וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

3 האמריקנים ששוחררו מצפון קוריאה שבו לארה"ב: "מודים לאלוהים"

10.5.2018 / 9:55

שלושת האזרחים ששוחררו על ידי קים לקראת הפסגה עם טראמפ נחתו בבסיס חיל האוויר אנדרוז הסמוך לוושינגטון הבירה. הם התקבלו על ידי הנשיא ורעייתו ובכירי ממשלו. "ההישג הגדול יהיה פירוז חצי האי מגרעין", אמר טראמפ

צילום: CNN, עריכה: יאיר דניאל

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ קיבל היום (חמישי) את פניהם של את שלושת האזרחים האמריקנים ששוחררו מקוריאה הצפונית אתמול, כמחווה מצדו של המנהיג קים ג'ונג און לקראת הפסגה המתוכננת בין השניים. הם שבו עם שר החוץ מייק פומפאו, שנפגש עם קים בפיונגיאנג כדי להבטיח את המהלך, ונחתו בבסיס חיל האוויר אנדרוז.

השלושה - המיסיונר קים דונג-צ'ול, קים סאנג-דוק, המכונה גם טוני קים, וקים האק-סונג - הורשעו בעבירות ביטחוניות נגד המשטר הצפון קוריאני בשנים האחרונות ונשפטו לעונשי מאסר ועבודות פרך. את פני המשוחררים קיבלו גם סגן הנשיא מייק פנס, היועץ לביטחון לאומי ג'ון בולטון והגברת הראשונה מלניה טראמפ. הבית הלבן מסר כי המשוחררים יילקחו למתקן רפואי במרילנד לצורך בדיקות נוספות.

לקריאה נוספת בנושא
בדיקת רופא במלון ומכתב חנינה רשמי: כך שוחררו האמריקנים מצפון קוריאה
טראמפ: צפון קוריאה שחררה את שלושת האמריקנים השבויים

נשיא ארה"ב טראמפ ורעייתו מקבלים את פני המשוחררים מקוריאה הצפונית, בבסיס אנדרוז, 10 במאי 2018. רויטרס
דונלד ומלניה טראמפ מקבלים את פני האזרחים, הבוקר/רויטרס

הנשיא והגברת הראשונה עלו בכבש המטוס כדי לקבל את השלושה, בסביבות השעה 2:40 לפי שעון מקומי. הם הופיעו יחד עמם כעבור כמה דקות, לקול תשואות אנשי הצבא שנכחו בטקס. השלושה חייכו, ושניים מהם סימנו "וי" כאות ניצחון.

"זהו לילה מיוחד עבור שלושת האנשים הנפלאים האלו", אמר טראמפ, שהתייחס למאמצים הדיפלומטיים מול קוריאה הצפונית. "ההישג הגדול ביותר שלי יהיה כשכל חצי האי הקוריאני יהיה מפורז מנשק גרעיני", הצהיר הנשיא, שהוסיף כי הוא סבור ששליט הצפון באמת רוצה להביא את ארצו המבודדת אל "העולם האמתי". הוא הודה לו על שחרור השלושה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
נשיא ארה"ב טראמפ עם שלושת האזרחים ששוחררו מקוריאה הצפונית לאחר נחיתתם. רויטרס
חזרו הביתה. טראמפ והמשוחררים/רויטרס

שחרורם של השלושה הוכרז אתמול, ואלו טסו מפיונגיאנג אל יפן, ומשם לאלסקה. "אנחנו רוצים להביע את ההערכה העמוקה שלנו לממשל האמריקני, לנשיא טראמפ, לשר החוץ פומפאו, ולאזרחי ארצות הברית, על כך שהחזירו אותנו הביתה", מסרו השלושה בהצהרה ששחררה מחלקת המדינה. "אנחנו מודים לאלוהים, לכל בני משפחותינו ולחברינו, שהתפללנו למען שובנו. אלוהים, ברך את אמריקה, האומה הגדולה ביותר בעולם".

הבית הלבן אמר כי שחרורם של השלושה הוא צעד חיובי לקראת השיחות בין טראמפ לקים, שככל הנראה יתקיימו בסינגפור בשבועות הקרובים.

עד כה האמריקני היחיד ששוחרר על ידי קוריאה הצפונית בתקופת כהונתו של טראמפ היה אוטו וורמבייר, סטודנט בן 22 ששב בקיץ שעבר לארצות הברית כשהוא בתרדמת, אחרי 17 חודשים בשבי.

הוא מת כמה ימים לאחר מכן והמתיחות בין וושינגטון לפיונגיאנג החריפה, בזמן שאלו היו כבר מתוחים במיוחד בשל שיגורי הטילים של המדינה הקומוניסטית. ואולם, מאז חלה הפשרה במתיחות בחצי האי, עם פגישה היסטורית בין קים לבין נשיא קוריאה הדרומית מון ג'ה-אין בחודש שעבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully