וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פלסטיני שחדר מעזה מעיד: "חמאס מורה לנשים ולילדים ללכת קדימה"

16.5.2018 / 20:05

תושב הרצועה שנתפס בידי כוח צה"ל סיפר כי ראשי הארגון מארגנים את ההפגנות ההמוניות "כדי שהתושבים לא 'יתהפכו' עליהם". הוא סיפר על התעמולה הכבדה שמפעיל חמאס: " כשיש חשמל והטלוויזיות דלוקות כל מה שרואים זה צעדת השיבה"

צילום: דובר צה"ל, עריכה: ניב מעוז

יותר מ-60 פלסטינים נהרגו מאז יום שני ועוד יותר מ-2,000 נפגעו במהלך העימותים עם כוחות הביטחון. מניין ההרוגים הגבוה גרר תגובות נזעמות בעולם נגד ישראל, כולל משבר מדיני חריף עם טורקיה. בישראל מאשימים את הנהגת חמאס ומעדותו של פלסטיני שחדר לישראל ונתפס על ידי כוחות צה"ל עולה כי הארגון מסית את האזרחים ברצועה להשתתף בעימותים, ולא מתייחס לאפשרות שייפגעו.

"אנשי חמאס הם אלה שאומרים לנשים להתקדם", סיפר הפלסטיני שנתפס ליד גדר הגבול. "אומרים לאישה 'תתקדמי, את בת והצבא לא יורה בבנות'. אומרים לילדים הקטנים 'תתקדמו הצבא לא יורה בילדים קטנים'. הילד הקטן נכנס והם מרמים אותו", סיפר.

עוד בוואלה! NEWS:
בכיר בחמאס מודה: 50 מההרוגים בהפגנות בעזה - אנשינו
בתים בשדרות נפגעו מירי מקלעים מרצועת עזה; צה"ל: "חמאס אחראי"
בוחש בעיראק: "סולימאני הגיע לקדם הקמת ממשלה פרו-איראנית"

מחבל שנעצר בנסיון חדירה לישראל אתמול מדבר על ניהול והכוונת חמאס את הפרות הסדר.. דובר צה"ל, מערכת וואלה! NEWS
"חמאס הוא זה ששולח לנו לפייסבוק ולטלפונים הניידים הודעות להגיע". הפלסטיני שחצה את הגדר מוסר עדות/מערכת וואלה! NEWS, דובר צה"ל

המחבל תיאר את מאמצי ארגון הטרור להביא כמויות גדולות של מפגינים לשטח הגדר. "חמאס הוא זה ששולח לנו לפייסבוק ולטלפונים הניידים הודעות להגיע, ובמסגדים הם צועקים ומחלקים ניירות שקוראים ללכת לגדר. הם אלה שמחזיקים את הרצועה ושולטים בה כל מה שקורה הוא באישורם. חמאס מקיים את ההפגנות כדי שהאנשים לא 'יתהפכו' עליו. הם אומרים 'במקום שיתהפכו עלינו נשלח אותם לגדר'".

הוא הוסיף כי "כשיש חשמל והטלוויזיות דלוקות כל מה שרואים זה צעדת השיבה. הם מביאים את האוטובוסים ליד סג'עייה וליד מסגדים. אנשי חמאס הקימו ועדה ושמו כמה אנשים שישלטו במצב הצעדה ויקראו לאנשים לבוא. האנשים נשחקו והשתעממו ואני אחד מהאנשים האלו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
הפגנה בגבול עזה לרגל יום הנכבה 16 במאי 2018. רויטרס
הפרות סדר בגבול הרצועה, השבוע/רויטרס

בתוך כך, בכיר בחמאס סלאח אל-ברדוויל הודה היום כי 50 מתוך כלל הרוגי ההפגנות ביומיים האחרונים ברצועת עזה היו אנשי הארגון. בריאיון לרשת טלוויזיה פלסטינית, אמר חבר הלשכה המדינית כי "צעדות השיבה" נועדו להסרת המצור ו"לשחרור האדמות ולשובם של הפליטים".

במקביל, עמדה של חמאס בצפון הרצועה הותקפה היום על ידי טנק של צה"ל בעקבות ירי לעבר כוח צה"ל סמוך לגדר המערכת. לא היו נפגעים בקרב החיילים. לאחר מכן פגעו קליעים ממקלע כבד בכמה בתים בעיר שדרות, ללא נפגעים מצה"ל נמסר כי הוא "רואה את האירוע בחומרה ואת ארגון הטרור חמאס אחראי לכל המתרחש בשטח הרצועה וממנה".

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully