וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדלקה אחרונה במירון: רבבות חסידים רוקדים בסיום ההילולה | צפו

3.5.2018 / 22:33

בהר מירון מסכמים את ההילולה השנתית בה השתתפו מאות אלפי בני אדם - ללא אירועים חריגים. מד"א טיפלו ב-434 ממשתתפי ההילולה, מהם 31 שנזקקו לפינוי לבית החולים זיו שבצפת

צילום: כבה צפון

רבבות חסידים הגיעו הערב (חמישי) להדלקת המדורה האחרונה בהר מירון לכבוד ל"ג בעומר, סמוך לקברו של הרשב"י. המדורה האחרונה הודלקה על ידי חסידות תולדות אהרון, כשכל העת ממשיכים לוחמי האש לאבטח את ההילולה עד לשעת הסיום.

במגן דוד אדום סיכמו את אירועי ל"ג בעומר - ועדכנו הערב כי במירון טופלו 434 ממשתתפי ההילולה השנתית, מהם 31 שנזקקו לפינוי ולהמשך טיפול בבית החולים זיו שבצפת. בנוסף העניקו החובשים והפרמדיקים טיפול לנפגעים שונים ברחבי הארץ, בהם שניים שסבלו מכוויות, 57 שטופלו לאחר צריכת יתר אלכוהול (מתוכם 25 בני נוער) 22 בני אדם שסבלו מקוצר נשימה ו-17 בני נוער ובוגרים שנקלעו לאירועי אלימות.

"בסיומו של מבצע אבטחת ההילולה במירון, אבטחה רפואית חסרת תקדים שבה נרתמו להשתתף מאות מתנדבי מד"א וארגוני הצלה מכל רחבי הארץ ניתן היה לראות את עמל ההכנות שהוכיח את עצמו, ולשמחתנו ההילולה עברה ללא אירועים חריגים", סיגם ממלא מקום מנהל מרחב ירדן במד"א, אורן אביטן, שפיקד על כוחות מד"א במירון. "עם זאת, ידי צוותי מד"א היו עמוסות עבודה בטיפולי מרפאה קלים של אנשים שחשו ברע, התעלפו ונחבלו קלות".

עוד בוואלה! NEWS:
"דוכני אוכל, קמעות והרבה תפילות": מאות אלפים חגגו בהילולה במירון
לקראת ההילולה במירון: אלו שינויי התנועה והכבישים שנחסמו בצפון
מבטלים מדורות - וחוששים ממזג האוויר הקיצוני: מדריך ל"ג בעומר

הילולה במירון  2 במאי 2018. איתן אלחדז/TPS, מערכת וואלה! NEWS
ההילולה במירון (צילום: איתן אלחדז/TPS)/מערכת וואלה! NEWS, איתן אלחדז/TPS

אביטן הוסיף וסיפר כי "הצוותים המקצועיים והמסורים פעלו במסירות והעניקו טיפול מהיר לאלה שנזקקו. שיתוף פעולה בין כלל הגורמים בראשות משטרת ישראל הבאה להצלחת האירוע השמח שאפשר למאות אלפי אנשים להגיע ולהתפלל על קברו של הרשב"י ולחזור הביתה בשלום".

מנכ"ל מד"א אלי בין אמר כי "ההערכות המקדימה ושיתוף הפעולה המלא עם משטרת ישראל, צה"ל, כיבוי אש, הרשות למקומות הקדושים והכוננות הגבוהה במד"א הוכיחה את עצמה כיעילה במיוחד והצליחה לטפל בזמן קצר ובאופן מקצועי ויעיל ב-434 ממשתתפי הילולת הרשב"י במירון. בנוסף לכך, יש לציין את כלל כוחות מד"א ברחבי הארץ שהעניקו טיפול רפואי לנפגעים נוספים במהלך מדורות ל"ג בעומר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully