וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מגמה מדאיגה: שיעורי הילודה בארה"ב בשפל של עשרות שנים

דוח חדש מראה כי נשים ממשיכות לדחות את כניסתן להיריון, תופעה שהחלה בשנות המשבר הכלכלי לפני עשור והולכת ומחריפה. המשמעות - כוח העבודה יצטמק והמדינה תתקשה להחזיק את האוכלוסייה הקשישה

: דונלד טרמאפ אוחז תינוק בעצרת בחירות בטמפה פלורידה ארצות הברית 05 נובמבר 2016. AP
למרות הנתונים, ארה"ב לא מתרוקנת מאנשים. טראמפ עם תינוק בעצרת ב-2016/AP

שיעורי הילודה בארצות הברית צנחו לשפל שלא נראה כמוהו במשך עשורים, ולתופעה עשויות להיות השפעות מרחיקות לכת על הכלכלה - כך נכתב בדוח שפורסם היום (חמישי) על ידי המרכז הלאומי לסטטיסטיקה בריאותית, חלק מהמרכז למניעת מחלות והפצתן.

שיעור הפריון הכללי, שמראה כמה ילדים מביאות נשים לעולם בשנות פוריותן ואם האוכלוסייה מחדשת את עצמה, ירד ל-1.76 לידות לאישה בשנה שעברה, ירידה של 3% בהשוואה ל-1.82 לידות שהיו ב-2016.

"זה שיעור הפריון הנמוך ביותר מאז 1978", נכתב בדוח, שציין כי גם שיעור הילודה צנח לשפל של 30 שנה. ב-2017 היו רק 3.85 מיליון לידות בארצות הברית, 77 אלף תינוקות פחות מ-2016 והנתון הנמוך ביותר מאז 1987. זה נובע, בין היתר, מאחר שנשים בנות 40 ומטה ממשיכות לדחות את הריונן.

עוד בוואלה! NEWS:
טילרסון תוקף את טראמפ: ללא האמת - הדמוקרטיה האמריקנית בסכנה
סילוק ראשי קרב גרעיניים וטיל בין-יבשתי: דרישות ארה"ב מצפון קוריאה
ועדת המודיעין של הסנאט: רוסיה התערבה בבחירות כדי לסייע לטראמפ

קבוצה צועדת מלוס אנג'לס עד לגבול כדי לתמוך במהגרים שהגיעו לגבול עם ארצות הברית-מקסיקו, ליד סן דייגו, 29 באפריל 2018. רויטרס
הדרך לעידוד הילודה היא הגירה. מהגרים בדרכם לארה"ב/רויטרס

המגמה נמשכת מאז המשבר הכלכלי הגלובלי ב-2007 וב-2008, אולם לא השתנתה על אף שמספר המשרות בארצות הברית צמח והכלכלה השתפרה.

"ההפתעה הגדולה ביותר עבורי היא ששיעור הפריון ממשיך לרדת בקרב נשים צעירות", אמר וויליאם פריי, דמוגרף ועמית מחקר בכיר בתכנית מדיניות המטרופולין במכון ברוקינגס. "כעשור אחרי 'השפל הגדול', אנחנו עדיין רואים ירידה בשיעור הפריון בקרב נשים בשנות ה-20 לחייהם והמגמה יכולה להיות בעייתית אם היא תימשך עוד שלוש או ארבע שנים".

משמעות הצניחה בילודה היא שיהיו פחות עובדים בשנים הבאות ושכוח העבודה יקטן, כך שהייצור וההכנסה ממסים עלולים להיפגע. בנוסף לכך, אוכלוסיית הקשישים גדלה והנטל על הרשויות גובר.

עם זאת, בתחום שיעור הילודה בקרב נערות בנות 15 עד 19 נרשמה הצלחה, עם ירידה נוספת ב-2017 בהשוואה לשנה שעברה. לפי הדוח, מספר הלידות בקרב קבוצת הגיל הזו ירדה ב-55% מאז 2007. קבוצת הגיל היחידה שחוותה עלייתה במספר הלידות הן נשים בנות 40 עד 44.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

"לא צריך ללחוץ על כפתור הפניקה"

על אף הירידה, ארצות הברית עדיין נמצאת במקום גבוה יותר בהשוואה למדינות אחרות במערב, בהן איטליה (1.4), גרמניה (1.5) ויפן (1.4). בצרפת, שיעור הפריון גבוה יותר, עם שתי לידות בממוצע, כשהשיעור האופטימלי לשימור האוכלוסייה הוא 2.1. בין הדרכים לעידוד הגברת הילודה הן הטבות כלכליות, חופשות לידה בתשלום ופתיחת השערים למהגרים.

פריי אמר כי הממצאים לא מצביעים על כך שארצות הברית עומדת להתרוקן מאנשים. ואכן, יותר מ-327 מיליון איש חיים בארצות הברית נכון ל-2018, זאת בהשוואה ל-325 מיליון איש ב-2017. "לא צריך ללחוץ על כפתור הפניקה", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully