וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי השגרירות: בישראל שואפים להכרה בי-ם במסמכים רשמיים

14.5.2018 / 20:25

לאחרהעברת שגרירות ארה"ב לירושלים, פנה השר דרעי לנתניהו בבקשה לפעול לשינוי החוק אמריקני לפיו מי שנולד בעיר הבירה לא נרשם כיליד ישראל. "לנוכח המהלך וההכרה הנלווית אליה נראה כי שינוי עמדה זה מתבקש", כתב דרעי

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

שר הפנים אריה דרעי פנה היום (שני) לראש הממשלה בנימין נתניהו בבקשה שיפעל מול הממשל האמריקני להכיר בירושלים גם במסמכים רשמיים של ארצות הברית. עד היום, אזרח ארצות הברית שנולד בירושלים לא נרשם בדרכונו כמי שנולד בישראל אלא בירושלים בלבד. "לנוכח המהלך וההכרה הנלווית אליה נראה כי שינוי עמדה זה מתבקש", כתב דרעי לנתניהו.

הבקשה של שר הפנים היא בעצם להביא לשינויים פרקטיים כתוצאה מההכרה האמריקנית בירושלים כבירת ישראל. ב-2002 הקונגרס בארצות הברית העביר חוק שדווקא אפשר לאזרחים אמריקנים שנולדו בירושלים להירשם כמי שנולדו בישראל בדרכוניהם, אך הוא מעולם לא נאכף על ידי ממשלי בוש ואובמה. ארי ונעמי זיבוטופסקי, הוריו של מנחם בן ה-12 שנולד בירושלים, ניהלו בעשור האחרון קרב ארוך בבית המשפט במטרה לרשום בדרכונו של בנם את ישראל בתור מקום הולדתו, אך ב-2015 בית המשפט העליון האמריקני פסק נגדם וביטל את החוק לגמרי.

עוד בוואלה! NEWS:
חמאס: "להבעיר את השטח בתגובה לפשעים בעזה, ירושלים - קו אדום"
חמש מטרות בעומק הרצועה: תיעוד תקיפת חיל האוויר בעזה
הפרות סדר אלימות ביהודה ושומרון, דריכות לקראת הצהרת אבו מאזן

מכתב ששיגר שר הפנים אריה דרעי לראש הממשלה בנימין נתניהו  - ההכרה בירושלים כבירת ישראל במסמכים רשמיים של ארה"ב. -, מערכת וואלה! NEWS
מכתבו של דרעי לנתניהו/מערכת וואלה! NEWS, -

בכירים, שרים, חברי כנסת ובכירים בבית הלבן, בהם שר האוצר האמריקני סטיב מנוצ'ין, יועצו של נשיא ארה"ב, ג'ארד קושנר ורעייתו איוונקה טראמפ, בתו של דונלד טראמפ השתתפו היום בטקס פתיחת השגרירות האמריקנית בירושלים. בטקס השתתפו כ-800 אורחים ונאמו בו הנשיא ראובן ריבלין, נתניהו, שגריר ארצות הברית בישראל דיוויד פרידמן וקושנר.

נתניהו הודה לממשל האמריקני ולנשיא טראמפ ואמר "אין לנו אף חבר טוב יותר בעולם. אתם עומדים לצד ירושלים וישראל. נתניהו בירך את קושנר ואת רעייתו איוונקה, "הנוכחות שלכם מעידה על חשיבות האירוע לא רק לממשל טראמפ, אלא באופן אישי עבורכם ועבור הנשיא עצמו". ראש הממשלה הוסיף כי "זהו יום אדיר. תזכרו את הרגע הזה, זאת היסטוריה. טראמפ, ע"י הכרה בהיסטוריה עשית היסטוריה. זה יום גדול שייחרט בזיכרוננו הלאומי.

עוד באותו נושא

שגרירות ארה"ב נחנכה בירושלים; נתניהו: "זהו יום היסטורי"

לכתבה המלאה
טקס העברת שגרירות ארה"ב לירושלים 14 במאי 2018. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה! NEWS
נתניהו בטקס פתיחת השגרירות, היום/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully