וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

12 ביוני, סינגפור: טראמפ חשף את תאריך הפסגה ההיסטורית עם קים

10.5.2018 / 18:01

אחרי ההערכות שנשמעו בשבועות האחרונים, טראמפ הכריז על תאריך הפגישה עם מנהיג קוריאה הצפונית שתיערך על רקע ההפשרה ביחסי המדינות. הוא ייחל לכך שהפגישה תהיה "רגע מיוחד עבור השלום העולמי"

צילום: רויטרס, עריכת וידאו: ניר חן

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ חשף היום (חמישי) את תאריך הפסגה המתוכננת עם מנהיג קוריאה הצפונית, קים ג'ונג און, שתתקיים ב-12 ביוני בסינגפור. "שנינו ננסה להפוך את הפסגה הצפויה לרגע מיוחד עבור השלום העולמי!", צייץ טראמפ בחשבון הטוויטר שלו.

זאת תהיה הפגישה הראשונה אי-פעם בין נשיא ארצות הברית מכהן לבין שליט קוריאה הצפונית, והיא מגיעה לאחר שנה של איומים הדדיים בין שני המנהיגים בשל פיתוח תכנית הגרעין והטילים של פיונגיאנג. ואולם, מאז תחילת השנה חלה הפשרה במתיחות בחצי האי הקוריאני, אחרי שהמדינה הקומוניסטית הודיעה כי היא מוכנה לדון בפירוזה הגרעיני.

הכרזתו של טראמפ נמסרה כמה שעות לארח ששלושת האזרחים האמריקנים ששוחררו אתמול מקוריאה הצפונית נחתו בבסיס של חיל האוויר האמריקני מחוץ לוושינגטון הבירה. הם שוחררו כמחווה של רצון טוב מצדו של קים, לקראת הפסגה. טראמפ אמר לאחר נחיתתתם כי הוא מאמין שקים רוצה להביא את ארצו "אל העולם האמתי". לדבריו, ההישג הגדול ביותר שלו יהיה אם יושלם פירוז חצי האי הקוריאני.

עוד בוואלה! NEWS:
3 האמריקנים ששוחררו מצפון קוריאה שבו לארה"ב: "מודים לאלוהים"
פוטין ישמח: נסיגת טראמפ מהסכם הגרעין מביאה לקרע פנימי במערב
פומפאו ייפגש שוב עם קים: "ישוב עם שלושת השבויים האמריקנים"

נשיא ארה"ב טראמפ ורעייתו מקבלים את פני המשוחררים מקוריאה הצפונית, בבסיס אנדרוז, 10 במאי 2018. רויטרס
מקווה לקדם את השלום. טראמפ מקבל פני המשוחררים מקוריאה הצפונית, היום/רויטרס

שחרורם של שלושת האמריקנים הושלם אתמול במהלך ביקורו של שר החוץ מייק פומפאו בפיונגיאנג, שהיהה השני בששת השבועות האחרונים. למרות זאת, לא ברור אם הוא הצליח להבהיר את הסוגיה המרכזית - נכונותה של קוריאה הצפונית לוותר על הארסנל הגרעיני שמנהיגיה רואים כחיוני להמשך שרידות המשטר.

טראמפ זוקף את רצונו של קים לשבת לשולחן המשא ומתן לקמפיין "הלחץ המקסימלי" שהפעיל על קוריאה הצפונית, והבטיח להמשיך במשטר הסנקציות הנוקשה עד לנקיטת צעדים קונקרטיים של פיונגיאנג לפירוק תכנית הגרעין שלה.

עם זאת, ראש הביון הצפון קוריאני לשעבר קים יונג צ'ול, שעתה משמש ראש המשרד לחזית האחידה של המדינה הקומוניסטית, אמר במהלך ארוחת הצהריים עם פומפאו השבוע: "השלמנו את יכולות הגרעין שלנו. המדיניות שלנו היא עתה לרכז את כל המאמצים בקידום הכלכלה. זאת לא תוצאה של סנצקיות שהוטלו עלינו מבחוץ".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און פוגש את שר החוץ האמריקני מייק פומפאו ב-9 במאי 2018. סוכנות הידיעות של צפון קוריאה (MCNA), אתר רשמי
כוונות פיונגיאנג עוד לא ברורות. קים עם פומפאו/אתר רשמי, סוכנות הידיעות של צפון קוריאה (MCNA)

קוריאה הדרומית, שנשיאה מון ג'ה-אין ייפגש עם טראמפ במהלך החודש כהכנה לפסגה עם קים, אמרה כי יש לה ציפיות גבוהות מהפסגה. "אנחנו מברכים על הפסקה בין קוריאה הצפונית לארצות הברית בסינגפור, ב-12 ביוני. אנחנו מקווים שפירוז חצי האי הקוריאני, כמו גם שלום של קבע, יידונו בצורה מוצלח בפסגה הזאת", נמסר. בחודש שעבר נועד נשיא הדרום מון עם קים לפסגה נדירה, שנערכה באזור הגבול המפורז. הם הבטיחו לפעול למען השלום ולסיום העימות.

סינגפור, שתארח את הפסגה, היא סביבה ידידותית לטראמפ, מאחר שהיא בעלת ברית קרובה של ארצות הברית והצי האמריקני מבקר לעתים קרובות בנמליה. בוושינגטון בחנו מקומות נוספים, אך כל אחד מהם היה בעייתי. טראמפ העדיף את אזור הגבול המפורז בין שתי קוריאות, אך יועציו טענו כי זה ישחק יותר מדי לטובתו של קים. גורמים אמריקניים רשמיים אמרו כי גם האפשרות של ביקור קצר בפיונגיאנג נדחתה, ומונגוליה, שנשקלה גם היא, ירדה מהפרק מאחר שהיא מקורבת מדי לסין.

השבוע נפגש קים עם נשיא סין שי ג'ינפינג בעיר הנמל דאליין. לפי סוכנות הידיעות הסינית שינחואה, השניים שוחחו על סוגיות בילטרליות, כששי הביע תמיכה בשיחות המתקיימות בין קוריאה הצפונית לארצות הברית. היה זה ביקורו השני של קים בתוך חודשיים, אחרי שבמרץ האחרון יצא מארצו לראשונה מאז עלה לשלטון לפני שש שנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully