וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדינה ערערה לעליון על זיכויו של אלון חסן

13.5.2018 / 16:40

לטענת המדינה, מעמדו של יו"ר ועד עובדי נמל אשדוד אפשר לו לעבור עבירות של מרמה והפרת אמונים של עובד ציבור וכן מרמה והפרת אמונים בתאגיד. אולם הפרקליטות לא מערערת על זיכויו של חסן מעבירות של שוחד שמהן זוכה

צילום: שי מכלוף ויניר יגנה, עריכה: שניר דבוש

(בווידאו: בית המשפט זיכה את אלון חסן, יו"ר ועד העובדים לשעבר, מכל האישומים נגדו, מרץ 2018)

פרקליטות המדינה בהוראתו של פרקליט המדינה שי ניצן ערערה היום (ראשון) על פסק דינו של בית המשפט המחוזי בבאר שבע שזיכה לפני כחודשיים את אלון חסן, יו"ר ועד עובדי נמל אשדוד ובן דודו, דוד חסן מכל העבירות אשר יוחסו להם בכתב האישום.

הטענה המרכזית היא שמעמדו, עוצמתו וכוחו החריגים של אלון חסן בנמל, תוך השפעתו בעניינים הנוגעים לחברת "דנה", שלטענת הפרקליטות היה לו אינטרס מובהק בה . לאור קרבתו לבן דודו דוד חסן וגם לאור קרבתו לחברו הטוב, יניב בלטר, שהיה מנהל בחברה, סייעו לצבירת הון עתק לחברת דנה, תוך פרק זמן קצר מאוד. "הון שאף איפשר לה זמן מה לאחר מכן להעביר כספים בסכומים של מעל מיליון שח לאלון חסן, ומכאן נלמדת חומרת העבירות המיוחסות לשניים", נכתב בערעור המדינה.

עוד בוואלה! NEWS:
אסון השיטפון: המדריך שקיבל את ההחלטה לצאת לטיול יואשם בהריגה
המחאה לא עזרה: הניצחון המתוק של נטע ברזילי על אירגוני ה-BDS
יום ירושלים 2018: הממשלה תשקיע שני מיליארד שקלים במזרח העיר

יו"ר ועד עובדי נמל אשדוד לשעבר: "לא אשלח את ביתי לעבוד בנמל". שי מכלוף
אלון חסן, ינואר 2018/שי מכלוף

הכרעת הדין, ניתנה ב-29 במרץ 2018 בה זיכה בית המשפט המחוזי את אלון חסן ודוד חסן וכן את מנכ"ל נמל אשדוד, יהושוע (שוקי) סגיס, מכל העבירות שיוחסו להם בכתב האישום.

בערעורה טוענת המדינה כי בית המשפט המחוזי שגה בזיכויו של חסן מעבירות שוחד מרמה והפרת אמונים. לפי הפרקליטות, המעשים שביצע חסן "מקימים עבירות של מרמה והפרת אמונים". הפרקליטות מציינת כי חסן העמיד את עצמו במצב של ניגוד עניינים ובכך עבר עבירה של הפרת אמונים. במסגרת זו נטען בערעור המדינה כי אלון חסן שימש במועד ביצוע העבירות כיו"ר ועד עובדי ציוד מכני בנמל אשדוד, תפקיד שהקנה לו מעמד מיוחד וכוח והשפעה עצומים בנמל ובקרב עובדי הנמל.

דוד חסן הנו בן דודו הקרוב של אלון חסן, כאח לו, טוענת המדינה. דוד חסן שימש במועד ביצוע העבירות כמנהל בכיר בחברת "דנה לוגיסטיקה", חברה שפעלה בתחומי הנמל. המדינה טוענת, כי על אף הקשר ההדוק בין אלון ודוד חסן, העמיד עצמו אלון חסן, פעם אחר פעם, במצב של ניגוד עניינים בין חובותיו כלפי הנמל ועובדיו לבין האינטרס האישי שהיה לו בשגשוגה של חברת דנה בנמל. בכך, סייע אלון חסן לדוד חסן ולחברת דנה בהשגת התקשרויות רווחיות ביותר אל מול לקוחות הנמל, באופן שאפשר לה לצבור הון עתק בתוך פרק זמן קצר יחסית.

אלון חסן, בית משפט המחוזי באר שבע. 1 במאי 2016. בני בן סימון, מערכת וואלה!
אלון חסן בבית המשפט, 2016/מערכת וואלה!, בני בן סימון

בנוסף נטען כי אלון חסן - שהיה בעל אינטרס כלכלי ממשי בהצלחתה של חברת קליר, אשר מכרה לנמל מוצרים שרכשה מחברת "הופס" שבבעלותו - פעל לקידום רכישת מוצריה של חברת קליר על ידי הנמל, זאת, תוך שהוא פועל בניגוד עניינים בוטה. עוד נטען כי אלון חסן פעל בהפרת אמונים כלפי הציבור וכלפי חברת הנמל עת הוציא פרוטוקולים ודו"ח ביקורת פנימיים של הנמל והעבירם לחברת דנה כמתואר באישום הרביעי.

בהתאם לכך, מבקשת המדינה להרשיע את אלון חסן, בכל אחד מהאישומים הבאים בעבירה של מרמה והפרת אמונים של עובד ציבור ובעבירה של מרמה והפרת אמונים בתאגיד: באישום הראשון - בגין פרשת "קליר" "הופס", באישום השני - בגין פרשת יצואני גרוטאות המתכת, פרשת כי"ל דשנים, ופרשת שמן, ובאישום הרביעי - בגין פרשת הוצאת דוח הביקורת הפנימית ופרוטוקולים חסויים.

כמו כן, מבקשת המדינה להרשיע את דוד חסן בשותפות לעבירה של מרמה והפרת אמונים של עובד ציבור ועבירה של מרמה והפרת אמונים בתאגיד בגין חלקו בפרשת יצואני גרוטאות המתכת, פרשת כי"ל דשנים, ופרשת שמן שבאישום השני, ובעבירה של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות בגין המרמה כלפי חברת שמן בפרשת שמן שבאישום השני.

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully