וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס: "להבעיר את השטח בתגובה לפשעים בעזה, ירושלים - קו אדום"

בכיר בארגון הזהיר כי "דמם של ההרוגים יהיה קללה לכיבוש ולתומכיו" בעקבות ההפגנות האלימות בגבול עזה, שבהן נהרגו יותר מ-50 פלסטינים. בחמאס סימנו את 5 ביוני - תחילת מלחמת ששת הימים - כאירוע הגדול הבא. אבו מאזן הכריז על שלושה ימי אבל

צילום: רויטרס וסרטוני גולשים, עריכה: שניר דבוש

חמאס קרא היום (שני) "להבעיר" את השטח בעקבות העימותים האלימים בגבול רצועת עזה, שבמהלכם נהרגו יותר מ-50 פלסטינים ועוד יותר מ-2,000 נפגעו. בארגון סימנו את 5 ביוני - התאריך שבו נפתחה מלחמת ששת הימים - כתאריך שבו תתקיים ההפגנה הגדולה הבאה, והבטיחו להמשיך בהפגנות השבועיות. מחר צפויות הפגנות נוספות, עם ציון "יום הנכבה".

במקביל, יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן הכריז הערב על שלושה ימי אבל, אחרי היום הקטלני ביותר בעזה מאז מבצע "צוק איתן" ב-2014. הוא אמר כי השגרירות האמריקנית בירושלים היא "התנחלות אמריקנית-ישראלית" ושב על התנגדותו לכך שוושינגטון תשמש מתווכת בהליך השלום באזור. באש"ך קראו לשביתה כללית מחר בגדה ובעזה.

לקריאה נוספת על המהומות בעזה
52 הרוגים ו-2,410 נפגעים בעימותים בעזה; צה"ל תקף ברצועה
חמש מטרות בעומק הרצועה: תיעוד תקיפת חיל האוויר בעזה
שגרירות ארה"ב נחנכה בירושלים; נתניהו: "זהו יום היסטורי"

הפגנת פלסטינים בגבול הרצועה במחאה על מעבר שגרירות ארה"ב לירושלים 14 במאי 2018. רויטרס
אש משתוללת באזור ההפגנות בגבול עזה, היום/רויטרס

בכיר חמאס חליל אל-חיה אמר כי "צעדות העם הפלסטיני פיתו את האויב לשפוך עוד דם". במהלך מסיבת עיתונאים שכינס ברצועה, אמר: "הסבלנות של פלגי ההתנגדות ושל גדודי אל-קסאם לא תימשך זמן רב. דמם של ההרוגים יהיה קללה לכיבוש ולתומכיו. צריך להבעיר את ירושלים והגדה והאדמות של ערביי ישראל בתגובה לפשעים בעזה ונגד העברת השגרירות לירושלים".

עוד אמר אל-חיה ברקע העברת השגרירות האמריקנית כי ירושלים היא "קו אדום ולמענה נקריב קורבנות". לדבריו, "העם הפלסטיני הפגין בכדי לסכל תכניות לחיסול הסוגיה הפלסטינית ולסיום המצור. אחדות לאומית אמתית היא הבחירה הלאומית שצריכים לחתור אליה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
הפגנת פלסטינים בגבול הרצועה במחאה על מעבר שגרירות ארה"ב לירושלים 14 במאי 2018. לירן מולדובן, מערכת וואלה! NEWS
עשן מיתמר מגבול הרצועה/מערכת וואלה! NEWS, לירן מולדובן

גם בג'יהאד האסלאמי הצטרפו לאיומים. "אנחנו קוראים לפתיחת כל החזיתות נגד האויב הישראלי למען השגת הניצחון, זכות השיבה ושבירת המצור", אמר חאלד אל-בטש, בכיר בארגון וחבר הרשות הלאומית של תהלוכות השיבה.

צה"ל אמר כי כ-40 אלף פלסטינים הפגינו ב-13 מוקדים שונים ברחבי הרצועה, כשהם משתמשים באמצעים אלימים, כולל השלכת מטענים ובקבוקי תבערה. עוד נמסר כי שלושה מחבלים שניסו להניח מטען בגדר באזור רפיח נורו ונהרגו, והותקפו עוד לפחות שבע מטרות ברחבי עזה בעקבות תקריות ירי שבהן. לא היו נפגעים מקרב כוחות צה"ל.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר הערב כי "לכל מדינה החובה להגן על גבולותיה. ארגון הטרור חמאס מצהיר שבכוונתו להשמיד את ישראל ושולח אלפים לפרוץ את גדר הגבול כדי לממש מטרה זו. נמשיך לפעול בנחישות כדי להגן על ריבונותנו ואזרחינו". הוא יקיים הערב התייעצויות ביטחוניות על המתרחש בגבול.

הפגנת פלסטינים בגבול הרצועה במאה על מעבר שגרירות ארה"ב לירושלים 14 במאי 2018. רויטרס
הפגנת פלסטינים בגבול הרצועה במאה על מעבר שגרירות ארה"ב לירושלים 14 במאי 2018/רויטרס

באירופה אמרו כי לישראל יש את הזכות להגן על עצמה, אך הפצירו בה לנהוג באיפוק. צרפת קראה לישראל ולפלסטינים להתנהל באחריות כדי למנוע הסלמה. "ישראל צריכה לנהוג באיפוק בכוח שהיא מפעילה כלפי הפלסטינים", נמסר בהודעת משרד החוץ. הוא ציין כי על הצדדים למצוא את הדרך כדי להגיע לפתרון מדיני והוסיף כי העברת שגרירות ארצות הברית לירושלים גורמת למתחים באזור.

גרמניה קראה לישראל לכבד את הזכות לקיים מחאות שקטות גם בעזה. משרד החוץ בברלין ציין כי יש לה את הזכות להגן על עצמה, אך "עליה לשמור על פרופורציות".

טורקיה, מצדה, כינתה זאת "טבח" של ישראל והאשימה את העברת השגרירות האמריקנית בעידוד מעשיה. מצרים הזהירה כי עלולות להיות לכך השלכות שליליות וכווית קראה לכינוס חירום של מועצת הביטחון של האו"ם, שייערך מחר.

נציב זכויות האדם של האו"ם זיד ראאד אל-חוסיין אמר כי "התוקפנות הישראלית" צריכה להיפסק. את וכי הקהילה הבינלאומית צריכה להביא את האחראים לדין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully