וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערכה במשרד המשפטים: החלטה בכל תיקי נתניהו רק לקראת סוף השנה

2.5.2018 / 9:20

לפי גורמים במשרד, ההכרעה אם להגיש כתבי אישום בתיקים 1000, 2000 ו-4000 תתקבל כנראה על ידי היועמ"ש לקראת סוף 2018 - כך שגם אם יחליט להגישם, הדבר לא יקרה לפני אמצע השנה הבאה. המשמעות: גם אם יוגשו כתבי אישום נגד נתניהו, לא סביר שהדבר יקרה לפני אמצע 2019

עריכת וידאו:ניר חן

גורמים במשרד המשפטים מעריכים כי לקראת סוף השנה יחליט היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, אם להגיש כתב אישום נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו. הכוונה היא גם לתיקים 1000 ו-2000, שבהם כבר הוגשו המלצות המשטרה, וגם לתיק 4000 שעדיין נחקר. כמו כן, נשקלת אפשרות לאחד את ההחלטה בתיקים, כלומר לא לקבל החלטה לגבי כתב אישום באף תיק עד שניתן יהיה להכריע בכל השלושה.

המשמעות היא שגם אם יוגשו כתבי אישום נגד נתניהו, לא סביר שהדבר יקרה לפני אמצע 2019. הסיבה היא כי גם אם מנדלבליט יחליט להגיש כתבי אישום עד סוף השנה, הוא עדיין יצטרך להעניק לפרקליטי ראש הממשלה חודשים להתכונן לשימוע. לאחר השימוע יהיה על היועץ לשקול את הטיעונים שיעלו בו, תהליך שיכול גם הוא להימשך חודשים.

עוד בנושא
"הדלפות מגמתיות": שרה ויאיר נתניהו הגישו תלונה במח"ש
מול מצלמות המשטרה: שרה ויאיר נתניהו עומתו עם ניר חפץ
טבעת נישואין, תמונות ועגילים: הרכוש שהחרימה המשטרה לאלוביץ'

ראש הממשלה, בנימין נתניהו בישיבת הממשלה השבועית, 28 בינואר 2018. אלכס קולומויסקי, מערכת וואלה! NEWS
המשטרה כבר המליצה להעמידו לדין בשתיים מהפרשות. נתניהו/מערכת וואלה! NEWS, אלכס קולומויסקי

לשם השוואה, בפרשת ישראל ביתנו הודיע היועץ המשפטי לסגנית השר לשעבר פאינה קירשנבאום על הכוונה להעמידה לדין בכפוף לשימוע בספטמבר 2016. השימוע עצמו נערך כשמונה חודשים לאחר מכן, במאי 2017, וכתב האישום נגדה הוגש באוגוסט האחרון. בפרשת המעונות הודיע היועץ בספטמבר האחרון לרעיית ראש הממשלה, שרה נתניהו, על הכוונה להגיש נגדה כתב אישום. השימוע נערך לאחר כארבעה חודשים, בינואר 2018, ונכון להיום טרם התקבלה החלטה סופית אם להגיש כתב אישום.

בפברואר המליצה המשטרה להעמיד לדין את ראש הממשלה בתיקים 1000 ו-2000 בעבירות של קבלת שוחד ומרמה והפרת אמונים. בתיק 1000 הוא חשוד בקבלת טובות הנאה בסכום של כמיליון שקל מהמיליארדרים ג'יימס פאקר וארנון מילצ'ן. המשטרה גם המליצה להגיש נגד האחרון כתב אישום בגין מתן שוחד. בתיק 2000 חשודים נתניהו ומו"ל "ידיעות אחרונות" נוני מוזס כי ניסו לרקום עסקת שוחד, במסגרתה יוענק לנתניהו סיקור אוהד בתמורה לחקיקה שתגביל את תפוצת "ישראל היום", המתחרה העיקרי של "ידיעות אחרונות".

תיק 4000, שעדיין נמצא בחקירה, עוסק בהטבות רגולטוריות שהעניק לכאורה נתניהו לאיש העסקים שאול אלוביץ' תמורת סיקור אוהד באתר וואלה! NEWS שבשליטתו. ההטבה המרכזית שלכאורה העניק נתניהו, כשר תקשורת, נוגעת לאישור עסקת בזק-יס, שלפי הפרקליטות הייתה שווה לאיש העסקים כמיליארד שקל. במסגרת פרשה זו גויסו שני עדי מדינה - מנכ"ל משרד התקשורת לשעבר שלמה פילבר ויועץ התקשורת המקורב לנתניהו ניר חפץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully