וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הסערה": דונלד טראמפ, רוזאן בר והתעללות מינית בילדים

12.4.2018 / 23:59

הקומיקאית רוזאן בר צייצה בנוגע לתיאוריית קונספירציה הטוענת שנשיא ארה"ב דונלד טראמפ חיסל ארגוני סחר בילדים למטרות זנות - וחטפה על זה בראש מהעוקבים שלה

יח"צ - חד פעמי

בווידאו - הפתיח לגרסא החדשה של הסדרה "רוזאן" - הסיפור מאחוריה הוא הסיבה להצלחה האדירה שלה

כמו נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, גם הקומיקאית רוזאן בר ידועה בציוצים מעוררי המחלוקת שלה ברשת החברתית. לא פעם היא הצליחה להביך את העוקבים שלה בציוצים על תיאוריות קונספירציה ביזאריות - כשזו האחרונה שברה את כל השיאים. בציוץ שלה מה-31 במרץ, שהוסר מאז מהרשת, היא בחרה לתמוך בנשיא ארה"ב דונלד טראמפ במאבקו בתופעת הסחר בילדים למטרת זנות - דיווח שאינו יותר משמועה חסרת בסיס שרצה ברשת ונועד כדי לשרת תיאוריית קונספירצייה מטורפת במיוחד.

היא צייצה:

"הנשיא טראמפ שחרר כל כך הרבה ילדים שהיו שבויים של סרסורים בכל העולם. מאות בכל חודש. הוא חיסל ארגונים גדולים של סחר בילדים בכל מקום. שימו לב לזה. אני לא מסכימה איתו על כמה דברים, אבל נותנת לו ליהנות מהספק לעת עתה."

רוזאן בר מצייצת על דונלד טראמפ. צילום מסך
הציוץ המפוקפק על טראמפ/צילום מסך

עוד בנושא:

כמו דמותה בתכנית שחזרה החודש למסך, רוזאן הביעה לא פעם את תמיכתה בנשיא הרפובליקני, על אף שבשנים האחרונות הביעה גם מגוון רחב של השקפות פוליטיות אחרות. טראמפ עצמו התקשר לברך אותה בשבוע שעבר על חזרתה המוצלחת למסך, שיחה שהצליחה לרגש אותה מאוד: "זה היה מלהיב, הוא החמיא לי המון", היא סיפרה.

לא ברור אם טראמפ ניצל את אותה שיחת טלפון כדי לדון איתה גם בדבר תיאוריית הקונספירציה בה תמכה, הנקראת "הסערה".על פי התיאוריה, אותה פרסם לראשונה משתמש 4Chan הטוען כי הוא עובד ממשלתי בעל סיווג ביטחוני גבוה, דונלד טראמפ אחראי באופן חשאי לחיסולם של ארגוני סחר בילדים למטרות זנות המנוהלים בידי פוליטיקאים דמוקרטים בכירים יחד עם ראשי תעשיית הבידור בהוליווד. תיאוריית "הסערה" - שזכתה לשמה בגלל הבטחה מסתורית של טראמפ לעיתונאים באוקטובר 2017 לפיה הם חווים כרגע את "השקט שלפני הסערה" בלי להסביר מהי הסערה הצפויה - טוענת גם שחקירת הנשיא טראמפ וקמפיין הבחירות שלו בידי ראש ה-FBI לשעבר רוברט מולר היא זיוף שנועד לאפשר לנשיא להמשיך בפעילותו הסודית.

התיאוריה קשורה גם לתיאוריית הקונספירציה המפורסמת שנפוצה בסתיו 2016 הנקראת "פיצה-גייט". לפי התיאוריה, דמוקרטים בכירים, ביניהם הילארי קלינטון, מעורבים בארגון סחר בילדים למטרות פדופיליה שמנוהל במספר פיצריות בוושינגטון די. סי. באותה תקופה, חשבון הדואר האלקטרוני האישי של ג'ון פודסטה, מנהל מסע הפרסום של הילארי קלינטון, נפרץ בהתקפה של פישינג והודעות האימייל שלו פורסמו על ידי ויקיליקס. תומכי התאוריה טענו אז כי הודעות דואר רבות הכילו מסרים מקודדים המתייחסים לסחר בבני אדם ולהתעללות מינית בילדים.

רוזאן בר ודונלד טראמם. GettyImages
רוזאן בר תומכת בתיאוריית קונספירציה על מעשיו החשאיים של דונלד טראמפ/GettyImages

רוזאן כבר הוכיחה בעבר קשר למשתמש 4Chan המפוקפק הנקרא QAnon. ב--"Daily Beast" מדווחים שבנובמבר האחרון רוזאן צייצה בטוויטר "מי זה Q?" והוסיפה מאוחר יותר: "תגידו ל-Qanon לשלוח לי הודעה אישית ב-24 השעות הקרובות". זמן קצר לאחר הציוצים הללו, היא סגרה את המשתמש שלה בטוויטר והאתר שלה נעלם באופן זמני, על אף שנטען כי ירד לצורך ריענון. שעות לאחר מכן היא חזרה לטוויטר, הרגיעה את העוקבים שלה והבטיחה שתסביר מאוחר יותר מה קרה לה, אולם מעולם לא סיפקה את ההסבר. בדצמבר האחרון היא נטשה את טוויטר והסירה מהאוויר את כל הציוצים שלה, אולם בינואר חזרה כמנהגה לצייץ.

רוזאן בר מצייצת בנוגע לאיש האחראי לתיאוריית הקונספירציה על דונלד טראמפ. צילום מסך
רוזאן בר שואלת מי האיש האחראי לתיאוריית הקונספירציה על דונלד טראמפ/צילום מסך
רוזאן בר מצייצת בנוגע לאיש האחראי לתיאוריית הקונספירציה על דונלד טראמפ. צילום מסך
רוזאן בר מבקשת מהאיש האחראי לתיאוריית הקונספירציה על דונלד טראמפ לחזור אליה/צילום מסך

הציוץ האחרון בנושא טראמפ וארגוני הסחר בילדים גרף המון תגובות מגולשים (הצצה להם בהמשך), ולכן זמן קצר לאחר פרסום הציוץ היא מיהרה לפרסם הודעת התנצלות, בה עדיין סירבה להכחיש את תמיכתה בתיאוריה. היא כתבה: "עבדתי לצד קורבנות סחר במין במשך עשרות שנים ותמכתי במאבק נגד זה. מצטערת שהזכרתי את זה כאן. זה לא המקום". לאחר מכן צייצה שוב: "חשבתי שפסח זו הזדמנות טובה לדבר על שחרור ילדים מעבדות מין. לא ידעתי שכל כך הרבה אנשים לא מודעים לכך. בכל אופן, לא אפרסם עוד דעות שלי בטוויטר, זה גורר בריונות. ממשיכה הלאה".

רוזאן בר מתנצלת בטוויטר. צילום מסך
רוזאן בר מתנצלת בטוויטר/צילום מסך

כוכבת הטלוויזיה השנויה במחלוקת כבר הסתבכה בעבר בגלל תמיכתה בתיאוריות קונספירציה שונות, כגון זו שטענה כי 5.7 מיליון שוהים בלתי חוקיים הצביעו בבחירות לנשיאות ארה"ב, אחת אחרת על רצח חבר הוועדה הלאומית הדמוקרטית סת' ריץ' ועוד אחת על דייוויד הוג, שורד בטבח בתיכון דאגלס, שהואשם בהצדעה נאצית.

אלה חלק מתגובות הגולשים לציוץ בנושא "הסערה":

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully