וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלוויין חושף: כך נראה שדה התעופה בדמשק אחרי הפצצת חיל האוויר

13.5.2018 / 20:19

בתצלומים שפרסמה חברת הלוויין ISI נראים מתחמים שונים בשדה התעופה שהותקף על ידי חיל האוויר. בתצלומים - כמה מבני מפקדה והאנגרים לאחסון שנפגעו במהלך התקיפה שבאה בתגובה לירי 20 הרקטות על ידי כוח אל קודס האיראני לעבר שטח ישראל

צילום: רויטרס וסרטוני גולשים, עריכה: שניר דבוש

(בווידאו: תיעוד תקיפת סוללנת נ"מ בסוריה בשבוע שעבר)

כארבעה ימים לאחר שחיל האוויר תקף בשדה התעופה בדמשק בעקבות ירי הרקטות לעבר שטח ישראל, חברת הלוויין ISI מפרסמת היום (ראשון) את תמונות המתחם, לאחר שהותקף על ידי מטוסי החיל.

בתמונות נראים חלקים שונים במתחם שדה התעופה, בהם מבני מפקדה והאנגרים ששימשו לאחסון ציוד. חברת ISI אף ביצעה ניתוח של המיעד העולה מתצלומי האוויר והציגה את השינויים בין הימים שלפני התקיפה - ולאחריה.

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
ליברמן על תקיפת צה"ל: פגענו כמעט בכל התשתיות האיראניות בסוריה
ליברמן משגר מסר חריף לאסד: "תעיף את האיראנים מסוריה"
רוסיה נסוגה מהעברת S-300 לאסד: "לסוריה יש כל מה שהיא צריכה"

תקיפת ישראל על שדה התעופה בדמשק. טוויטר, מערכת וואלה! NEWS
שדה התעופה בדמשק שהופצץ/מערכת וואלה! NEWS, טוויטר
תקיפת ישראל על שדה התעופה בדמשק. טוויטר, מערכת וואלה! NEWS
שדה התעופה בדמשק שהופצץ/מערכת וואלה! NEWS, טוויטר

באחד התיעודים בוצעה אף השוואה בין צילום אוויר מחודש ספטמבר, בו נראית תנועת כלי רכב, לעומת תיעוד שצולם לאחר ההפצצה - בה נראה כי המבנה פונה מיושביו. בתמונה אחרת נראית הכניסה למתחם - נטושה אף היא לאחר התקיפה.

תקיפת ישראל על שדה התעופה בדמשק. טוויטר, מערכת וואלה! NEWS
שדה התעופה של דמשק שהופצץ/מערכת וואלה! NEWS, טוויטר

גורמים בצה"ל כינו את התקיפה הנרחבת כ"נקמה מתוקה" על התקרית לפני שלושה חודשים, שבה מטוס F-16, שהוזנק לתקיפה בעקבות חדירת מל"ט איראני למרחב האווירי של ישראל, הופל מאש נ"מ סורית. בין היתר הותקפו הלילה מערכות הגנה אווירית של צבא סוריה - מדגם SA-22, SA-17, SA-5 ו-SA-2 - הכוללות מכ"מים, משגרים ומיירטים.

מדובר במערכות שעברו בעשור האחרון שדרוגים כדי להתמודד עם איומים אוויריים שונים. השוני בין הדגמים השונים של המערכת בא לידי ביטוי בטווחי הגילוי, הזיהוי והיירוט של האיומים שעמן הן מסוגלות להתמודד. מרבית הדגמים ניידים ומהווים אתגר עבור גורמי מודיעין המנטרים את תנועותיהם.

יעדים איראנים שהופצצו. עיבוד תמונה
יעדים איראנים שהופצצו/עיבוד תמונה

בקרב הצבא היו גורמים שכינו את התקיפה "סגירת מעגל", אך גורמים רשמיים בצה"ל הסבירו כי מדובר במערכות הגנה אוויריות מתוצרת רוסיה שהופעלו על ידי צבא סוריה נגד מטוסי חיל האוויר שחדרו למדינה ואיימו לפגוע בהם. לדבריהם, מערכות אלו לא נכללו בסל היעדים המקורי של התקיפה בסוריה, אך ברגע שהן היוו איום ממשי הוחלט להוציא אותן מכלל שימוש כדי למנוע איום אווירי. במשרד ההגנה הרוסי טענו כי 28 מטוסי קרב ישראליים מדגם F-15 ו-F-16 השתתפו בתקיפה, ושיגרו 60 טילים. עוד נטען כי מערכות ההגנה הסוריות יירטו כמחצית מהם.

רשימת היעדים של כוח קודס האיראני שתקף צה"ל על אדמת סוריה כללה בנוסף גם עמדות תצפית, אתרים לאחסנת נשק ומערכות מודיעין. על פי הודעת דובר צה"ל, לצד מתחמי מודיעין ומפקדות לוגיסטיות הותקפו גם עמדות תצפית, ואתרים לאחסון אמצעי לחימה באזור החיץ בגבול ישראל-סוריה וכן מוצבים מודיעיניים.

מפת איזורי התקיפה בסוריה. דובר צה"ל
מפת איזורי התקיפה בסוריה/דובר צה"ל

ברשימה בלטו מחנה צבאי איראני שהותקף מצפון לדמשק, מתחם צבאי ומתחם לוגיסטי של כוח קודס באל-כיסווה בפאתי הבירה, וכן אתרים לאחסנת נשק בשדה התעופה הבינלאומי בעיר.

עוד צוין כי המשגר ששימש לירי 20 רקטות "פאג'ר-5" אל עבר רמת הגולן הושמד. מוקדם יותר מסר דובר צה"ל כי 16 רקטות נפלו על אדמת סוריה וארבע יורטו בידי סוללות "כיפת ברזל" שהוצבו בצפון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully