וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טילרסון תוקף את טראמפ: ללא האמת - הדמוקרטיה האמריקנית בסכנה

17.5.2018 / 10:56

שר החוץ לשעבר לא הזכיר את הנשיא בשמו, אולם היה ברור למי הוא מתכוון כשאמר כי "אם נקבל מציאות אלטרנטיבית שלא מגובה בעובדות - אנחנו בדרך לוותר על החירות שלנו". הוא הודח במרץ על ידי טראמפ אחרי כהונה קצרה וסוערת

צילום: CNN, עריכה: תומר לוי

שר החוץ לשעבר של ארצות הברית רקס טילרסון הזהיר הלילה (חמישי) מפני "משבר גדל במוסר וביושרה" בחיים הציבוריים, בביקורת מרומזת על הנשיא דונלד טראמפ. "אם מנהיגנו מחפשים להסתיר את האמת, או שאנחנו, כאזרחים, מתחילים לקבל מציאות אלטרנטיבית שלא מגובה בעובדות, אז אנחנו, כאזרחים אמריקנים, בדרך לוותר על החירות שלנו", אמר טילרסון בטקס סיום לימודים במכון הצבאי בווירג'יניה.

טילרסון, שפוטר על ידי טראמפ במרץ אחרי קצת יותר משנה בתפקיד, לא הזכיר את הנשיא בשמו, אך הזהיר כי המשבר מאיים על הדמוקרטיה. "כשאנחנו כאזרחים, כאנשים חופשיים, לא יציבים לגבי האמת, אפילו לגבי דברים שנראים טריוויאליים, אמריקה הופכת ללא יציבה", אמר טילרסון. "אם לא נתמודד עם משבר המוסר והיושרה בחברה שלנו, ובקרב מנהיגינו במגזר הציבורי והפרטי, ובאופן מצער לעתים גם במגזר הלא רווחי, אז הדמוקרטיה האמריקנית כפי שאנו מכירים אותה נכנסת לשנות הדמדומים שלה".

רקס טילרסון, מדבר עם התקשורת לאחר שפוטר על ידי טראמפ, 13 במרץ 21018. רויטרס
לא הזכיר את טראמפ בשמו. טילרסון, לאחר הדחתו במרץ/רויטרס

הנאום של טילרסון היה בין התבטאויותיו הראשונות מאז הדחתו, שסיימה כהונה סוערת שכללה מחלוקות עם הבית הלבן. טראמפ, באופן שיטתי, אומר דברים שאינם מגובים בעובדות. כך, לדוגמה, הוא התעקש על כך שהקהל בטקס השבעתו בינואר 2017 היה גדול יותר מזה של קודמו ברק אובמה.

לאחרונה, טראמפ הכחיש בתחילה כי היה מודע לכך שעורך דינו הפרטי מייקל כהן העביר דמי שתיקה בסך 130 אלף דולר לשחקנית הפורנו סטורמי דניאלס, כדי שלא תחשוף את הרומן שניהלה עם טראמפ. ואולם, רודי ג'וליאני, עורך דין נוסף של טראמפ, אמר לאחר מכן כי הנשיא פיצה את כהן על התשלום. אתמול נחשף על ידי הממשל כי טראמפ הודה כי העביר יותר ממאה אלף דולר לכהן למטרה לא ידועה.

בנאומו אמר טילרסון כי המחויבות לאמת היא זו שעליה מבוססת הברית של ארצות הברית עם דמוקרטיות ברחבי העולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully