וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן תחויב לפצות במיליארדים את קרובי הרוגי ה-11 בספטמבר

בית משפט בניו יורק הורה לרפובליקה האסלאמית לשלם להוריהם, בני זוגם, אחיהם וילדיהם של יותר מאלף קורבנות הפיגועים שבוצעו בידי אל-קאעדה. טהראן מעולם לא הגיבה לפסיקות מסוג זה, אך המשפחות יוכלו לקבל כסף שמקורו מנכסים איראניים שהוקפאו

צילום: רוני כנפו עריכת וידאו:ניר חן

בית משפט פדרלי בניו יורק שבארצות הברית הורה אתמול (שלישי) לאיראן לשלם מיליארדי דולרים להורים, בני זוג, אחים וילדים של יותר מאלף קורבנות מתקפת הטרור במרכז הסחר הלאומי ב-11 בספטמבר 2001. לפי מסמכים משפטיים שהגיעו לידי רשת ABC, השופט מצא את הרפובליקה האסלאמית, משמרות המהפכה והבנק המרכזי של איראן אחראיים למותם של 1,008 בני אדם, שמשפחותיהם תבעו פיצויים.

התביעה הוגשה ב-2014 וקידומה החל רק ב-2016, אז העביר הקונגרס חוק נגד מממני פעולות טרור, המאפשר להאשים מדינות ריבוניות בטרור ובאחריות לו. לפי התביעה, איראן סייעה ואימנה את חוטפי המטוס בפיגועי ה-11 בספטמבר, למרות שוועדת החקירה שפעלה לאחר האירועים לא מצאה עדויות ישירות לתמיכה האיראנית.

לבסוף, קבע השופט כי איראן תפצה את קרוביהם של ההרוגים ב-12 מיליון וחצי דולר לבן או בת זוג, שמונה מיליון וחצי דולר להורה, שמונה מיליון וחצי דולר לילד או ילדה וארבעה מיליון ורבע דולרים לאח או אחות. בנוסף, התובעים יוכלו להגיש תביעות פיצויים נוספות בהמשך.

עוד בוואלה! NEWS
חיל אוויר מיושן וחשש מביטול הסכם הגרעין: המלכוד של איראן
בגלל תמיכתה בכוחות מורדים: מרוקו ניתקה את קשריה עם איראן
צרפת הגיבה לנתניהו: המידע ידוע משנת 2002, יכול לשמש בסיס לפיקוח

זירת אסון מגדלי התאומים במנהטן, ניו יורק – 2001. AP
מגדלי התאומים בניו יורק בזמן פיגועי ה-11 בספטמבר/AP

"בדצמבר 2011, בית משפט פדרלי בניו יורק ערך שימוע ומצא שהראיות שהוצגו הצליחו לבסס כי איראן תמכה חומרית באל-קאעדה, גורם מרכזי בהיתכנותן של מתקפות ה-11 בספטמבר והנזק שקרה בעקבותיהן, כולל פציעות ומוות", אמר התובע רוברט הפל, שייצג את קרובי ההרוגים. "קשה מאוד עבור אלו שנפצעו או נותרו מאחור להתעלם מהממצאים הללו לגבי אשמתה של איראן. אבל הממצאים הללו לא יכולים להאפיל על הראיות שהוצגו נגד ערב הסעודית, שנותרה הנאשמת המרכזית עבור התובעים".

למרות חשיבותה של פסיקת פיצויים, היא נותרת סמלית בלבד, שכן טהראן מעולם לא הגיבה לדרישות לשלם פיצויים למשפחות אמריקניות בעקבות הפיגועים. עם זאת, הפסיקה תאפשר למשפחות לפדות כספים מקרן קטנה שבה הוקפאו נכסים איראניים, שבה נעשה שימוש בעבר לפיצוי משפחות של קורבנות פיגועים חיזבאללה ופעולות נוספות שיוחסו לרפובליקה האסלאמית. כמו כן, מדובר בחלק מתיק גדול יותר המתנהל בידי משפחות נגד ערב הסעודית, שדיון בעניינה יתקיים בהמשך החודש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully