וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבית הלבן: רשמית, טראמפ לא יגיע לפתיחת שגרירות ארה"ב בי-ם

שכונת ארנונה בבירה התמרקה לקראת הטקס החגיגי בעוד שבוע בדיוק, וצלם רויטרס תיעד את עובדי העירייה עם השלטים החדשים. אולם, הבית הלבן פרסם את רשימת המשתתפים שיגיעו, והודיע כי הנשיא לא ישתתף בטקס בירושלים

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

הבית הלבן הודיע הערב (שני) כי נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לא ישתתף בטקס חנוכת השגרירות האמריקנית בירושלים. רשימת המשתתפים כוללת את בתו של הנשיא איוונקה טראמפ ובעלה, יועצו ג'ארד קושנר, שר האוצר סטיב מנוצ'ין, סגן מזכיר המדינה ג'ון סאליבן, ושליחו של טראמפ למזרח התיכון ג'ייסון גרינבלט. במשרד החוץ נערכה אתמול ישיבת היערכות לקראת הטקס, ובה הוצגה רשימת הבכירים האמריקנים שאישרה את הגעתם לטקס פתיחת השגרירות בשבוע הבא.

שלטים חדשים עם הכיתוב "שגרירות ארצות הברית", נתלו הבוקר בסמוך לבניין הקונסוליה בשכונת ארנונה בירושלים, לקראת טקס פתיחת השגרירות האמריקנית בעוד שבוע בדיוק - 14 במאי. צלמי סוכנות הידיעות רויטרס תיעדו את עובדי העירייה, במקום שבו גם ייערך הטקס החגיגי בנוכחות נציגי הממשל האמריקני.

לקריאה נוספת:
חומת ביטחון וכביש גישה: הכנות אחרונות להעברת השגרירות לי-ם
נשיא צ'כיה: אעביר את השגרירות לי-ם - מי שמתנגד הוא פחדן

שלטי הכוונה לשגרירות האמריקנית בירשלים, 7 במאי 2018. רויטרס
שלטים חדשים שבוע לפני הטקס החגיגי. ירושלים, הבוקר/רויטרס

במשרד החוץ נערכים לקבלת פנים גדולה בערב שלפני פתיחת השגרירות שיהיה האירוע הישראלי המרכזי. במשרד מתכוונים להזמין את כל השגרירים הזרים שמוצבים בארץ, ומצפים לראות מי יגיע לחגיגות במשרד החוץ, שצפויות לכלול מאות משתתפים. בין היתר צפויה להגיע לטקס משלחת של 250 בכירים אמריקנים.

בתוך כך הודיע הערב משרד החוץ כי נשיא פרגוואי הורסיו קארטס צפוי להגיע לישראל עד לסוף החודש לפתיחת שגרירות ארצו בירושלים. זאת לאחר שהודיע בסוף החודש שעבר על כוונתו להעביר את השגרירות עד סוף כהונתו בעוד כשלושה חודשים. פרגוואי היא המדינה השלישית באמריקה הלטינית שהודיעה על כוונה להעתיק את נציגותה הדיפלומטית הרשמית לבירת ישראל; אחרי גואטמלה, שכבר החליטה והודיעה על העברת השגרירות בחודש הבא, והונדורס, שנשיאה שהודיע השבוע כי יקים ועדה מקצועית לבחינת הנושא.

(עדכון ראשון: 13:45)

עוד באותו נושא

אחרי ארה"ב וגואטמלה: שגרירות פרגוואי תעבור לי-ם בסוף החודש

לכתבה המלאה
שלטי הכוונה לשגרירות האמריקנית בירשלים, 7 במאי 2018. רויטרס
השלט החדש בשכונת ארנונה, הבוקר/רויטרס
נשיא ארה"ב דונלד טראמפ עם בתו איוונקה טראמפ וחתנו ג'ארד קושנר עם בחירתו לנשיאות. 9 בנובמבר 2016. GettyImages
ג'ארד ואיוונקה יהיו שם/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully