וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד כסף לעצמאים והנחה בארנונה: הטבות חדשות למשרתי המילואים

1.5.2018 / 16:16

לכבוד יום ההוקרה למערך המילואים הוצגה רשימה של הקלות חדשות עבור משרתי המילואים הפעילים. בין ההטבות החדשות: הרחבת הסיוע המשפטי, הנחה בקניית קרקע ותוספת תגמול לבעלי עסק עצמאי

צילום: לע"מ

(בווידאו: הנשיא ראובן ריבלין מבקר חיילי מילואים, בחודש שעבר)

לרגל יום ההוקרה למערך המילואים שחל היום (שלישי), נחשפה רשימת הקלות אותם מקדמים משרד הביטחון וצה"ל. בין ההטבות השונות הסכם לפיו תינתן תוספת תגמול למשרתי מילואים פעילים שיש להם עסק עצמאי, בשיעור של 25%, בנוסף הוקם מערך סיוע משפטי למשרתי מילואים שיכלול הרחבת סיוע לחיילים שנמצאים בהליך של פיטורים ממקום עבודתם.

באשר למשרתי המילואים בעלי המשפחות, משרד הביטחון הודיע כי יינתן סיוע לבני זוג של משרתי מילואים פעילים שהינם סטודנטים. בהקשר זה, יצאו תקנות המאפשרות למילואימניקים שנמצאים בלימודים אקדמיים קביעת מועד מבחן חדש בעת הצורך. כמו כן, יינתנו מועדים מיוחדים גם לביצוע של מבחני רישוי ממשלתיים וכך אם משרת מילואים נקרא לשירות פתע אז הוא ובן או בת זוגו יהיו זכאים למועד מיוחד וחלופי של אותה בחינה בתוך ארבעה חודשים.

עוד בוואלה! NEWS:
אושר בכנסת: "הכרזת מלחמה" תתאפשר בהחלטת רה"מ ושר ביטחון בלבד
נכדו של ח"כ מכהן נעצר בנתב"ג בחשד להברחת 11 ק"ג קוקאין
נגד 40 מיליון משתמשים: איראן אוסרת על שימוש בטלגרם

גדוד איסוף איתם וגדוד קרקל, גבול ישראל מצרים, 14 במרץ 2018. דובר צה"ל
יום אחד בשנה כדי להביע הערכה לחיילי המילואים/דובר צה"ל

בשורה נוספת למשרתים מגיעה גם בתחומו של משרד הרישוי שם יחולו תקנות חדשות לבחינות לרישוי במקצועות הבריאות, כך שאם משרת מילואים נרשם למבחן אך לא הצליח לגשת אליה בגין קריאה למילואים, הוא יהיה פטור מתשלום אגרה למועד הבא של המבחן.

בית הספר למ"כים, 24 בינואר 2018. דובר צה"ל
משרתי המילואים מתאמנים ומוכנים לקריאת פתע/דובר צה"ל

רשימת ההטבות החדשה כוללת גם הנחות בקרקע עבור משרתי מילואים פעילים והם יהיו זכאים לכפל הנחות במחיר הקרקע. עוד הקלות לחיילי המילואים מתייחסות להנחה בארנונה בשיעור של 5% וכן, שחרור נטול בירוקרטיה מיותרת שמעניק למילואימניקים הזנת שחרור על ידי שליש היחידה מבלי להגיע למדור השחרורים.

בנוסף לרשימה זו, חשף המשרד לשוויון חברתי את תכנית ההטבות שלו למשרתי המילואים, תכנית שתיכנס לתוקפה החל משנת הלימודים הנוכחית ותכלול בין היתר הגדלת אחוזי מלגה בתמורה לשירות מילואים.

סא"ל אייל יוסיפסקו, ראש ענף תכנון באגף כוח האדם, אמר כי "יום מערך המילואים הוא הזדמנות של מדינת ישראל, גופי המדינה וצה"ל לעצור, להביע הערכה ולומר תודה למשרתי המילואים על פועלם בשגרה ובחירום. אנו מביעים הערכה לכלל המעגלים המושפעים ממשרתי המילואים: מעסיקים, משפחות ואקדמיה. עבודות ההכנה לקראת אישור ההטבות נעשו תוך יצירת חיבור בין כלל הגופים, מבפנים ומחוץ לצבא, כדי למקסם את היבטי ההוקרה והתגמול כשמטרת העל היא לעשות את השירות במערך מילואים לטוב יותר".

יוסיפסקו הוסיף כי "מערך המילואים הינו מרכיב חיוני ביכולת המבצעית של צה"ל, זאת מתוך הבנה כי רמת המוכנות הנדרשת זהה לחיילי השירות הסדיר. מערך המילואים פועל מתוקף חוק אך מבוסס על ערכי התנדבות, רעות ושליחות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully