וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל תמיכתה בכוחות מורדים: מרוקו ניתקה את קשריה עם איראן

1.5.2018 / 23:30

שר החוץ ברבאט הודיע על החזרת השגריר לאחר שטען כי טהראן וחיזבאללה מספקות אימונים ונשק לאנשי "חזית פוליסריו" הפועלים לעצמאות סהרה המערבית. בארגון הטרור השיעי הכחישו את הדברים ואמרו כי החלטת מרוקו נעשתה "תחת לחץ אמריקני, ישראלי וסעודי"

מלך מרוקו מוחמד השישי בכינוס האיחוד האפריקני, אדיס אבבה, 31 בינואר 2017. רויטרס
מוחמד מלך מרוקו/רויטרס

מרוקו ניתקה היום (שלישי) את קשריה הדיפלומטיים עם איראן בעקבות תמיכתה של האחרונה בארגון "חזית פוליסריו", תנועה הקוראת לעצמאות סהרה המערבית. מרוקו שלטה בשטח זה מאז עזיבתה של ספרד בשנת 1975, אך חזית פוליסריו" פתחה במלחמת גרילה לעצמאות עד להפסקת האש שהוכרזה בשנת 1991 ומאז נשמרת בידי משקיפים מהכוח הבינלאומי של האו"ם.

שר החוץ של מרוקו נאסר בוריטה האשים היום את איראן ואת חיזבאללה בכך שסיפקו מסגרת אימונים ונשק לכוחות הפוליסריו באמצעות השגרירות האיראנית באלג'יריה. "חיזבאללה שלחו החודש טילי נ"מ בעזרת השגרירות האיראנית, האשים בוריטה. איראן לא הגיבה להאשמות של מרוקו, ואילו בחיזבאללה הכחישו את הדברים ואמרו כי החלטת מרוקו נעשתה "תחת לחץ אמריקני, ישראלי וסעודי".

כוחות "חזית פולסיריו" בסהרה המערבית.. אי-פי, מערכת וואלה! NEWS
אנשי "חזית פוליסריו" בסהרה המערבית/מערכת וואלה! NEWS, אי-פי

באלג'יריה השכנה למרוקו נמצאים מחנות רבים של פליטים מהמלחמה לעצמאות סהרה המערבית. שר החוץ המרוקני הוסיף כי הוא שב מאיראן לאחר שהודיע על הדברים. השגריר בטהראן שב לארצו, ואילו שגריר איראן במרוקו יגורש מחר. מרוקו ניתקה בעבר את קשריה הדיפלומטיים עם איראן בשנת 2009 לאחר שהאשימה אותה שתכננה לפגוע בשלטון הסוני בבחריין. הקשרים הדיפלומטיים בין המדינות שבו לסדרם בשנת 2014, אולם מעולם לא היו חזקים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully