וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בפעם השלישית מתחילת השנה: נדחה ניסוי מערכת חץ 3 באלסקה

1.5.2018 / 18:14

משרד הביטחון הודיע כי לאחר התייעצויות עם משרד ההגנה האמריקני הוחלט לדחות את הניסוי במטרה להגיע לרמת מוכנות מרבית. למרות הדחיות, בחודש שעבר נערך בהצלחה ניסוי במערכת ההגנה האווירית בשטח ישראל

עריכת וידאו:ניר חן

משרד הביטחון הודיע היום (שלישי) על דחייה בניסוי מערכת חץ 3 שאמור היה להיערך באלסקה. בהודעה שפרסם הודיע המשרד כי לאחר התייעצויות בין משרד ההגנה האמריקני למשרד הביטחון הישראלי, הוחלט לדחות את הניסוי במטרה להגיע לרמת מוכנות מרבית לקראת הניסוי בשדה האמריקני.

"הסוכנות להגנה מטילים האמריקנית (MDA) ומנהלת חומה במפא"ת ממשיכות לפעול יחד לקראת ביצועו במועד חדש, כפי שיסוכם בין הצדדים", נמסר בהודעת משרד הביטחון. המשרד הדגיש כי אין לדחייה כל קשר למערכת המבצעית (חץ 2 וחץ 3) שנמצאת בשימוש חיל האוויר.

עוד בוואלה! NEWS:
בפעם השנייה בחודש: ניסוי במערכת "חץ 3" נדחה בגלל תקלה
ברקע האיומים האיראנים: מטוסי חיל האוויר לא ימריאו לתרגיל בארה"ב

ניסוי טיסה של מערכת נשק חץ 3. אגף דוברות והסברה במשרד הביטחון, מערכת וואלה! NEWS
הניסוי במערכת "חץ 3" לפני כחודשיים וחצי/מערכת וואלה! NEWS, אגף דוברות והסברה במשרד הביטחון

פרוייקט החץ, המוגדר כ"שכבת היירוט העליונה במערך ההגנה האווירית", בוצע על ידי התעשיות הביטחוניות, מנהלת "חומה" במשרד הביטחון וחיל האוויר, יחד עם הסוכנות האמריקנית להגנה מפני טילים. מערך החץ הוא הראשון בין שכבות ההגנה של צה"ל במקרה שטילים בליסטיים ממדינות אויב, ובראשן איראן, ישוגרו לעבר ישראל. מערכת חץ 3 נמסרה לחיל האוויר לשימוש מבצעי כבר בינואר 2017.

משרד הביטחון והסוכנות האמריקנית להגנה מפני טילים ערכו לפני כחודשיים וחצי ניסוי טיסה מוצלח במערכת הנשק "חץ", עם מיירט "חץ 3". הניסוי בוצע משדה הניסויים במרכז הארץ, בהובלת התעשייה האווירית ובהשתתפות חיל האוויר.

עוד באותו נושא

לאחר שתי דחיות: משרד הביטחון ביצע ניסוי מוצלח במערכת "חץ 3"

לכתבה המלאה
ניסוי יירוט במיירט חץ 3, 10 דצמבר 2015. משרד הביטחון
ניסוי במערכת חץ 3/משרד הביטחון

בתחילת השנה נדחה בפעם השנייה ניסוי במערכת החץ 3. הניסוי נדחה עקב "בעיה בהעברת הנתונים במערך הניסוי הקרקעי, טיל המיירט לא שוגר ולפיכך מהנדסי הניסוי הכריזו עליו כעל No Test", מדובר בפעם השנייה שהניסוי נדחה, לאחר שמערכת הביטחון ביטלה ניסוי, לאחר שהמטרה שאמור היה הטיל ליירט לא עמדה בתנאי הבטיחות של הניסוי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully