וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האסון בערבה: המשטרה תמליץ להעמיד לדין את מנהל המכינה והמדריך

תיק חקירת מותם של עשרה בני נוער שנקלעו לשיטפון בנחל צפית הושלם והוא יועבר לידי הפרקליטות ביום ראשון. המשטרה צפויה להמליץ להעמיד לדין את המנהל בגרימת מוות ברשלנות ואת המדריך - בהריגה. התיק נגד המדריכה במכינה ככל הנראה ייסגר

צילום: יותם רונן, עריכת וידאו: ניר חן

(בווידיאו: עצרת תמיכה והזדהות עם קורבנות האסון בחודש שעבר)

המשטרה השלימה הערב (חמישי) את תיק חקירת האסון בערבה, במהלכו נהרגו עשרה מחניכי מכינת "בני ציון" שנקלעו לשיטפון בנחל צפית. בתוך כך, היא צפויה להמליץ להעמיד לדין את מנהל המכינה יובל כהאן ואת המדריך במכינה, אביב ברדיצ'ב, בשל מעורבותם באסון.

תיק החקירה והסיכומים יועברו ביום ראשון הקרוב לפרקליטות מחוז דרום. המשטרה תודיע לפרקליטות כי נמצאה תשתית ראייתית להעמיד לדין את המדריך באשמת הריגה. בנוסף אליו, לטענת גורמים במשטרה נמצאה תשתית ראייתית לעבירה של גרימת מוות ברשלנות בידי מנהל המכינה. לא נמצאה תשתית ראייתית נגד המדריכה במכינה, והתיק נגדה ככל הנראה ייסגר.

עוד בוואלה! NEWS:
בלי ידיעת אסד, בין סוללות הנ"מ: פרטים חדשים על התקיפה בסוריה
ננעל על המטרה ויורה: תיעוד השמדת סוללת נ"מ בתקיפת חיל האוויר
אחרי ביטול ההסכם: ארצות הברית מטילה סנקציות חדשות על איראן

יובל כאהן, מנהל מכינת בני ציון. פייסבוק, מערכת וואלה! NEWS
יובל כהאן/מערכת וואלה! NEWS, פייסבוק
אוטובוס של נערים נקלע לשיטפון במהלך טיול בנחל צפית שבערבה. שוטרים, מתנדבים מיחידת החילוץ ערבה ומסוקים של צה"ל הוזעקו לחלץ את הנערים  
(פתח המכינה הקדם צבאית בתל אביב). קובי ריכטר/TPS, מערכת וואלה! NEWS
המשטרה בפתח מכינת "בני ציון", בחודש שעבר/מערכת וואלה! NEWS, קובי ריכטר/TPS

במשטרה ניהלו חקירה מהירה שבמהלכה נחקרו עשרות בני אדם, נמצאו ממצאים ונלקחו מסמכים שביססו את החשדות נגד שני המעורבים המרכזיים בפרשה. השניים שוחררו ממעצר בסוף החודש שעבר בתנאים מגבילים, זאת לאחר שהצוות המיוחד שהוקם במחוז דרום של המשטרה השלים את איסוף הראיות בתיק. בראש הצוות עומד קצין החקירות המחוזי ניצב-משנה יוסי תורג'מן, ועל הקמתו החליטו מפקד המחוז ניצב מוטי כהן והמפכ"ל רוני אלשיך.

לפני כשבועיים פורסם כי העדות שנגבתה מאיש יחידת חילוץ ומחזאי בחיל האוויר, שאישרו את מסלול הטיול, סתרה את גרסתם של ראשי המכינה. גורם במשטרה ששוחח עם וואלה! NEWS אמר כי על פי העדויות עד כה בתיק הצטיירה תמונה שלפיה אנשי המכינה "התייחסו לטיול כדרך לחישול החניכים ולא נתנו מספיק התייחסות לרמת הסכנה שבה העמידו אותם".

אילן בר שלום, הרוגה באסון השיטפון בערבה. --, מערכת וואלה! NEWS
אילן בר שלום, הרוגה באסון השיטפון בערבה/מערכת וואלה! NEWS, --

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully