וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההסכם בין חמאס למצרים: פחות מפגינים בגבול ישראל בתמורה לסיוע

בעיתון אל-אחבאר הלבנוני פורסם כי חמאס התחייב להקטין את מספר המפגינים, לעצור את פעילות ההתנגדות ולמנוע הנחת מטענים וחדירות בתמורה להכנסת סיוע ממדינות ערב דרך מעבר רפיח. מקורות: ההסכם זהה להסכם הפסקת האש ב-2014

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

חמאס התחייב להקטין את מספר המפגינים בגבול עם ישראל ואת החיכוך עם צה"ל בתמורה להכנסת סיוע ממדינות ערב דרך מעבר רפיח - כך עולה מפרטי ההסכם שפורסמו היום (שישי) בעיתון אל-אחבאר הלבנוני. עוד פורסם כי על פי ההסכם יעצור חמאס את פעילות ההתנגדות בגדר, ובעיקר ימנע הנחת מטענים וחדירת מסתננים לשטח ישראל כדי לחבל בעבודות הגדר החדשה שבונה צה"ל. על פי מקורות, ההסכם כמעט זהה להסכם הפסקת האש בשנת 2014.

בין המדינות שיספקו סיוע לרצועה נכללות ירדן, איחוד האמירויות וכן המוסד הדתי המצרי אל-אזהר. טורקיה לא נכללה במדינות, למרות שהכינה סיוע. מכאן שמצרים לא מתכוונת לאפשר למדינות עוינות להכניס סיוע לרצועה.
בנוסף, מצרים תאפשר את פתיחת מעבר רפיח לתקופה של שבועים, ותמשיך במאמצים לקיום עסקת החלפת שבויים בין חמאס לישראל, לשיפור מצב החשמל שמספקות מצרים וישראל, ולבחינת הרחבת אזור הדייג ואישור פרויקטים הומניים נוספים ברצועה דרך מדינות ערביות ואחרות.

המקורות שמסרו את פרטי ההסכם הוסיפו כי אם הוא ייכשל יחזיר חמאס את ההפגנות במספרים גדולים בשבועות הקרובות, וכי לא ימנע מפעיליו להגיב אם צה"ל יפתח באש לעבר המפגינים.

עוד בוואלה! NEWS:
לשפשף את העיניים: האם מנהיג חמאס ברצועה משנה את עורו?
המצוקה החריפה של חמאס היא ההזדמנות של ישראל לשינוי היחסים
חשש מפיגועים לצד הקלות בגדה: צה"ל נערך לתרחישי צום הרמדאן

הפגנת פלסטינים בגבול הרצועה במאה על מעבר שגרירות ארה"ב לירושלים 14 במאי 2018. רויטרס
מפגינים בגבול הרצועה, השבוע/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully