וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המטיף השיעי שלחם בכוחות האמריקניים בדרך לנצח בבחירות בעיראק

14.5.2018 / 12:15

תוצאות חלקיות מראות כי מוקדתא א-סדר, שהניח את הנשק ומקורב לסעודיה, עקף את רשימתו של מנהיג מיליציה שיעית פרו-איראנית ואת זה של ראש הממשלה אל-עבאדי. תומכיו יצאו כבר לרחובות בגדאד

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

הרשימה של המטיף השיעי מוקדתא א-סדר מובילה בבחירות לפרלמנט בעיראק - כך עולה מתוצאות חלקיות, שפורסמו הלילה (שני). אחריו נמצא הגוש בראשותו של האדי אל-עאמירי, מפקד מיליציה שיעית שנתמכת בידי איראן, ואילו הקואליציה של ראש הממשלה חיידר אל-עבאדי רק במקום השלישי. תוצאות סופיות אמורות להתפרסם בהמשך היום ובשל המערכת הסבוכה לבחירת 329 חברי הפרלמנט קשה להעריך כיצד הוא ייראה סופית.

אלו הבחירות הראשונות במדינה מאז שאל-עבאדי הכריז ניצחון על דאעש בדצמבר האחרון, בתום שלוש שנים וחצי של מלחמה הרסנית בארגון שבשיאו כבש כשליש משטחה של המדינה. הוא זכה לשבחים על כך שהצליח להדוף את דאעש ולאושש את כוחות הביטחון, אך מאמצי השיקום צולעים ורבים מאוכזבים מהשחיתות הממשלתית.

אחוז ההצבעה היה רק 44.5%, נמוך בהרבה בהשוואה למערכות הבחירות הקודמות במדינה. זאת, ככל הנראה, בין היתר בשל החשש הביטחוני לאור הקריאות של דאעש לתומכיו לפגוע במרכזי הצבעה ברחבי המדינה.

לקריאה נוספת בנושא
ראשי הממשלה מול המפקד שנלחם בדאעש: עיראק הולכת לבחירות

המטיף השיעי מוקדתא א-סדר מבקר בקבר אביו בעיר נג'ף, עיראק, אחרי תוצאות הבחירות, 14 במאי 2018. רויטרס
מדגיש את לאומיותו העיראקית. א-סדר בקבר אביו, היום/רויטרס

תומכיו של א-סדר, שהוביל מיליציה שלחמה בכוחות האמריקניים לאחר הפלישה ב-2003 אולם מאז התפרק מנשקו, יצאו במהלך הלילה לחגוג בבגדאד. הוא גייס צעירים משכונות העוני של בגדאד, ועל אף שהוא שיעי, הוא מדגיש את לאומיותו העיראקית ומנסה לאזן את מדיניותה. בשנה שעברה הוא נועד עם יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן, המוביל מדיניות תקיפה נגד איראן, בריאד.

ההצבעה התקיימה פחות משבוע אחרי שנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הכריז על פרישה מהסכם הגרעין עם איראן, ובעיראק חוששים שהם ישובו לשמש מוקד לחיכוך בין וושינגטון ומדינות המפרץ הסוניות לבין טהראן.

תומכי המטיף השיעי מוקדתא א-סדר חוגגים בבגדאד, בירת עיראק, אחרי תוצאות הבחירות, 14 במאי 2018. רויטרס
תומכיו של א-סדר ברחובות בגדאד, הלילה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully