וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו עונה לאיומי איראן: "נגן על עצמנו, בעצמנו נגד כל איום"

16.4.2018 / 20:44

ראש הממשלה אמר בנאומו בוועידה העולמית של קרן היסוד כי "ההתקפות על העם היהודי לא פסקו עם הקמת המדינה". דבריו נאמרו על רקע הודאתו של בכיר בצה"ל בכך שישראל אחראית לתקיפת הבסיס האיראני T4 בסוריה, והבטחתו של סגן מזכ"ל חיזבאללה לתגובה איראנית

צילום: אבי כהן, עריכה: תום זואילי

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום (שני) כי "ההתקפות על העם היהודי לא פסקו עם הקמת המדינה, אנחנו נגן על עצמנו, בעצמנו, נגד כל איום". נתניהו אמר את הדברים בוועידה העולמית השנתית של קרן היסוד בסימן 70 שנה לעצמאות ישראל, שהתקיימה בבנייני האומה בירושלים.

דבריו של נתניהו נאמרים ברקע הודאתו של גורם בכיר בצה"ל כי ישראל הייתה אחראית לתקיפת הבסיס T4 בסוריה בשבוע שעבר. בריאיון לעיתונאי תומאס פרידמן מניו יורק טיימס אמר הגורם כי "זאת הפעם הראשונה שבה תקפנו מטרות חיות איראניות". שבעה אנשי משמרות המהפכה נהרגו באותה תקיפה, ואיראן הבטיחה מאז לנקום את מותם.

עוד בוואלה! NEWS:
תקיפות מדויקות ואתגר מודיעיני: כשישראל נותרה לבד מול איראן בסוריה
דיווח בסוריה: כלי טיס הפציצו בסיס שקשור לאיראן ועמדות של אסד
פוטין שוחח עם רוחאני: תקיפות נוספות בסוריה יגרמו לכאוס בעולם

רה"מ נתניהו בוועידה העולמית השנתית של הקרן בסימן 70 שנה לעצמאות ישראל. אבי כהן
עונה לאיומי איראן. נתניהו, הערב/אבי כהן

לאחר התקיפה, איראן הודתה באופן חריג על אובדן אנשיהם, אחרי שבעבר טשטשה תקריות דומות שנקשרו בשמה של ישראל. בין ההרוגים היה גם קצין בדרגת קולונול במשמרות המהפכה, ובכיר בכוח איים להשמיד את תל אביב ואת חיפה בתגובה. היום אמר דובר משרד החוץ של איראן כי התגובה תבוא "בזמן הנכון".

גם נעים קאסם, סגנו של מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, התייחס הערב לתקיפת הבסיס T4 בסוריה ואמר כי "ישראל ניסתה לייצר משוואה שמראה שהיא שולטת בכללי העימות וזה לא מקובל עלינו. נצפה לתגובה איראנית נגד ישראל". הוא הדגיש כי לאחר הריגת האיראנים בתקיפה על איראן לנקוט בפעולות שיגבילו את חופש הפעולה של ישראל בסוריה.

זאת הייתה הפעם השנייה בתוך חודשיים שבה הותקף הבסיס, שבו נמצאים גם כוחות רוסיים. בפעם הקודמת, בפברואר, היה זה לאחר ששוגר ממנו מל"ט איראני, שחדר לשטח ישראל והופל על ידי מסוק של חיל האוויר. בתגובה, הופצץ קרון השליטה האיראני ב-T4, אך מערכת ההגנה של צבא סוריה הצליחו להפיל את אחד מטוסי הקרב שהשתתפו בתקיפה. אותה הפלה של מטוס ה-F-16, ששני טייסיו נפצעו, הובילה לפעולה רחבה של ישראל באותו יום, והותקפו שורת מטרות איראניות וסוריות.

עוד באותו נושא

בכיר בצה"ל מודה: לראשונה תקפנו אנשי צבא איראניים בסוריה

לכתבה המלאה
תמונות שפרסמו האיראנים מהבסיס המותקף בסוריה, 11 באפריל 2018. --, מערכת וואלה! NEWS
המתחם האיראני בבסיס T4 לאחר התקיפה/מערכת וואלה! NEWS, --

בלילה שבין שבת לראשון שעבר, שוב הותקף בסיס ה-T4, והפעם דווח על 14 הרוגים, שבעה מהם אזרחי איראן. גם רוסיה הצטרפה לגינויים, והזהירה כי מדובר ב"התפתחות מסוכנת". נשיא רוסיה ולדימיר פוטין אף שוחח עם ראש הממשלה בנימין נתניהו על התקיפה, ולפי הקרמלין, הביע את התנגדותו ל"פגיעה בריבונות סוריה". נתניהו הדגיש כי ישראל לא תאפשר לאיראן להתבסס מעבר לגבול. ברקע הזעם הרוסי והתקיפה של ארצות הברית, בריטניה וצרפת בסוריה בעקבות המתקפה הכימית בדומא, חשף צה"ל ביום שישי כי אותו מל"ט איראני היה חמוש והיה מיועד להתפוצץ במטרה בישראל.

פגישת שר האוצר משה כחלון ועמיתו הצרפתי, 16.4.18. דוברות שר האוצר, מערכת וואלה!
"אפס סובלנות לשימוש בנשק כימי להשמדה המונית". כחלון ועמיתו הצרפתי, היום/מערכת וואלה!, דוברות שר האוצר

כחלון לעמיתו הצרפתי: העברתם מסר של אפס סובלנות לנשק כימי

בתוך כך, שר האוצר משה כחלון נפגש היום עם מקבילו הצרפתי בפריז, בפגישה רמת דרג ראשונה מאז התקיפה של המערב בסוריה בסוף השבוע. כחלון, חבר הקבינט המדיני ביטחוני, אמר לשר האוצר הצרפתי ברונו למאר כי ישראל מעריכה את העמידה האיתנה של צרפת ואת העמדה הנחרצת של הנשיא מקרון בנושא הסורי.

"המסר שהעברתם מהתקיפה בסוריה הוא אפס סובלנות לשימוש בנשק כימי להשמדה המונית. זה מסר חשוב לעולם כולו", אמר. כחלון, שנמצא בסבב פגישות עם שרי אוצר באירופה לפיתוח וקידום היחסים הכלכליים בתחומי מיסוי, השקעות והייטק, נפגש היום גם עם שר האוצר האיטלקי פייר קרלו פדואן וביקש ממנו שממשלת איטליה תפעיל את השפעתה בכדי לסייע לנו בהחזרת גופותיהם של הדר גולדין ואורון שאול והאזרחים אברה מנגיסטו והישאם שעבאן א-סייד. הלילה כחלון ימריא לציריך לפגישה עם שר האוצר השוויצרי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully