וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליצמן לשרים: למנוע חילול שבת באירוויזיון שיתקיים בישראל

14.5.2018 / 16:05

סגן שר הבריאות כתב במכתבו כי יש "להקפיד שהאירוע לא יפגע בקדושת השבת ולפעול בכל דרך למניעת חילול שבת חלילה וחס, כפי שמחייב החוק והסטטוס קוו". השרה רגב לוואלה! NEWS: "לא יהיה חילול שבת"

עריכת וידאו:ניר חן

סגן שר הבריאות יעקב ליצמן (יהדות התורה) פנה היום לשרי הממשלה בבקשה לא לגרום לחילול שבת בעקבות קיום האירוויזיון בירושלים בשנה הבאה. ליצמן כתב לשרים איוב קרא, מירי רגב ויריב לוין כי "בשם מאות אלפי אזרחים, יהודים מכל האוכלוסיות והמגזרים, אשר שמירת יום השבת קרובה לליבם, אני פונה אליכם, כבר בשלב מוקדם זה, טרם נקבעו ההפקה וכל שאר פרטי האירוע המתוכנן, להקפיד שהדבר לא יפגע בקדושת השבת ולפעול בכל דרך למניעת חילול שבת חלילה וחס, כפי שמחייב החוק והסטטוס קוו".

ליצמן הוסיף במכתב שעותקיו נשלחו גם לראש הממשלה בנימין נתניהו, לשר הפנים אריה דרעי וליו"ר ועדת הכספים משה גפני כי "בכל הדורות ידע עם ישראל לשמור על יום השבת בקדושתו ובמנוחתו. שבת קודש הוא יום המנוחה הלאומי והיא אות בין עם ישראל והקדוש ברוך הוא". בתגובה אמרה שרת התרבות והספורט מירי רגב לוואלה! NEWS כי "לא יהיה חילול שבת".

יעקב ליצמן במליאת הכנסת, ירושלים, 26 בדצמבר 2017. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה! NEWS
ליצמן/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ

ח"כ יעל כהן פארן (המחנה הציוני) הגדירה את הפנייה של ליצמן כ"צביעות". לדבריה, "החרדים התרגלו לשלוף את קלף חילול השבת כשנוח להם. איפה היה ליצמן לפני שבועיים כשהתקיים אירוע הג'ירו? צריך לאפשר לאירועים בסדר גודל כזה להתקיים ללא מפריע בישראל, זה כבוד גדול למדינה שלנו לארח אירועים בינלאומיים בהם רוב המשתתפים הם לא יהודים, אז על מה השר קופץ? אני אומרת זאת כחברה בתנועה המסורתית וכשומרת שבת בביתי. אתם עושים צחוק מעצמכם ומהדת כשאתם משתמשים בה ככה כמכשיר פוליטי. זה לא ראוי".

עוד באותו נושא

מהמסורת היהודית לבימת האירוויזיון: דרכה של ה"כפרה" לפסגת אירופה

לכתבה המלאה
נטע ברזילי לאחר הנחיתה בנתב"ג, 14 במאי 2018. ראובן קסטרו
זוכת האירוויזיון, נטע ברזילי/ראובן קסטרו

דברים ברוח דומה הוסיף מנכ"ל תנועת ישראל חופשית אורי קידר. "אחרי שפספס את הג'ירו ואת אליפות אירופה בג'ודו, שהתקיימו בשבת והביאו כבוד גדול לישראל, ליצמן מתכונן שנה מראש לספין הבא שלו - שמא יפספס גם אותו", אמר קידר. "כפי שהוכח לכולם בשבוע שעבר - מדינת ישראל מסוגלת לקיים אירועי ענק בשבת והממשלה מחזיקה מעמד. האירוויזיון יהיה פה, הוא יהיה בירושלים בגאווה גדולה, והוא יהיה בשבת. זה הזמן של השרה רגב וראש הממשלה נתניהו להראות לציבור הישראלי שהם לא מקריבים את האינטרסים של כולנו על מזבח האמונה של ליצמן והמיעוט שאותו הוא מייצג".

האירוויזיון צפוי להתקיים בשנה הבאה בירושלים. האירוע יתקיים ככל הנראה בירושלים בשעה 22:00 במוצאי שבת, באופן שההכנות אליו צפוי לגרור חילול שבת מצד המארגנים. עד כה לא ברור כיצד יהיה ניתן להימנע מכך, ואולם, במפלגות החרדיות שספגו ביקורת על כך ששתקו לאור קיומה של תחרות ג'ירו ד'איטליה בשבת, ככל הנראה מעדיפים להתריע מפני אפשרות של חילול שבת בשנה הבאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully