בגבול עזה | לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
מועצת זכויות האדם של האו"ם אישרה הקמת ועדת חקירה להפגנות בעזה
בין המפגינים העזתים ליישובים סמוכי הגדר: מבט מהגבול הנפיץ
פיגועים, הרג משת"פים ומחבלים: עזה של שנת 1971 מראה שדבר לא השתנה

התפרעויות אלימות והבערות צמיגים; חוליית מחבלים ניסתה לחדור את גדר המערכת. דובר צה"ל
ניסיונות לחבל בגדר הגבול בעזה, בשבוע שעבר/דובר צה"ל

במאמרו, מנליס ציין כי הארגון השולט בשטח הרצועה, גרם למותם של אזרחים ממדינות רבות לצד ישראל. הוא טען כי שיטת הפעולה של דוברי הארגון בשנים האחרונות היא הזנת דעת הקהל בשקרים "התומכים במטרה המוצהרת של חמאס: דה-לגיטימציה והרס מדינת ישראל".

לשם הדגמה, תיאר מנליס את התנהלות חמאס בהפגנת הנכבה שהתקיימה בשבוע שעבר, במהלכה נהרגו יותר מ-60 מפגינים תושבי הרצועה. "דוברי חמאס מיהרו לעיתונות כדי להתאבל על מותם של אזרחים חפים מפשע", סיפר. "אבל מנהיג בכיר בחמאס, סלאח ברדוויל, אמר בראיון לתחנת טלוויזיה פלסטינית ב-16 במאי: 'בסבב העימותים האחרון, 62 אנשים נהרגו, 50 מהם היו פעילי חמאס'. חמאס אישרו בעצמם כי 80% מההרוגים בהפרות הסדר האלימות ביום שני האחרון היו חברים בקבוצת טרור, ולא אזרחים חפים מפשע. תנועת הגי'האד האסלאמי הפלסטיני הצהירה שחלק מההרוגים הנוספים היו פעילים שלה'".

מנליס אף סיפר כי ב-13 במאי, מחמוד א-זהאר הנמנה עם בכירי הארגון, הודה בראיון לאל ג'זירה ש"כאשר אנחנו מדברים על 'התנגדות לא אלימה', אנחנו מטעים את הציבור". מנליס אמר בהקשר זה כי: "אתם יכולים לסמוך על החמאס רק כשהם מודים בשקרים של עצמם".

הפגנת פלסטינים בגבול הרצועה במאה על מעבר שגרירות ארה"ב לירושלים 14 במאי 2018. רויטרס
"לסמוך על חמאס כשהם מודים בשקרים שלהם". הפגנות בגבול עזה בשבוע שעבר/רויטרס
"לצה"ל היה מידע מודיעיני מדויק על כך שהפרות הסדר האלימות מסוות תכנית של חדירה המונית לישראל גם כדי לבצע טבח באזרחים ישראליים. חמאס קרא לזה 'מחאה לא אלימה' ורוב העולם פשוט נפל בפח"

מנליס טען כי חמאס ארגן מבצע תעמולה ממומן היטב, אותו כינה "תיאטרון", שמאחוריו תכנית שאיימה על גבול ישראל ועל אזרחיה. "חמאס סיפק תחבורה בחינם מכל רחבי רצועת עזה לאזרחים חפים מפשע, כולל נשים וילדים. חמאס שכר אותם כניצבים, כשהם משלמים 14 דולר לאדם או 100 דולר למשפחה על נוכחות ו-500 דולר אם הם הצליחו להיפצע. חמאס אילץ את כל המפקדים והפעילים שלו להגיע לגבול לבושים כאזרחים, כאשר כל אחד משמש כמנהל של אזור מסוים- כאילו כדי לביים את החלק שלו במבצע".

"הקהל היה התקשורת העולמית", הוסיף דובר צה"ל. "הוא העניק לכל אחד עם מצלמת וידאו גישה לשורה הראשונה ואינטרנט אלחוטי חינם. לצה"ל היה מידע מודיעיני מדויק על כך שהפרות הסדר האלימות מסוות תכנית של חדירה המונית לישראל גם כדי לבצע טבח באזרחים ישראליים. חמאס קרא לזה 'מחאה לא אלימה' ורוב העולם פשוט נפל בפח. אלה לא היו חדשות מומצאות (fake news), זו פשוט היתה המצאה".

מחאות ברצועת עזה נגד פתיחת השגרירות האמריקאנית בירושלים היום, 14 במאי 2018. רויטרס
"רוב העולם פשוט נפל בפח". ההפגנה בגבול עזה בשבוע שעבר/רויטרס

"הרעיון שמדובר היה במחאה שקטה הוא השקר הגדול מכולם, מפני שהמרכיבים הבסיסיים הנדרשים למחאה בכל דמוקרטיה כמו ארצות הברית או ישראל אינם קיימים בעזה", טען מנליס. "תחת שלטון החמאס בעזה, אין חופש ביטוי, אין חופש התכנסות, אין חופש דת ואין חופש עיתונות. בעזה לא תיתכן מחאה בלתי אלימה, אלא רק התקהלויות מאורגנות, נשלטות, וממומנות על ידי חמאס".

"במהלך התקפות רבות על הגבול באביב הזה, חמאס השתמש בירי מקלעים, בקבוקי תבערה, מטענים מאולתרים ורימונים", הוסיף. "מאות תושבי עזה ניסו לפוצץ או להרוס את הגדר בין עזה לישראל, מתוך כוונה לחדור לשטחנו הריבוני ולהגיע אל ישראלים חפים מפשע שגרים במרחק של דקות ספורות מהגבול... האם זה נשמע לכם כמו מחאה לא אלימה?".

מנליס הסביר כי "אל מול הסכנות שהציבו מחבלים פחדנים המסווים את עצמם בקרב אזרחים, חיילי צה"ל פעלו באומץ ובאיפוק, בעודם מקפידים על הוראות פתיחה באש מחמירות כדי להבטיח פגיעה מינימלית בנפש תוך הגנה על הגבולות". לדבריו, "האלימות הזאת כלל לא הייתה חייבת לקרות, אך זו הייתה האלימות אליה הסית החמאס ואותה ארגן, כדי שהכותרות והתמונות יתמכו בשקרים שדוברי החמאס תכננו".

עימותים בגבול רצועת עזה. רויטרס, רויטרס
כוחות צה"ל סמוך לגבול בשבוע שעבר/רויטרס, רויטרס

תא"ל מנליס התייחס גם לאופן התגובה של צה"ל בעימותים האלימים: "אני גאה בכך שצה"ל לעולם לא ישקר ולא ישתמש באזרחים או בחיילים ככלים. ייתכן שחלק מידידיה הגדולים ביותר של ישראל היו מעדיפים שנראה טוב יותר בתקשורת בשבוע שעבר, אבל בין נראות לאמת, צה"ל תמיד יבחר באמת. זה המוסר שמקיים את צה"ל".

בסוף דבריו, מנליס ערך השוואה מרומזת בינו לדובר חמאס סאמי אבו זוהרי: "מעבר לשקר, ההבדל האמיתי בינינו, הוא שהוא הולך לישון כל לילה ומייחל להרס של ארצי ולמותם של ילדיי. אני הולך לישון בלילה ומבקש חיים טובים יותר גם עבור ילדיי וגם עבור ילדיו. וזו האמת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully