וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברקע האיומים האיראנים: מטוסי חיל האוויר לא ימריאו לתרגיל בארה"ב

17.4.2018 / 22:24

חיל האוויר יצמצם את היקף המטוסים שישתתפו בתרגיל האמריקני ה"רד פלאג" באלסקה עקב המצב הביטחוני בישראל. ההערכות הן כי ההחלטה נעשתה על רקע האיומים האיראנים לנקמה על הרג שבעת פעילי משמרות המהפכה בסוריה

עריכה: שניר דבוש

חיל האוויר הישראלי יצמצם את היקף המטוסים שישתתפו בתרגיל חיל האוויר האמריקאי ה"רד פלאג" באלסקה בעקבות המצב הביטחוני בישראל. על פי ההערכות, ההחלטה התקבלה על רקע האיומים באיראן לנקמה על הרג שבעת פעילי משמרות המהפכה בסוריה לפני עשרה ימים במהלך הפעולה שיוחסה על ידם לישראל.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה לדברים כי "השתתפות חיל האוויר לראשונה בתרגיל ה'רד פלאג' באלסקה תתקיים כמתוכנן במהלך חודש מאי. לאור הערכת מצב בחיל האוויר הוחלט להתאים את השתתפות המטוסים בתרגיל'.

תרגיל ה"רד פלאג" נחשב לתרגיל משמעותי וחשוב עבור חיל האוויר, לשיפור מוכנתו ויכולותיו. לפני כחודש השתתפו ארבע מטוסי קרב בתרגיל בינלאומי ביוון, במהלכו תורגלו תרחישים שונים החיוניים לשמירה על כשירות החיל.

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
נתניהו עונה לאיומי איראן: "נגן על עצמנו, בעצמנו נגד כל איום"
התפארות ודריכות: המאבק הישראלי באיראן לא מסתכם בטילים ומל"טים
נחיל מל"טים ממולכדים ופיגועים בחו"ל: ההכנות לנקמה של "המוח" האיראני

חיל האוויר הישראלי השתתף בתרגיל היווני האווירי הגדול ביותר בו השתתפו שבע מדינות ושבעים מטוסים ביניהם חיל האוויר של איחוד האמירויות ומצרים - מטוסים בתרגיל. דובר צה"ל, מערכת וואלה! NEWS
היקף המטוסים יצומצם/מערכת וואלה! NEWS, דובר צה"ל

הבטחת האיראנים לנקום את מותם של אנשי המהפכה באה על רקע הודאתו של גורם בכיר בצה"ל כי ישראל הייתה אחראית לתקיפת הבסיס T4 בסוריה בשבוע שעבר. בריאיון לעיתונאי תומאס פרידמן מניו יורק טיימס אמר הגורם כי "זאת הפעם הראשונה שבה תקפנו מטרות חיות איראניות". שבעה אנשי משמרות המהפכה נהרגו באותה תקיפה, ואיראן הבטיחה מאז לנקום את מותם.

לאחר התקיפה, איראן הודתה באופן חריג על אובדן אנשיהם, אחרי שבעבר טשטשה תקריות דומות שנקשרו בשמה של ישראל. בין ההרוגים היה גם קצין בדרגת קולונול במשמרות המהפכה, ובכיר בכוח איים להשמיד את תל אביב ואת חיפה בתגובה. היום אמר דובר משרד החוץ של איראן כי התגובה תבוא "בזמן הנכון".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
נשיא איראן חסן רוחאני בעצרת הכללית של האו"ם, 20 בספטמבר 2017. רויטרס
איראן הבטיחה לנקום. הנשיא רוחאני/רויטרס

גם נעים קאסם, סגנו של מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, התייחס לתקיפת הבסיס T4 בסוריה ואמר כי "ישראל ניסתה לייצר משוואה שמראה שהיא שולטת בכללי העימות וזה לא מקובל עלינו. נצפה לתגובה איראנית נגד ישראל". הוא הדגיש כי לאחר הריגת האיראנים בתקיפה על איראן לנקוט בפעולות שיגבילו את חופש הפעולה של ישראל בסוריה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully