וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפון קוריאה: הפסגה עם טראמפ תבוטל אם יתעקש על פירוז מגרעין

בהודעה תקיפה של פיונגיאנג נאמר כי הפגישה ההיסטורית של קים וטראמפ נמצאת בסכנת ביטול, זאת בשל התעקשות אמריקנית בנושא הפירוז מגרעין. בנוסף לכך, בוטלו שיחות בין נציגי משטרו של קים לבין נציגים מסיאול

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

קוריאה הצפונית הזהירה הלילה (רביעי) מביטול הפסגה המתוכננת בין המנהיג קים ג'ונג און לבין נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אם זו תמשיך להתעקש על פירוז מגרעין. סגן שר החוץ הצפון קוריאני, קים קיי-גוואן, האשים את ממשלו של טראמפ בהצהרות פרועות ובכוונות זדוניות, כשהוא תוקף במיוחד את היועץ לביטחון לאומי החדש ג'ון בולטון. "אנחנו לא מסתירים את סלידתנו ממנו", אמר קים.


עוד הוסיף משרד החוץ בהצהרה שפורסמה בערוץ הטלוויזיה הממלכתי כי פיונגיאנג מצפה ליחסים "דו-צדדים", דוגמת ההסכם של ארצות הברית ולוב. בהצהרתו אף ציין משרד החוץ כי טראמפ יישאר "נשיא כושל" אם ימשיך בצעדים של קודמיו בתפקיד.

קוריאה הצפונית מסרה אמש כי שוקלת להשהות את השיח מול ארצות הברית בעקבות תרגיל צבאי שמקיימת ארצות הברית וקוריאה הדרומית. בנוסף לכך, קוריאה הצפונית ביטלה שיחות שהיו אמורות להתקיים היום בין נציגים מהצפון לבין נציגים מהדרום. בהודעה תקיפה שפורסמה בסוכנות הידיעות שלה גינתה פיונגיאנג גם את הביקורת שהעבירו סיאול וושינגטון על מצב זכויות האדם במדינה, ואמרה כי היא "הורסת את האווירה" החיובית.

הבית הלבן מסר מוקדם יותר כי מודע לדיווחים בכלי התקשורת בקוריאה הדרומית על ביטול המפגש המתוכנן בינה לבין קוריאה הצפונית. בהודעה רשמית של הבית הלבן נכתב כי "ארצות הברית תייחס תשומת לב לדיווחים המגיעים ישירות מצפון קוריאה ומחכה לתגובתם בנושא". עוד הוסיפו כי "וושינגטון ימשיך לשתף פעולה עם בני בריתו".

קוריאה הדרומית מסרה הלילה כי החלטת קוריאה הצפונית על השהיית השיחות בניהם "מצערת" ולא עומדת בקו אחד עם ההצהרות המשותפות שלהן לאחר מפגש הקוריאות בסוף אפריל.

צ' קוריאה: "הניסויים בנשק גרעיני וטילים בליסטים - יושעו". רויטרס
חשש לקיום הפסגה. קים ג'ונג און/רויטרס

תמונת לוויין שמהן עלה כי קוריאה הצפונית החלה לפרק את האתר הגרעיני היחיד שלה פורסמו אמש, מה שאישר את הבטחת המנהיג קים לפני הפסגה עם טראמפ בחודש הבא. לפי האתר "צפון 38", התמונות, שצולמו ב-7 במאי, הן "ההוכחה הממשית לכך שתהליך הפירוק כבר נמצא בעיצומו".

האתר פונגי-רי שבצפון-מזרח המדינה שימש לכל ששת הניסויים הגרעיניים וחצוב עמוק בהר. מומחים סינים העריכו כי האתר כבר לא שמיש אחרי הניסוי בספטמבר, שהיה העוצמתי ביותר עד עתה, אך קים עצמו דחה את הטענות הללו. "יש לנו עוד שתי מנהרות גדולות והן במצב טוב", טען הרודן.

(עדכון ראשון: 22:00)

עוד באותו נושא

תמונות לוויין מוכיחות: צפון קוריאה החלה בפירוק אתר הגרעין שלה

לכתבה המלאה
תמונת לוויין של אתר הגרעין של קוריאה הצפונית, 7 במאי 2018. צפון 38, מערכת וואלה! NEWS
הטקס הרשמי יתקיים בסוף החודש. תמונת לוויין של אתר הגרעין, מיום שני שעבר/מערכת וואלה! NEWS, צפון 38

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully