וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תמונות לוויין מוכיחות: צפון קוריאה החלה בפירוק אתר הגרעין שלה

באתר "צפון 38", העוקב אחרי המדינה המבודדת, נחשפו תמונות שחשפו כי מבנים ומסילת רכבת מרכזית הוסרו מהמתחם ששימש לכל ניסוייה הגרעיניים. ככל הנראה, המשטר מנסה "לחטא" את המקום לפני הטקס הרשמי בהשתתפות מומחים ועיתונאים זרים

צילום: CNN, עריכה: יאיר דניאל

קוריאה הצפונית החלה לפרק את האתר הגרעיני היחיד שלה, כפי שהבטיח המנהיג קים ג'ונג און לפני הפסגה עם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בחודש הבא - כך עולה מתמונות לוויין שפרסם הלילה (שלישי) אתר העוקב אחרי המדינה המבודדת. לפי האתר "צפון 38", התמונות, שצולמו ב-7 במאי, הן "ההוכחה הממשית לכך שתהליך הפירוק כבר נמצא בעיצומו".

האתר פונגי-רי שבצפון-מזרח המדינה שימש לכל ששת הניסויים הגרעיניים וחצוב עמוק בהר. מומחים סינים העריכו כי האתר כבר לא שמיש אחרי הניסוי בספטמבר, שהיה העוצמתי ביותר עד עתה, אך קים עצמו דחה את הטענות הללו. "יש לנו עוד שתי מנהרות גדולות והן במצב טוב", טען הרודן.

תמונת לוויין של אתר הגרעין של קוריאה הצפונית, 7 במאי 2018. צפון 38, מערכת וואלה! NEWS
הטקס הרשמי יתקיים בסוף החודש. תמונת לוויין של אתר הגרעין, מיום שני שעבר/מערכת וואלה! NEWS, צפון 38

התמונות מראות כי מבנים מרכזיים וכמה מחסנים נהרסו וכי מסילת רכבת שהייתה מחוברת לאחת הכניסות הוסרה. חפירת מנהרה חדשה ככל הנראה הופסקה עוד במרץ. "זאת עשויה להיות עדות נוספת לכך שהפעילות המבצעית הופסקה", נכתב באתר, שמופעל על ידי דיפלומטים אמריקנים לשעבר.

קוריאה הצפונית הכריזה כי הפירוק הרשמי, לעיני מומחים ועיתונאים זרים, יתקיים בין ה-23 ל-25 בחודש, בהתאם לתנאי מזג האוויר. ג'פרי לואיס ודייוויד שמרלר, מומחי נשק הכותבים באתר, אמרו כי ניתן להעריך שפיונגיאנג מנסה "לחטא" את האתר ולסלק ממנו מידע רגיש על תכנית הנשק הגרעיני שלה, ואז להזמין את האורחים הזרים. "האתר הוא עיר רפאים עתה", כתבו במאמר באתר שניתח את תמונות הלוויין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully