וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוחש בעיראק: "סולימאני הגיע לקדם הקמת ממשלה פרו-איראנית"

16.5.2018 / 17:28

גורמים המעורים בתהליך הפוליטי בבגדאד אמרו כי מפקד כוח קודס נמצא במדינה מאז יום הבחירות בשבת במטרה לגבש קואליציה שיעית חדשה שתתמוך בטהראן. הבעיה - הגוש המוביל הוא בראשות המטיף א-סדר, המתנגד להשפעה זרה

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

מפקד כוח קודס במשמרות המהפכה של איראן, קאסם סולימאני, מקיים שיחות עם פוליטיקאים בבגדאד כדי לקדם את הקמתה של ממשלה חדשה בעיראק שתזכה בתמיכתה של טהראן - כך אמרו היום (רביעי) שני גורמים המעורים בתהליך. לדבריהם, סולימאני, האחראי על פעילות מבצעי החוץ של משמרות המהפכה, הגיע לעיראק השכנה ביום שבת, שבו התקיימו הבחירות.

התוצאות החלקיות הראו ניצחון מפתיע לגוש שאותו מוביל המטיף השיעי והפופוליסטי מוקדתא א-סדר, שאינו מקושר לאיראן וניהל קמפיין לאומני שניצל את הזעם הציבורי נגד השחיתות ואי-השוויון החברתי הנרחבים במדינה.

לפי גורם המתווך בין א-סדר, פוליטיקאים בכירים ומועמד שיעי נוסף, סולימאני מקדם הקמת ממשלה שיעית חדשה. השיחות הרשמיות על גיבוש קואליציה חדשה יחלו אחרי הכרזת התוצאות הסופיות, שצפויות בהמשך השבוע.

עוד על הבחירות בעיראק
המטיף השיעי שלחם בכוחות האמריקניים בדרך לנצח בבחירות בעיראק
ראשי הממשלה מול המפקד שנלחם בדאעש: עיראק הולכת לבחירות

מפקד כוח קודס במשמרות המהפכה של איראן, קאסם סולימאני, בתיכרית, עיראק, מרץ 2015. רויטרס
הוביל את המיליציות השיעיות נגד דאעש. סולימאני בתיכרית, 2015/רויטרס

לפני הבחירות, איראן הצהירה מפורשת כי לא תאפשר לגוש של א-סדר - ברית לא שגרתית בין שיעים, קומוניסטים וחילונים - לשלוט. המטיף, מצדו, הבהיר כי הוא לא מוכן להתפשר עם איראן כדי להקים קואליציה עם בעלי בריתה המרכזיים, האדי אל-אמירי, שעומד בראש המיליציה השיעית בדר, וראש הממשלה לשעבר נורי אל-מאלכי.

ספירת קולות חלקית של סוכנות הידיעות רויטרס על בסיס התוצאות שהוכרזו בשלושת הימים האחרונים הראו כי הרשימה של א-סדר נמצאת במקום הראשון. אחריו אל-אמירי, ידיד אישי של סולימאני, כשראש הממשלה הנוכחי חיידר אל-עבאדי רק במקום השלישי.

אל-עבאדי הצליח לזכות בתמיכת איראן וארצות הברית במהלך המלחמה בת שלוש וחצי השנים בארגון "המדינה האסלאמית", אך השחיתות הממשלתית פגעה בו בקלפיות.

הבחירות בשבת היו ראשונות מאז שדאעש השתלט על כשליש משטחה של המדינה ב-2014. כוח קודס היה התומך העיקרי של בדר, שהייתה עמוד השדרה של "כוחות הגיוס העממי", כוח מתנדבים שיעי ברובו שהוקם כדי להילחם בדאעש.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
המטיף השיעי מוקדתא א-סדר מבקר בקבר אביו בעיר נג'ף, עיראק, אחרי תוצאות הבחירות, 14 במאי 2018. רויטרס
מתנגד להשפעה זרה על עיראק. א-סדר בנג'ף, השבוע/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully