וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח בסוריה: כלי טיס הפציצו בסיס שקשור לאיראן ועמדות של אסד

כלי תקשורת במדינה דיווחו כי כלי טיס בלתי מזוהה הפציץ מחסן נשק בצפון סוריה, בהתקפה שכתוצאה ממנה נהרגו קצינים איראניים. זאת, במקביל לדיווחים על תקיפת עמדות של משטר אסד במזרח המדינה

רויטרס

בסוריה מדווחים הערב (שבת) על פיצוץ בבסיס שקשור לאיראן באזור חאלב. לפי הדיווחים, כלי טיס בלתי מזוהה הפציץ מחסן נשק בג'בל עזן, כשלא ברור אם מדובר בבסיס איראני, או בסיס של מיליציות הקשורות אליה, ודווח כי כלי טיס חגים בשמי האזור. הארגון הסורי לזכויות אדם דיווח כי ישנם נפגעים בפיצוץ, וברשת סקיי ניוז דווח על הרוגים, בהם קצינים איראנים. בהמשך דווח גם על התקפת ארבע עמדות של המשטר ובעלי בריתו בדיר א-זור שבמזרח המדינה. ארגון חיזבאללה הכחיש את הדיווח.

הדיווחים עולים על רקע התקיפה האמריקנית בסוריה אמש, שבה הופצצו יעדי נשק כימי של משטר אסד.

בשעות הצהריים הזהיר נשיא איראן חסן רוחאני את המערב בעקבות מאורעות הלילה ואמר כי "לתקיפה מסוג זה לא תהיה שום תוצאה מלבד הרס". לדבריו, "ארצות הברית מנסה להצדיק את נוכחותה במזרח התיכון באמצעות תקיפות מסוג זה". לשכתו של נשיא סוריה בשאר אסד מסרה כי הנשיא שוחח עם מקבילו האיראני אחרי התקיפה וכי רוחאני הצהיר שאיראן עומדת לצדה של סוריה.

עוד בוואלה! NEWS:
שגרירת ארה"ב במועצת הביטחון: נמשיך לפעול נגד אסד אם ישתמש בנשק כימי
בריטניה: הפעולה בסוריה מוצדקת; צרפת: רוב הארסנל הכימי הושמד
טראמפ תקף - והשיירה תעבור: התסריט הקבוע והמדמם של סוריה

תיעוד פיצוץ באזור ג'מאריא שמערב לדמשק בירת סוריה שיוחס לתקיפה ישראלית, 5 בדצמבר 2017. צילום מתוך טוויטר, מערכת וואלה!
תקיפה בסוריה, דצמבר 2017/מערכת וואלה!, צילום מתוך טוויטר

המתקפה הלילה התמקדה במתקנים לייצור נשק כימי, וכללה יותר ממאה טילים ששוגרו ממשחתות, ממטוסי קרב וממפציצים אמריקניים, בריטיים וצרפתיים. לפי הפנטגון, הותקפו שלושה יעדים הנחשבים לעמודי התווך בתכנית - "מכון מחקר מדעי" (SSRC) בבארזה שבדמשק, ומאגר של גז סארין ומרכז לייצור נשק כימי באזור חומס.

בנוסף לאותן שלוש מטרות, לפי דיווחים שנים, היו יעדים נוספים בתגובה האמריקנית בתוך קצת יותר משנה למתקפה כימית. לפי האופוזיציה, הותקף הבסיס האווירי בדומאייר, שממנו יצאה התקיפה הכימית בדומא הסמוכה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הערב להתקפה בסוריה, והבהיר כי "לנשיא אסד צריך להיות ברור שמאמציו הבלתי אחראיים להשגת נשק להשמדה המונית והשימוש בו, התעלמותו הבוטה מהדין הבינלאומי ונכונותו לאפשר לאיראן ושלוחותיה להתבסס צבאית בסוריה - מסכנים את סוריה".

(עדכון ראשון 22:28)

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
מטוס ממריא לתקיפה בסוריה. רויטרס
מטוס אמריקני בדרכו לסוריה, הלילה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully