וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי ארה"ב וגואטמלה: שגרירות פרגוואי תעבור לי-ם בסוף החודש

7.5.2018 / 19:43

הנשיא הורסיו קארטס צפוי להגיע לישראל עד לסוף החודש לפתיחת שגרירות מדינתו בבירה. "זוהי מחויבותי הפוליטית ורצוני האישי", אמר. בכך הופכת פרגוואי למדינה השלישית באמריקה הלטינית שמצטרפת לגל שהחל טראמפ

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

נשיא פרגוואי, הורסיו קארטס, צפוי להגיע לישראל עד לסוף החודש לפתיחת שגרירות בירושלים - כך אישרו היום (שני) גורמים במשרד החוץ. בכך, תהפוך פרגוואי למדינה השלישית שתעביר שגרירות לירושלים, אחרי ארצות הברית וגוטמאלה בשבוע הבא. בסוף החודש שעבר קארטס הודיע על כוונתו להעביר את השגרירות בקבלת פנים ליום העצמאות ה-70 בשגרירות ישראל באסונסיון, עד סוף כהונתו, בעוד כשלושה חודשים.

קארטס אמר כי זוהי "מחויבותו הפוליטית ורצונו האישי". באירוע השתתף גם הנשיא הנבחר מריו אבדו בניטס, שיגיע יחד איתו, שאמר כי פרגוואי וישראל מאוחדות על ידי ידידות גדולה והביע רצון לשמור על חוזק הקשרים בין שתי הממשלות.

עוד בוואלה! NEWS:
עפיפוני תבערה ובלונים: שריפות בשדות סמוך לשלושה יישובים בעוטף עזה
נתניהו בדיון סגור: הבית היהודי דוחפים את פסקת ההתגברות לפח
מסתמן: אלאור אזריה ישוחרר מהכלא ב-48 השעות הקרובות

נשיא פרגוואי הוראסיו קארטס. AP
"מחויבותו הפוליטית ורצונו האישי". קארטס/AP

פרגוואי היא המדינה השלישית באמריקה הלטינית שמצטרפת לגל שהחל נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ. גואטמלה שכבר החליטה והודיעה על העברת השגרירות בחודש הבא, ונשיא הונדורס הודיע השבוע כי יקים ועדה מקצועית לבחינת הנושא.


שגריר ארצות הברית בישראל דיוויד פרידמן החל לשגר הזמנות רשמיות לאורחים ומוזמנים לטקס העברת השגרירות לירושלים ב-14 במאי. ההזמנה פורסמה באתר ה-Jewish Insider, וגורמים ישראלים בכירים אמרו לוואלה! NEWS כי הבית הלבן עדיין לא הודיע על ההרכב הסופי של המשלחת. כמו כן ציינו כי אין אישור רשמי להגעתו של הנשיא טראמפ לאירוע, למרות שאתמול שוב אמר כי הוא עשוי להגיע לטקס. בירושלים נערכים להגעת משלחת של כ-250 בכירים מארצות הברית לאירוע, ומשרד החוץ מתכנן קבלת פנים גדולה בהשתתפות כל שרי הממשלה למשלחת בערב שלפני הטקס.

עוד באותו נושא

חומת ביטחון וכביש גישה: הכנות אחרונות להעברת השגרירות לי-ם

לכתבה המלאה
מתחם השגרירות האמריקנית, ירושלים, 2 במאי 2018. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה! NEWS
המתחם המיועד לשגרירות ארצות הברית בירושלים/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ
חודש מאי הנפיץ. רויטרס, עיבוד תמונה
חודש מאי הנפיץ/עיבוד תמונה, רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully