וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטין שוחח עם רוחאני: תקיפות נוספות בסוריה יגרמו לכאוס בעולם

15.4.2018 / 16:48

נשיאי רוסיה ואיראן שוחחו ביניהם בעקבות הפעולה של מדינות המערב נגד תכנית הנשק הכימית של אסד, ואמרו כי זו תפגע בסיכויים להגיע להסדר פוליטי במדינה

צילום: רוני כנפו, עריכה: שניר דבוש

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין שוחח היום (ראשון) עם נשיא איראן חסן רוחאני, בעקבות התקיפה המערבית בסוריה. לפי סוכנויות הידיעות הרוסיות, פוטין אמר לרוחאני בשיחת הטלפון ביניהם כי תקיפות נוספות "יגרמו לכאוס ביחסים הבינלאומיים" וכי הפעולה של ארצות הברית, בריטניה וצרפת פגעה בסיכויים להגיע להסדר פוליטי בסוריה.

רוסיה ואיראן מגבות את משטרו של בשאר אסד, ואלו גינו מאז אתמול בתקיפות את המתקפה של שלוש המדינות שהגיעה בתגובה לתקיפה הכימית בדומא. רוחאני שוחח אתמול עם אסד, ואמר כי טהראן עומדת לצדה של דמשק. היום נועד אסד עם מחוקקים רוסים בארמונו בדמשק, ולפיהם הסכים להזמנה לבקר ברוסיה.

הידיעה על השיחה בין השניים, שפורסמה על ידי הקרמלין, הגיעה שעות לאחר שסגן שר החוץ הרוסי, סרגיי ריבקוב, השמיע טון מפויס יותר כשאמר שמוסקבה תעשה כל שביכולתה כדי לשפר את יחסיה המתוחים עם המערב.

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ונשיא איראן חסן רוחאני בפגישה בקרמלין במוסקבה, 28 במרץ 2017. רויטרס
מתאמים עמדות. רוחאני ופוטין/רויטרס

פוטין שוחח במהלך הלילה גם עם נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן, שיחד עמו ועם רוחאני מנסה למצוא דרך לסיים את המלחמה הממושכת בסוריה. עם זאת, ארדואן, התומך בכוחות המורדים, פרס את תמיכתו בתקיפה המערבית בסוריה, שכללה פגיעה בשלושה מוקדים הנחשבים לנדבך משמעותי בתכנית הנשק הכימית של אסד.

רוסיה זעמה על המתקפה, שיצאה לדרך חרף אזהרותיה, וכינסה אתמול דיון חירום במועצת הביטחון של האו"ם. בתום חילופי האשמות בין מוסקבה לוושינגטון, נפלה הצעת גינוי לפעולה שאותה הובילה ארצות הברית. הנשיא דונלד טראמפ הכריז כי "המשימה הושלמה", וחזר על כך גם היום.

ארצות הברית, בריטניה וצרפת הדגישו כי הן לא מתכוונות לפעול להפלת משטרו של אסד, אלא רק להענישו על השימוש בנשק כימי. מוסקבה ודמשק מכחישות שהייתה תקיפה כזו, וטוענות כי כל מאגרי הנשק הכימי הושמדו בהתאם להבנות שהושגו ב-2013.

היום נפגש בדמשק סגן שר החוץ הסורי, פייסל מוקדד, עם פקחים מהארגון הבינלאומי למניעת נשק כימי (OPCW) בנוכחות קצינים רוסים וגורם ביטחוני סורי. המשלחת אמורה לבקר בדומא, שם אירעה המתקפה הכימית, אך מאז עברה העיירה שבפאתי דמשק לשליטת המשטר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully