וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסד ופוטין נפגשו ברוסיה בפעם השלישית: "המצב בסוריה מתייצב"

17.5.2018 / 21:53

נשיא סוריה ומקבילו הרוסי נפגשו בסוצ'י, ושוחחו על המצב ברוסיה. "קשה לחדש את התהליך הפוליטי, כי יש מדינות שלא רוצות ביציבות", אמר אסד. בפגישה נכחו גם שרי ההגנה והחוץ הרוסיים

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

נשיא סוריה בשאר אסד נפגש היום (חמישי) עם מקבילו הרוסי ולדימיר פוטין בסוצ'י, כך נמסר מהקרמלין. בשיחתם אמר אסד לפוטין כי המצב בסוריה מתייצב. עם זאת אמר אסד כי "קשה לחדש את התהליך הפוליטי מאחר שיש מדינות לא רוצות ביציבותה של המדינה". בפגישה נכחו גם שר ההגנה הרוסי סרגיי שויגו ושר החוץ סרגיי לברוב.

זאת הפעם השלישית שבה יוצא אסד מארצו מאז החלה מלחמת האזרחים ב-2011, ובכולן הוא ביקר ברוסיה, שהתערבה צבאית לטובת משטרו ב-2015 ומאז שינתה את פני המלחמה על פיה. פוטין ביקר בסוריה בדצמבר האחרון, וסקר מצעד צבאי בבסיס האווירי הרוסי חמימים שבלטקיה.

בשבוע שעבר הודיע יועץ בכיר של פוטין כי רוסיה לא מקיימת משא ומתן עם סוריה על העברת מערכות ההגנה האווירית המתקדמות S-300, כיוון שמוסקבה לא סבורה שיש בכך צורך. דבריו של ולדימיר קוז'ין, שצוטטו על ידי העיתון איזבסטיה, נאמרו לאחר ביקורו של ראש הממשלה בנימין נתניהו במוסקבה בשבוע שעבר. נתניהו ניסה לשכנע את פוטין שלא להעביר את הטילים המתקדמים לידי משטרו של בשאר אסד.

עוד בוואלה! NEWS:
ועדת המודיעין של הסנאט: רוסיה התערבה בבחירות כדי לסייע לטראמפ
עם טילים חדשים ומטוסים: רוסיה ציינה את יום הניצחון על הנאצים
רוסיה: כל שינוי בהסכם הגרעין עשוי לגרום להשלכות שליליות

נשיא רוסיה, ולדימר פוטין ובשאר אל אסד במהלך פגישתם בסוצ'י, רוסיה. -, מערכת וואלה! NEWS
אסד ופוטין בפגישתם בסוצ'י/מערכת וואלה! NEWS, -

בחודש שעבר רמזו בכירים במוסקבה כי הם שוקלים להעביר את המערכת המתקדמת לדמשק בעקבות המתקפה המערבית בהובלת ארצות הברית. שר החוץ לברוב אמר כי הפעולה הסירה את המחויבות המוסרית של רוסיה שלא להעביר את הטילים, ואף דווח כי ייתכן שהמשלוחים יחלו מידית, וללא תשלום. בישראל הזהירו כי ייאלצו להשמיד את המערכות הללו עוד בטרם הפעלתן, מה שעורר חשש מעימות עם רוסיה.

עם זאת, נראה שהמאמצים שהפעילה ישראל צלחו, לפחות לעת עתה. קוז'ין, המפקח על הסיוע הצבאי שמעניקה רוסיה למדינות אחרות, נשאל על האפשרות של ציוד משטר אסד ב-300-S ואמר: "בשלב זה, אנחנו לא מדברים על שום משלוחים של מערכות מודרניות מתקדמות". לדבריו, לצבא סוריה יש "כל מה שהוא צריך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully