וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המתווה לחוק משכורות מחבלים: חצי מהכספים יקוזז באופן אוטומטי

15.5.2018 / 6:49

לוואלה! NEWS נודע מתווה שר הביטחון בהצעת החוק הקוראת לקזז את התשלומים שמעבירה הרשות לאסירים ולמשפחות מחבלים מהכספים שמעבירה ישראל. הקבינט המדיני-ביטחוני יפעיל את שיקול דעתו בנוגע למחצית הנותרת

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: יוסי אלטר

רק חצי מהסכום שיימצא שהרשות הפלסטינית מעבירה למחבלים ולמשפחותיהם יקוזז אוטומטית מהכספים שמעבירה לה ישראל - כך נודע לוואלה! NEWS. לגבי החצי הנותר, לקבינט המדיני-ביטחוני יתאפשר להפעיל שיקול דעת ולהחליט "מטעמים מיוחדים של ביטחון לאומי ויחסי החוץ של המדינה", שלא לנכות אותו או להחליט על הקפאה זמנית או על העברתו, כולו או חלקו, לרשות הפלסטינית. זהו מתווה הפשרה שהציע לאחרונה שר הביטחון אביגדור ליברמן בהצעת החוק ל"קיזוז משכורות מחבלים".

את הצעת החוק יזם ח"כ אלעזר שטרן (יש עתיד) יחד עם קבוצת חברי כנסת, בהם יו"ר ועדת החוץ והביטחון ח"כ אבי דיכטר. בהצעה הפרטית המקורית נקבע כי כל הסכום שיימצא שהרשות הפלסטינית העבירה לטרור ינוכה כולו ללא שיקול דעת של הקבינט. הממשלה חסמה את קידום החוק של שטרן, וביקשה ממשרד הביטחון לגבש חוק חדש. בחוק הממשלתי החדש נולד סעיף שלפיו הקבינט המדיני-ביטחוני יוכל להחליט אם לנכות, להקפיא או להעביר את הסכום.

עוד בוואלה! NEWS:
עקב המהומות בגבול עזה: טורקיה תחזיר את השגריר בישראל
אחרי השגרירות: בישראל שואפים להכרה בי-ם במסמכים רשמיים
ליצמן לשרים: למנוע חילול שבת באירוויזיון שיתקיים בישראל

וואלה TALK הראיון המרכזי עם יעקב אילון ושר הבטחון אביגדור ליברמן 16 באפריל 2018. ראובן קסטרו
המתווה שהציע אומץ. ליברמן/ראובן קסטרו

חברי הכנסת התנגדו לסעיף זה בטענה כי "הוא משאיר את המצב הקיים כיום על כנו". הצעת החוק אושרה במליאת הכנסת בקריאה ראשונה, אך לצד התחייבות של משרד הביטחון למצוא נוסח קיצוני יותר שיהיה מוסכם גם על חברי הכנסת. היום (שלישי) צפויה ועדת החוץ והביטחון לדון בהצעת החוק לקראת אישורה בקריאה שנייה ושלישית, ופרטי הפשרה שצפויה להתקבל הגיעו לידי וואלה! NEWS. חצי מהסכום ינוכה באופן מידי, כאמור, והשאר יישאר לשיקול הקבינט. חברי הכנסת דרשו כי הסכומים ינוכו מדי שנה ולא בכל חודש, וליברמן צפוי לקבל את עמדתם.

כיום, חלק מתקציב הרשות הפלסטינית, שרובו הגדול ממומן על ידי סיוע אמריקני ואירופי, מופנה למשכורות ולמימון הטבות למחבלים הכלואים בישראל ולקצבות למשפחות שבניהן נהרגו או נפצעו בהקשר לסכסוך, רבים מהם מחבלים. היקף תשלומים אלה עומד על יותר ממיליארד שקלים לשנה. על פי החוק הפלסטיני, ככל שהעונש שהושת על מחבל חמור יותר, כך שנגרמה פגיעה יותר במטרות ישראליות - כך גדלה המשכורת שלה הוא זוכה.

משרד הביטחון חשף לאחרונה כי תשלומי הרשות הפלסטינית לאסירים פלסטינים, לאסירים משוחררים, למשפחות מחבלים ולפצועים מגיעים להיקף אדיר של כ-1.2 מיליארד שקל בשנה.
לא רק בישראל עסוקה המערכת הפוליטית בחוק לקיזוז משכורות מחבלים, אלא גם בארצות הברית. לאחרונה אישר הסנאט את החוק המכונה "חוק טיילור פורס", הקרוי על שמו של אזרח אמריקני שנהרג בפיגוע ביפו בשנה שעברה. את החקיקה הובילה קבוצת סנאטורים רפובליקנים בראשות לינדזי גרהאם הפרו-ישראלי. החוק מורה על הפסקת העברת תשלומים מארצות הברית לרשות הפלסטינית, כל עוד זו משלמת למחבלים.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
אסירים מול כוח מיוחד של שב"ס לאחר פריצה לתאיהם בכלא נפחא, 11 בינואר 2017. ראובן קסטרו
אסירים ביטחוניים בכלא נפחא, 2017/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully