וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות עצי בננה הושחתו בעמק הירדן: "נזק של מאות אלפי שקלים"

18.5.2018 / 22:00

חקלאי קיבוץ אשדות יעקב איחוד העריכו כי הנזק למטע נגרם במכוון: "אלה נצרים שהיו אמורים להניב פרי בשנים הקרובות". מנהל המטעים של הקיבוץ העריך כי השחתת המטע נועדה לגרום לפגיעה כלכלית קשה

שחתת עצי בננות צעירים פשיעה חקלאית ה-18 למאי 2018. דוברות המואז עמק הירדן,
שחתת עצי בננות צעירים פשיעה חקלאית ה-18 למאי 2018/דוברות המואז עמק הירדן

מאות עצי בננה צעירים, הושחתו היום (שישי) במטעים של קיבוץ אשדות יעקב איחוד שבמועצה האזורית עמק ירדן. העצים היו אמורים להניב פרי בשנים הקרובות והנזק למטע נאמד במאות אלפי שקלים. חג השבועות, הנקרא גם חג הקציר משמעותי עבור עובדי האדמה - אך השנה עומד להיות עצוב במיוחד עבור אנשי אשדות יעקב איחוד.

אורן ראובני, מנהל המטעים של הקיבוץ, העריך כי הנזק החמור נגרם בכוונה תחילה כדי לגרום לפגיעה כלכלית קשה גם בשנים הבאות. "הנזק נגרם במכוון לנצרים, שהם דור ההמשך. לא הייתה פגיעה בעצים בוגרים עם פרי עליהם - רק בעצים הצעירים. עץ בננה נותן פרי ומסיים את חייו, הנצרים שגדלים סביב הגזע הם דור ההמשך לשנה הבאה. בכל פגיעה כזו הרגו לחלוטין את היכולת לתת פרי בשנים הקרובות. זה דבר בלתי נתפס!".

עוד בוואלה! NEWS
מועצת זכויות האדם של האו"ם אישרה הקמת ועדת חקירה להפגנות בעזה
קובה: מטוס "בואינג 737" ועליו 104 נוסעים התרסק בהוואנה
מקורב לניצב הלוי: ארדן צריך להחליט עכשיו על זהות המפכ"ל הבא

שחתת עצי בננות צעירים פשיעה חקלאית ה-18 למאי 2018. דוברות המואז עמק הירדן,
שחתת עצי בננות צעירים פשיעה חקלאית ה-18 למאי 2018/דוברות המואז עמק הירדן

להערכת מנהל המטעים של אשדות יעקב איחוד, הנזק נאמד במאות אלפי שקלים לאורך השנים הקרובות. "אין לנו שום יכולת לבטח את עצמנו מפני פגיעה קשה מהסוג הזה. אנחנו לא נוכל לעמוד בהוצאה שנדרשת כדי לבטח את עצמנו מפני נזק עתידי. עברו כאן בית, בית עם סכין בסדר גדול של מצ'טה ופגעו רק בעצים שאמורים להניב פירות בשנים הקרובות", אמר ראובני. "זה נורא, פשוט נורא מה שנעשה לנו כאן. אנחנו לא מסוכסכים עם אף אחד, אין עלינו איומים. אני לא מצליח להבין למי היה אינטרס לגרום לנו נזק בצורה כל כך מכוערת ואכזרית", הוסיף.

ראש המועצה האזורית עמק הירדן עידן גרינבאום ביקש להזכיר כי רק לפני שבועיים הוצת מתבן בשווי מאות אלפי שקלים בשדות של קיבוץ אפיקים, "אין לנו רצון להתעמת ולא להתקוטט עם אף אחד. יש פה ציבור גדול של חקלאים, שבסך הכל מבקש להמשיך לעבוד את אדמת ארץ ישראל ולהינות בכבוד וביושר מפירותיה", אמר גרינבאום.

"האם מישהו מעלה בדעתו שבמדינת ישראל בשנת 2018, ממשלת ישראל וגורמי אכיפת החוק ירימו ידיים ולא יוכלו לספק הגנה לאנשים ולתוצרת החקלאית?", הוסיף. "התארחנו השבוע בכנסת, היה דיון רציני, דיברנו, הקשיבו לנו - אבל אנחנו דורשים לראות מעשים. פעולות שיניבו תוצאות. אנחנו מותשים ורצוצים מדיבורים ריקים ממעש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully