וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברו לחמאס ותכננו פיגועים: אישום נגד שלושה תושבי מזרח ירושלים

השב"כ והמשטרה סיכלו את פעילות החוליה, שעל פי כתב האישום תכננה להוציא לפועל פיגועי ירי בהנחיית פעילי הארגון מעזה. מעורב נוסף שעניינו עדיין מצוי בחקירה חשוד שתכנן לבצע פיגוע נגד חיילים ליד אורנית

צילום: משרד הבטחון, עריכה: שניר דבוש

(בווידיאו: מטען חבלה שנמצא במשאית פלסטינית במעבר ריחן בחודש שעבר)

פרקליטות מחוז ירושלים הגישה היום (שני) לבית המשפט המחוזי בעיר כתבי אישום נגד שלושה תושבי ירושלים בגין עבירות של מגע עם סוכן חוץ, חברות בארגון טרור וקשירת קשר לביצוע מעשה טרור. עבירות אלה נחשפו במסגרת פעילות משותפת של השב"כ (שירות הביטחון הכללי) ומשטרת ישראל לחשיפת וסיכול תכנון לבצע פיגועים בישראל. על פי האישום, פיגועים אלה תוכננו לצאת לפועל בהנחיית פעילי חמאס מרצועת עזה.

על פי כתב האישום, נסים חמאדה בן ה-39 שימש כראש החולייה וכמגייס ראשי לפעילותה. בנוסף אליו עומדים במרכז הפרשה עז א-דין עטון בן ה-24, עובידה עמירה בן ה-30 ומעורב נוסף, כולם תושבי צור באהר שבמזרח ירושלים. מהחקירה עלה כי חמאדה עמד בקשר עם פעילי חמאס שגורשו לרצועת עזה במסגרת עסקת שליט וגויס על ידם לתכנון וביצוע פיגוע ירי, משימה שלטובתה גייס את הנאשמים הנוספים.

עוד בוואלה! NEWS:
חג הפועלים: בני הנוער הם האוכלוסייה המנוצלת ביותר בשוק העבודה
אחרי שהושגה פשרה בקואליציה: חוק הלאום עבר בקריאה ראשונה
דיווח: ראש הסגל בבית הלבן כינה את טראמפ "אדיוט" שיש להציל מעצמו

אנשי חמאס באזכרה להרוגי מבצע צוק איתן בעזה, ספטמבר 2104. רויטרס
מהחקירה עולה כי הנאשמים קיבלו הנחיות מעזה. פעילי חמאס/רויטרס

במסגרת החקירה נחשף כי המעורב הנוסף, ששמו לא הותר לפרסום, תכנן לגייס לחולייה פעיל חמאס נוסף ולבצע פיגועים נגד כוחות ביטחון ישראלים. הוא אף ביצע פעולות שונות לתכנון פיגוע זה, ובהן רכישת אמצעי לחימה וביצוע תצפיות באזור אורנית, שם תכנן לבצע פיגוע ירי לעבר חיילים בתחנת אוטובוס הסמוכה ליישוב. עניינו של מעורב זה מצוי עדיין בחקירה לקראת קבלת החלטה.

על פי ממצאי החקירה, שניים מחברי החולייה - עז א-דין עטון ועובידה עמירה - ביקרו את מחמוד עטון ומוסא עכארי בתורכיה, פעילי חמאס שגורשו במסגרת עסקת שליט. עז א-דין נאשם כי הוא קיבל כספי טרור מטעם חמאס בסך אלפי דולרים במהלך ביקור זה.

הפרקליטות ביקשה לעצור את הנאשמים עד תום ההליכים המשפטיים נגדם. עוד נמסר מטעמה כי הם מצטרפים ליותר מ-100 פלסטינים שנעצרו בשנה האחרונה בשל ניסיונות חמאס ברצועת עזה לערער את מצב הביטחון בירושלים וביהודה והשומרון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully