וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עם טילים חדשים ומטוסים: רוסיה ציינה את יום הניצחון על הנאצים

9.5.2018 / 15:12

פוטין סקר את המצעד הצבאי השנתי בכיכר האדומה, כשבין אורחיו היה גם נתניהו. הוא צפה באלפי חיילים ובטנקים, במפגן כוח שהזכיר את אלו של המלחמה הקרה

רוסיה ערכה היום (רביעי) את המצעד הצבאי השנתי בכיכר האדומה, לרגל ציון יום הניצחון על הנאצים. הנשיא ולדימיר פוטין צפה במטוסי קרב מתקדמים שנשאו טילים על-קוליים, שאותם הגדיר בעבר בלתי-מנוצחים, וסקר אלפי חיילים וטורי שריון שצעדו בכיכר המפורסמת. מפגן הכוח, שהזכיר את אלו שהתקיימו בזמן המלחמה הקרה, צוין יומיים לאחר השבעתו לכהונה רביעית.

פוטין צפה במצעד מיציע שבו היו ותיקי הצבא האדום, חלקם ענדו מדליות ואחזו בוורדים אדומים. בין האורחים היו ראש הממשלה בנימין נתניהו, שייפגש בהמשך עם פוטין כדי לדון על המצב בסוריה, וכן נשיא סרביה, אלכסנדר ווצ'יץ'. אורח נוסף היה הכוכב ההוליוודי סטיבן סיגל, שקיבל מפוטין אזרחות רוסית ב-2016.

הרשויות, בתמיכת התקשורת הממלכתית, השתמשו באירוע כדי לתדלק רגשות פטריוטיים ולהראות לעולם ולרוכשים פוטנציאליים כיצד תכנית המודרניזציה, שעלותה כמיליארד דולר, משנה את פני צבא רוסיה. פוטין האיץ משמעותית את ההוצאות הצבאיות במהלך שלטונו בן 18 השנים, שבמהלכם השיב את רוסיה למעמדה בזירה הבינלאומית תוך כדי מעורבות צבאית באוקראינה ובסוריה. במקביל, הוחרפו היחסים עם המערב ואלו התדרדרו לרמות הדומות לאלו המלחמה הקרה.

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין במהלך מצעד יום הניצחון בכיכר האדומה במוסקבה 9 במאי 2018. רויטרס
מאיים על אויבי רוסיה. פוטין במצעד הצבאי, היום/רויטרס

פוטין אמר כי הוא לא רוצה מרוץ חימוש, בזמן שהזהיר את אויביה של רוסיה כי היא מפתחת דור חדש של כלי נשק בלתי-מונצחים שמטרתם להגן עליה במקרה של סכנה. "אנחנו זוכרים את הטרגדיות של מלחמות העולם", אמר במהלך המצעד. "אנחנו זוכרים את שיעורי ההיסטוריה שלא מאפשרים לנו להיות עיוורים. המאפיינים המכוערים הישנים מופיעים שובים עם איומים חדשים: אגואיזם, לאומנות אלימה ובאקספציונליזם".

הוא הוסיף כי "אנחנו מבינים את חומרת האיומים הללו", והתלונן על מה שכינה ניסיונות בלתי-מתקבלים לשכתב את ההיסטוריה. עם זאת, פוטין הדגיש כי רוסיה מוכנה לשיחות בינלאומיות על הביטחון הגלובלי, אם אלו יסייעו לשלום העולמי.

במצעד הוצגו חלק מכלי הנשק המתקדמים ביותר של רוסיה, כולל החמקנים החדישים מהדור החמישי, Su-57, שעוברים טבילת אש בסוריה, וכן מערכות ההגנה האווירית המתקדמות S-400.

חיילים במצעד יום הניצחון בכיכר האדומה, מוסקבה, רוסיה, 9 במאי 2018. רויטרס
חיילים במצעד הצבאי/רויטרס
מטוסי קרב במצעד יום הניצחון בכיכר האדומה, מוסקבה, רוסיה, 9 במאי 2018. רויטרס
מטוסי קרב חגים בשמי הכיכר האדומה/רויטרס
טנקים במצעד יום הניצחון בכיכר האדומה, מוסקבה, רוסיה, 9 במאי 2018. רויטרס
טורי שריון במצעד הצבאי/רויטרס
סוללת של מערכת S-400 במצעד יום הניצחון בכיכר האדומה, מוסקבה, רוסיה, 9 במאי 2018. רויטרס
סוללות S-400 במצעד/רויטרס
חיילות במצעד יום הניצחון בכיכר האדומה, מוסקבה, רוסיה, 9 במאי 2018. רויטרס
חיילות במצעד בכיכר האדומה/רויטרס
ראש הממשלה בנימין נתניהו השתתף יחד עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ונשיא סרביה אלכסנדר ווצ'יץ' במצעד הניצחון על גרמניה הנאצית לציון 73 שנים, בכיכר האדומה במוסקבה.. עמוס בן גרשום, לע"מ, מערכת וואלה! NEWS
נתניהו לצדו של פוטין/מערכת וואלה! NEWS, עמוס בן גרשום, לע"מ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully