וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסקת ההתגברות: נתניהו ביקש לדחות ההצבעה בשבוע נוסף, בנט סירב

ראש הממשלה פנה לשרת המשפטים שקד וביקש לדחות את ההצבעה - עד שיושגו הסכמות בקרב סיעות הקואליציה. בנט הבהיר כי ההצבעה לא תידחה: "הגיע הזמן להכריע". בסביבת ראש הממשלה אמרו כי הוא מעוניין לקדם את המהלך, אך היו לו דברים דחופים יותר לעסוק בהם השבוע

צילום: רוני כנפו, עריכה: יאיר דניאל

לשכת ראש הממשלה פנתה לשרת המשפטים איילת שקד בבקשה לדחות בשבוע את ההצבעה על פסקת התגברות בוועדת שרים לחקיקה, עד שיושגו הסכמות בקרב סיעות הקואליציה. גורמים בקואליציה אמרו לוואלה! NEWS כי לא התקיים דיון עם ראשי הסיעות מאז הפגישה עם נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות בשבוע שעבר, וכי הם מבקשים להגיע להסכמה עם ראשי הסיעות לפני שהחוק יובא להצבעה.

זו הפעם השניה שנתניהו מבקש לדחות את ההצבעה על פסקת ההתגברות. לפני כשבועיים ביקש לדחות את ההצבעה עד לאחר פגישתו עם נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות, וכעת הוא ביקש דחיה נוספת על מנת להגיע להסכמות עם ראשי הקואליציה.

בלשכתה של שקד אמרו הערב (חמישי) כי הם מתכוונים לקיים את ההצבעה כמתוכנן. וגם השר נפתלי בנט הבהיר כי לא ידחה את ההצבעה, וצייץ בטוויטר כי "‏פסקת ההתגברות נדרשת למשילות הממשלה ולשמירת האמון בבית המשפט. היא גם אמצעי חיוני למלחמה בטרור ולהוצאת המסתננים הבלתי חוקיים מישראל. הגיע הזמן להכריע. לכן ביום ראשון הקרוב אנו נעלה את חוק ההתגברות להצבעה, ונצפה לתמיכת ראש הממשלה כפי שהתחייב בחתימתו וכפי שהבטיח לציבור הישראלי".

עוד בוואלה! NEWS:
אישור החוק, וטו או ערר: אפשרויות נתניהו מול ההצעה על חוק עוקף בג"ץ
חודש אחרי קריסת ההסכם: חודשו המגעים עם נציבות האו"ם לפליטים
פסקת ההתגברות, משבר הגיוס וחוק הלאום: מושב הקיץ של הכנסת נפתח

בנימין נתניהו, איילת שקד. עמית שאבי,  ניב אהרונסון, עיבוד תמונה
נתניהו ושקד. ההצבעה תידחה?/עיבוד תמונה, עמית שאבי, ניב אהרונסון

גורמים בסביבת ראש הממשלה אמרו כי הוא מעוניין להביא מהלך בהסכמת כל ראשי הקואליציה, והיו לו השבוע דברים יותר דחופים לעסוק בהם.

גם בליכוד הגיבו לבקשה ואמרו כי "בישיבת הקואליציה סוכם כי במהלך השבוע יתקיימו דיונים מרתוניים בנושא, וביום ראשון החוק יובא להצבעה. כל בר דעת מבין שבשבוע החולף ראש הממשלה נתניהו עסק בנושאים אחרים, בעלי חשיבות עליונה לביטחון המדינה. לכן ביקש השר יריב לוין דחיה של ההצבעה בשבוע אחד בלבד, כדי לקיים את אותו דיון בין חברי הקואליציה. כל הסיבות האחרות שמתודרכות לחלל האוויר וטוויטר הן על דעת המתדרכים והצייצנים בלבד".

הוועדה תתכנס לישיבתה הקבועה ביום ראשון הקרוב, בצל האולטימטום של יו"ר "הבית היהודי" השר נפתלי בנט, לפיו אם פסקת ההתגברות לא תעלה להצבעה, חברי הכנסת במפלגתו לא ישתתפו יותר בהצבעות עם הקואליציה. גורמים בקואליציה אמרו היום כי "קיימים פערים משמעותיים", בעיקר לאור התנגדותו של יו"ר "כולנו" שר האוצר משה כחלון לנוסח ההצבעה שמבקשת "הבית היהודי" לקדם.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
משבר פסקת ההתגברות - בנט: "הגיע הזמן שהשופטים יחזרו לשפוט והממשלה תחזור למשול". רוני כנפו
לא דוחה את ההצבעה. בנט/רוני כנפו

ההצעה שהונחה על סדר היום של ועדת השרים ביוזמה פרטית של ח"כ בצלאל סמוטריץ', חבר הסיעה, מעוניינת להכניס תיקון לחוק יסוד כבוד האדם וחירותו. לפי התיקון, הכנסת תוכל לחוקק מחדש חוק שנפסל בבג"ץ ברוב רגיל בלבד. תוקפו של החוק יפקע בתוך ארבע שנים מיום החקיקה, ואם הכנסת תאשר אותו פעם נוספת, תוקפו יעמוד לעד. סמוטריץ' הביע נכונות לשנות את ההצבעה כך שהכנסת תחוקק מחדש חוק שנפסל בבג"ץ ברוב של 61 חברי כנסת.

להצעה כזו מתנגדים כחלון והיועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט. כחלון מוכן לתמוך רק בחקיקה שתקבל את אישור של היועמ"ש. האחרון הציע לחוקק חוק יסוד: חקיקה, שבמסגרתו הכנסת תוכל לחוקק מחדש חוקים שנפסלו על ידי בג"ץ ברוב של 70 ח"כים. בליכוד ובבית היהודי דורשים שהרוב הדרוש בכנסת יהיה נמוך הרבה יותר, אך עד כה לא הגיעו להסכמות על מספר הח"כים.

(עדכון ראשון 20:15)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully