וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אל תתנו להם לשרוף אותי": מתנדבים ימנעו השלכת חיות למדורות ל"ג בעומר

2.5.2018 / 15:30

בזמן שילדים ומשפחות יחגגו את החג, יסיירו מתנדבים ופעילים ברשת כדי לעצור את התופעה שבמסגרתה מושלכים באכזריות ללהבות בעלי חיים. לדברי מארגני הסיורים, שקראו בקמפיין "לעצור את הזוועה", אלפי כלבים וחתולים הוצלו בשנים האחרונות

וידאו: סרטוני גולשים וצלמי וואלה!NEWS, סטילס: ראובן קסטרו, וואלה!NEWS, עריכה: יאיר דניאל

בזמן שילדים רבים בישראל יציינו היום (רביעי) את חגיגות ל"ג בעומר, יצאו עשרות "סיירות ל"ג בעומר" ברחבי הארץ לאזורי המדורות והחגיגות ברחבי הארץ, זאת במטרה למנוע פגיעה בבעלי חיים. בהודעה שהופצה ברשתות החברתיות כדי למנוע אירועי עבר, שבהם נזרקו לאש כלבים או חתולי רחוב, נכתב: "אל תתנו להם לשרוף אותי, עוצרים את הזוועה".

בקמפיין נכתב בנוסף כי "מדי שנה אנו נתקלים בעשרות מקרים של גורי כלבים וחתולים הנזרקים לאש במדורות ל"ג בעומר. ביום רביעי נארגן פעילות התנדבותית שתתקיים בכל הארץ ותכלול סיורים רגליים בין מדורות ל"ג בעומר במטרה למנוע את התופעה הנוראית". זו השנה הרביעית שסיירות מסוג זה מתקיימות, ולדברי המארגנים, עד כה הוצלו עשרות בעלי חיים. לדף הפייסבוק הפופולרי בנושא הצטרפו אלפי עוקבים.

עוד בוואלה! NEWS
מבטלים מדורות - וחוששים ממזג האוויר הקיצוני: מדריך ל"ג בעומר
שני הרוגים - אפס אשמים: כך קרס תיק פרשת אום אל-חיראן
הערכה במשרד המשפטים: החלטה בכל תיקי נתניהו רק לקראת סוף השנה

קמפיין נגד שריפת בעלי חיים במדורות ל"ג בעומר. 2 במאי 2018. דף הפייסבוק "סיורים בל"ג בעומר", מערכת וואלה! NEWS
קמפיין הסיורים בל"ג בעומר/מערכת וואלה! NEWS, דף הפייסבוק "סיורים בל"ג בעומר"

בשכונת גרין בחולון רבים מהתושבים שוחחו היום על בעלי החיים. "כולם אצלנו מדברים על זה, בווטסאפ, בדפי הפייסבוק, בכל מקום", אמרה בכעס עדי, אימא לזוג תאומים. לדבריה, הרעיון של סיירות מתנדבים שימנעו פגיעה והתעללות בעלי חיים אולי נחמד, אבל עלול ליצור את ההפך הגמור. "למה צריך להכניס לילדים שלנו רעיונות הזויים לראש? מספיק רגע של שעמום, והבילוי החברתי יהפוך למרדף אחרי חתולי הרחוב בשכונה והתעללות בכל מה שזז". ורדית שחר, גם היא מחולון, מגדלת כמה חתולים וחושבת שליוזמה שצוברת תאוצה בשבוע האחרון ברשת החברתית יש פוטניצאל חיובי. "כל הכבוד למי שחשב על זה, אולי ככה נצליח לשמור על בעלי החיים שלנו, לא סתם אומרים שהכלב הוא ידידו הטוב של האדם", אמרה. "אני לא רוצה לחשוב על מחזות אימים של בעלי חיים מסכנים שנזרקים למדורה, רק כי במקרה יצאו לטיול בגינה השכונתית לחפש משהו לאכול ולהעביר את הלילה. רק המחשבות על זה גורמות לי לחוסר מנוחה".

סגן ראש עיריית רמת גן, אביהו בן משה, חובב בעלי חיים מושבע, עורך בימים האחרונים סיורים במוקדי המדורות בעיר יחד עם מתנדבים במטרה למנוע השלכת בעלי חיים למדורות. בן משה גייס ארבעה צוותים יחד עם יובל נבון, מנכ"ל עמותת צער בעלי חיים, ויחד הם מתכוונים לסייר גם הערב במוקדי המדורות ברמת גן. "אני גאה במתנדבים שעצרו הכול והגיעו לסייע בהסברה ולסייע באתגר האנושי החשוב הזה. חייבים לבלום את תופעת השלכת בעלי החיים למדורות", אמר בן משה. "לצערי, מדי שנה אני שומע בכאב על התופעה הנוראית של השלכת בעלי חיים למדורות, לרוב מדובר על חתולי רחוב או כלבים עזובים. חייבים לבלום את התופעה ומסע ההסברה והסיורים שלנו כעת מהווה רק את השלב ההתחלתי".

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה
קמפיין נגד שריפת בעלי חיים במדורות ל"ג בעומר. 2 במאי 2018. דף הפייסבוק "סיורים בל"ג בעומר", מערכת וואלה! NEWS
קמפיין הסיורים בל"ג בעומר/מערכת וואלה! NEWS, דף הפייסבוק "סיורים בל"ג בעומר"
ראש עיריית רמת גן אביהו בן משה עם מתנדבים לסיורים למניעת השלכת בע"ח למדורות ל"ג בעומר. 2 במאי 2018. באדיבות המצולמים
בן משה והמתנדבים ברמת גן/באדיבות המצולמים
ראש עיריית רמת גן אביהו בן משה עם מתנדבים לסיורים למניעת השלכת בע"ח למדורות ל"ג בעומר. 2 במאי 2018. באדיבות המצולמים
בן משה והמתנדבים ברמת גן/באדיבות המצולמים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully