וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: "קמפיין טראמפ שכר חברה ישראלית להכפשת ממשל אובמה"

בגרדיאן הבריטי התפרסם כי עוזריו של הנשיא האמריקני שכרו חברת חקירות ישראלית כדי לרגל אחרי דמויות מפתח שסייעו לגבש את ההסכם עם איראן. המטרה: למצוא לכלוך שיסייע לסגת מהסכם הגרעין ביתר קלות

הקלטה: BBC, סטילס: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

עוזריו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ שכרו חברת חקירות ישראלית כדי לרגל אחר דמויות מפתח בממשל אובמה שסייעו במשא ומתן על הסכם הגרעין עם איראן, כך דווח הערב (שבת) בגארדיאן הבריטי. לפי הדיווח, אנשים ממחנה טראמפ פנו לחוקרים פרטיים במאי אשתקד כדי "להשיג לכלוך" כל בן רודס, אחד מיועציו הביטחוניים הבכירים של אובמה, ועל קולין קאהל, ממקורביו של הנשיא הקודם, כחלק מניסיון לבטל את ההסכם עם איראן.

לפי הדיווח בגרדיאן, גורמים המקושרים לצוות של טראמפ יצרו קשר עם החוקרים הישראליים ימים ספורים לאחר ביקור טראמפ בישראל בשנה שעברה. "הרעיון היה שאנשים שפועלים למען טראמפ יכפישו את הגורמים המרכזיים בגיבוש העסקה, כך שיהיה קל יותר לסגת ממנה", אמר גורם המעורה בפרטים.

עוד בוואלה! NEWS:
טראמפ סותר את ג'וליאני: לא שילמתי דמי שתיקה לשחקנית הפורנו
טראמפ: יש מקום ותאריך לפסגה עם קים, נכריז על כך בקרוב
"הסערה": דונלד טראמפ, רוזאן בר והתעללות מינית בילדים

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בכנס איגוד הרובאים הלאומי בדאלאס ב-5 במאי 2018. רויטרס
מרגל אחרי אובמה. טראמפ/רויטרס

על פי מסמכים שהגיעו לידי הגארדין, החוקרים קיבלו הוראה לחקור את חייהם הפרטיים והקריירות הפוליטיות של רודס, ושל קאהל. בין השאר הם חיפשו מידע על מערכות יחסים, קשרים לגורמים איראניים ובחינה על הרווח הפוליטי והאישי שלהם מההסכם עם איראן. החוקרים התבקשו גם ליצור קשר עם אנשי ממשל אמריקניים בולטים ועם עיתונאים שתמכו בעסקה, ביניהם גם מעיתון "הארץ", כדי לנסות לבדוק אם קיבלו מידע סודי מרודס וקאהל.

הדיווח התפרסם ימים ספורים לפני המועד האחרון של טראמפ, שיחול בשבת הבאה, ובו יידרש להחליט אם הוא נשאר מחויב לעסקת הגרעין עם איראן - או אם הוא פורש ממנה. שר החוץ הבריטי ג'ק סטרו, אמר לגארדיאן כי מדובר ב"טענות חריגות ומזעזעות, שממחישות את הייאוש של טראמפ ושל בנימין נתניהו, לא רק להכפיש את העסקה, אלא גם לערער את אמינות האנשים שרקחו אותה".

דיפלומט בריטי בכיר לשעבר הגיב לדיווח ואמר כי "זה מזעזע לפעול כך. כל המטרה של משא ומתן היא לא להיקלע לטריקים מלוכלכים שכאלה".

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
הנשיא לשעבר אובמה קיבל 3 מיליון דולרים עבור הרצאה באיטליה. רויטרס
ניסיון לערער את הסכם הגרעין. אובמה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully