וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: תושב עזה הצית את עצמו בשל המצב הכלכלי ברצועה

הפלסטיני תועד כשהוא מצית את עצמו בצפון העיר עזה, תוך שהוא מקלל את שלטון חמאס ואת אסמאעיל הנייה. מצבו לא ידוע. לא מדובר בפעם הראשונה שבה עזתי מצית את עצמו ברקע המצב הכלכלי הקשה

צלמים זמניים מורשים

סרטון של תושב עזה מצית את עצמו באמצע הרחוב הופץ היום (ראשון) ברשתות החברתיות. האירוע החריג התרחש ברחוב א-ג'לאא בכיכר א-סארוך שבצפון העיר עזה. לא ברור מה מצבו.

על פי דיווחים בכלי תקשורת פלסטיניים, ההצתה בוצעה כצעד מחאה נגד חמאס בעקבות המצב הכלכלי הקשה, תוך שהוא מקלל את הממשל בעזה ואת אסמאעיל הנייה, ראש הלשכה המדינית של הארגון.

עוד בוואלה! NEWS:
דיווח: נציגים מצרפת, בריטניה, רוסיה וסין ידונו בהסכם חדש עם איראן
הורי תלמידים בניו יורק: ילדינו התבקשו לעמוד לזכר ההרוגים בעזה
הלך לעולמו ברנרד לואיס - גדול ההיסטוריונים של המזרח התיכון

אזרח עזתי הצית את עצמו בכיכר אל סרוך במחאה על המצב הכלכלי הקשה. עריכה: אביעד בללי, מערכת וואלה! NEWS
מתוך הסרטון/מערכת וואלה! NEWS, עריכה: אביעד בללי

בשנת 2012 התרחש מקרה דומה, כשהצעיר הפלסטיני איהאב אבו נאדה, בן 21 תושב הרצועה, הצית את עצמו למוות. על פי הדיווחים, המעשה בוצע על רקע המצב הכלכלי הקשה שממנו סבלה משפחתו.

תושבי הרצועה סובלים מהידרדרות במאגרי המים, שירותי הבריאות ואספקת החשמל. בחודש פברואר אמר שר הביטחון אביגדור ליברמן כי למרות ההידרדרות ברצועת עזה, במערכת הביטחון מגדירים את המצב ברצועה "קשה באופן שיש להביאו בחשבון" ולא כ"משבר", כפי שנטען. "צריך להבין שחמאס הוציא ב-2017 260 מיליון דולר לייצור רקטות וחפירת מנהרות, מתוכם מאה מיליון דולר הגיעו מאיראן וכל השאר מגביית מסים בתוך הרצועה ותרומות מכל מיני מקורות", אמר ליברמן בישיבת הסיעה של ישראל ביתנו. "הם לא היו מוכנים לשים שקל אחד לטובת בריאות, חינוך או כל דבר אחר. הם מוכנים להקריב את כל תושבי עזה אבל לא להסיט שקל אחד לטובתם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
פלסטינים עניים ברצועת עזה, 2017. AP
עוני ברצועת עזה, ב-2017/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully