וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סילוק ראשי קרב גרעיניים וטיל בין-יבשתי: דרישות ארה"ב מצפון קוריאה

17.5.2018 / 10:08

עיתון יפני דיווח כי וושינגטון דורשת מפיונגיאנג לפנות משטחה בתוך חצי שנה כמה מראשי הקרב הגרעיניים שלה, טיל בין-יבשתי וחומרים גרעיניים אחרים - ובתמורה ממשל טראמפ עשוי להסיר אותה מרשימת הטרור. עצם קיום הפסגה עם קים מוטלת בספק

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

ארצות הברית דורשת מקוריאה הצפונית לפנות משטחה כמה ראשי קרב גרעיניים, טיל בליסטי בין-יבשתי וחומרים גרעיניים אחרים בתוך חצי שנה - כך דיווח היום (חמישי) העיתון היפני אשאי, שציטט כמה גורמים המעורים בנושא. לפי הדיווח, שר החוץ של ארצות הברית, מייק פומפאו, אמר למנהיג הצפון, קים ג'ונג און, במהלך פגישתם מוקדם יותר החודש כי וושינגטון עשויה להסיר את פיונגיאנג מרשימת המדינות התומכות בטרור אם היא תקיים את הדרישות הללו.

עוד דווח כי אם המשטר הקומוניסטי יסכים לפירוז מוחלט, בר-אימות ובלתי-הפיך במהלך הפסגה בין קים לנשיא דונלד טראמפ ב-12 ביוני, הממשל ישקול להעניק הבטחות לשרידות משטרו של קים, כולל הצהרה משותפת על כך מצד שני המנהיגים.

קוריאה הצפונית העמידה בספק את עצם קיום הפסגה בין קים לטראמפ בסינגפור, עם סירובה לדרישות לפירוז חד-צדדי, כשהיא תוקפת במיוחד את היועץ לביטחון לאומי ג'ון בולטון. בנוסף לכך, היא דחתה שיחות חשובות עם נציגים מהדרום בשל תרגיל צבאי משותף עם ארצות הברית, שאותו כינתה פרובוקציה.

טראמפ אמר אתמול כי לא ברור אם הפסגה אכן תצא לפועל, אולם הוא מתעקש על פירוז מוחלט של קוריאה הצפונית.

לקריאה נוספת בנושא
טראמפ: לא ברור אם הפסגה עם קים תתקיים, נתעקש על פירוז מוחלט
צפון קוריאה: הפסגה עם טראמפ תבוטל אם יתעקש על פירוז מגרעין

מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און פוגש את שר החוץ האמריקני מייק פומפאו ב-9 במאי 2018. סוכנות הידיעות של צפון קוריאה (MCNA), אתר רשמי
ארה"ב עשוי להבטיח כי לא תפעל להפלת המשטר. קים ופומפאו, החודש/אתר רשמי, סוכנות הידיעות של צפון קוריאה (MCNA)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully