וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: צה"ל ישנה את הוראות הפתיחה באש נגד מפעילי עפיפוני תבערה

10.5.2018 / 12:50

בצל הביקורת על צה"ל ועל רקע הצתת שדות החקלאים בנגב המערבי על גבול רצועת עזה גורמים בפיקוד דרום אמרו לוואלה! NEWS כי ירי לעבר המפעילים יצמצם את התופעה שמדיאגה את תושבי האזור. מדובר צה"ל סירבו להתייחס לנושא

צילום: אלעד שניר - שער הנגב, עריכה: יוסי אלטר

גורמי צבא בפיקוד דרום אמרו לוואלה! NEWS כי בכוונת הצבא לשנות את הוראות הפתיחה באש כדי לפגוע במפעילי עפיפוני תבערה שמטרתם להבעיר שדות חקלאיים וציוד הנדסי בצד הישראלי. מטרת השינוי תהייה לאפשר במקרים מסוימים ובאישור פיקוד בכיר בשטח לפגוע במפעילי העפיפונים שנמצאים בטווח ירי יעיל.

לפני כמה שבועות דווח בוואלה! NEWS על היערכות בקרב כוחות צה"ל וחקלאי הנגב המערבי שמעבדים שדות סמוך לגדר המערכת, לאחר שברשתות החברתיות הפלסטיניות הופצו סרטונים הקוראים לציבור הפלסטיני ברצועת עזה להרכיב עפיפון שנושא פחית חומר דליק. עוד הסבירו בסרטונים כיצד להנחית את העפיפון באמצעות חוט ארוך לתוך השטח הישראלי במטרה לגרום להצתות. בתחילה היו אלו אירועים נקודתיים מאוד שבהם צה"ל הצליח ללכוד את העפיפונים על גדר המערכת, אך מהר מאוד הפלסטינים שכללו את השיטה והצליחו להבעיר שדות חיטה ולגרום לנזק של מיליוני שקלים לחקלאים.

עוד בוואלה! NEWS:
יום לאחר שהשתחרר ממאסר: אלאור אזריה חוגג בחתונת אחיו
אימפריה פרסית במזרח התיכון: האיראנים ימשיכו לרדוף את מטרת העל
דיווח: שמונה איראנים נהרגו בתקיפה הישראלית באזור דמשק

הפגנות פלסטינים בגבול רצועת עזה 20.4.18. רויטרס, רויטרס
עפיפון שהועף משטח רצועת עזה/רויטרס, רויטרס

בכמה מקרים ניסו להצית כלים הנדסיים שבאמצעותם בונים את החומה התת-קרקעית לסיכול מנהרות והיום לראשונה העיפו הפלסטינים עפיפון בוער לתוך מעבר כרם שלום. במקום פרצה שריפה אך המאבטחים מיהרו לכבות אותה לפני שהתפשטה. גורמי צבא בפיקוד דרום הסבירו כי עפיפונים בוערים יכולים לפגוע במתקנים להעברת דלק וגז לרצועת עזה.

החקלאים בנגב המערבי מתחו ביקורת על צה"ל שלא הגדיר כבר בהתחלה את העפיפונים הבוערים כטרור עממי שיש לפגוע במי שמעיף אותו כשהוא באוויר ומהווה סכנה ברורה לצד הישראלי.

עוד באותו נושא

עפיפוני תבערה ובלונים: שריפות בשדות סמוך לשלושה יישובים בעוטף עזה

לכתבה המלאה
שריפה בניר עם  7 במאי 2018. אלעד שניר. שער הנגב, מערכת וואלה! NEWS
אחת השריפות בשער הנגב, שלשום/מערכת וואלה! NEWS, אלעד שניר. שער הנגב

ביום שני פרצו שריפות בשלושה מוקדים לאורך הגבול ברצועת עזה, בכפר עזה, בניר עם וביער בארי. ככל הנראה הגורמים לשריפות הם בלוני הליום ועפיפוני תבערה שנשאו עמם חומרים דליקים והועפו אל ישראל משטח הרצועה. צוותי כיבוי מתחנת נגב מערבי, בשיתוף צוותי כיבוי של קק"ל הוזעקו למקום על מנת להשתלט על הדליקות.

זו הפעם הראשונה שנעשה שימוש בבלונים להצתת שדות בקרבת יישובי הנגב המערבי הסמוכים לגדר המערכת. למרות ניסיונות הצבא לסכל את שליחת הבלונים והעפיפונים לא נרשמת הצלחה מרובה עד כה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully