וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עקב המיצג על עזה: אקוניס אסר הצגת עבודות מבצלאל בכנס מדע בינלאומי

16.5.2018 / 20:50

פרסום ראשון: לאחר שתלמידים במוסד האקדמי תלו שלטים עם שמות הפלסטינים שנהרגו בעימותים עם צה"ל, שר המדע החליט למנוע הצגת יצירות של תלמידים מבצלאל באירוע בהשתתפות שרי מדע מרחבי העולם. "לא אאפשר את חופש הביזוי", אמר

צילום: דובר צה"ל, רויטרס עריכה: יוסי אלטר

בעקבות המיצג שהוצב היום (רביעי) בבצלאל לזכר ההרוגים במהומות בעזה השבוע, שר המדע אופיר אקוניס אסר על הצגת מיצגים מטעם המוסד האקדמי בכנס שרי מדע שמתוכנן להתקיים בסוף החודש בירושלים, בהשתתפות שרי מדע מכל העולם.

חברת ההפקה הציעה לשלב בתערוכה שתוצג במסגרת כנס מיצגים אמנותיים של תלמידי בצלאל בנושא מדע אך בעקבות המיצג, כמו גם פוסטר שהוצב בבית הספר בדצמבר האחרון שבו ראש הממשלה בנימין נתניהו נראה תלוי על חבל, אקוניס הודיע כי הוא אוסר על הצגת יצירות אמנות של בצלאל בכנס. אקוניס אמר לוואלה! NEWS כי "אני תמיד בעד חופש הביטוי והיצירה, אבל לא אאפשר את חופש הביזוי. אפילו חמאס כבר הודיע שההרוגים בגבול הרצועה הם אנשיו, כלומר מחבלים וטרוריסטים".

עוד בוואלה! NEWS:
בתים בשדרות נפגעו מירי מקלעים; צה"ל תקף עמדות חמאס ברצועה
פלסטיני שחדר מעזה מעיד: "חמאס מורה לנשים ולילדים ללכת קדימה"
התגמול הישראלי: הממונה על השגרירות הטורקית ננזף במשרד החוץ

מיצג נזדהות עם ההרוגים הפלסטינים בבצלאל, ירושלים. מערכת וואלה! NEWS
המיצג לזכר ההרוגים בעזה במסדרונות בצלאל, היום/מערכת וואלה! NEWS

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין תקף גם הוא את המיצג ואמר כי "חופש הביטוי הוא ערך עליון בעיניי, אבל אדם וגם אומן צריך לדעת לשים גבולות לעצמו. הייתי מציע לאומני המחאה החדשים מטעם עצמם לזכור שחיילינו בגבול רצועת עזה שומרים גם עליהם".

מוקדם יותר היום תלו סטודנטים באקדמיה לאמנות בצלאל מיצגי מחאה על האירועים האחרונים בעזה שבהם נהרגו יותר מ-60 פלסטינים. סטודנטים ערבים באקדמיה תלו עשרות שלטים שחורים ועליהם שמות ההרוגים הפלסטינים בעימותים שהיו ביום שני בגבול רצועת עזה. במקביל תלו שלטים עם התמונה של רצועת עזה ועליה הכיתוב I'M NOT YOUR TOY, בהשראת שירה של נטע ברזילי.

מבצלאל נמסר כי "האקדמיה בבצלאל היא מרחב מוגן לחופש הביטוי בישראל, ומאפשרת לסטודנטים שיח חופשי, ביקורתי ויצירתי במגוון הנושאים המעסיקים אותם".

עוד באותו נושא

מיצג מעורר מחלוקת בבצלאל: שמות ההרוגים הפלסטינים על רקע שחור

לכתבה המלאה
אופיר אקוניס בוואלה טוק 8 במאי 2017. ראובן קסטרו
"אפילו חמאס כבר הודיע שההרוגים בגבול הרצועה הם אנשיו". אקוניס/ראובן קסטרו
מיצג נזדהות עם ההרוגים הפלסטינים בבצלאל, ירושלים. מערכת וואלה! NEWS
המיצג לזכר ההרוגים בעזה במסדרונות בצלאל, היום/מערכת וואלה! NEWS

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully