וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נגד 40 מיליון משתמשים: איראן אוסרת על שימוש בטלגרם

30.4.2018 / 18:23

מערכת המשפט פרסמה את ההוראה בשל "פעילויות בלתי-חוקיות" באפליקציה להעברת מסרים. הקביעה מצטרפת לאיסור שהוטל בימים האחרונים על גופים ממשלתיים לעשות שימוש בטלגרם, שהיה כלי חשוב של המפגינים במחאה האחרונה נגד המשטר

המנהיג העליון של איראן, עלי חמינאי, 14 באפריל 2018. AP
הטלגרם שימש להפצת מחאות נגד המשטר. חמינאי/AP

הרשויות באיראן אסרו היום (שני) על השימוש באפליקציית המסרים "טלגרם" - כך דווח בתחנת הטלוויזיה הממלכתית במדינה. בהודעה נמסר כי ההחלטה התקבלה על ידי מערכת המשפט בעקבות "כמה תלונות נגד טלגרם מצד אזרחים איראנים ובהתבסס על הערכת שירותי הביטחון שהתמודדו עם פעילויות בלתי-חוקיות באפליקציה".

ההוראה פורסמה כמה ימים לאחר שאיראן אסרה על גופים ממשלתיים להשתמש בטלגרם, הנפוץ בקרב התקשורת הממלכתית, פוליטיקאים, חברות ואזרחים מהשורה. לאפליקציה הפופולרית, שבה נאבקות גם הרשויות ברוסיה, יש כ-40 מיליון משתמשים באיראן. הטלגרם שימש לארגון המחאות האחרונות נגד המשטר.

הממשלה מפעילה מערכת סינון נרחבת באינטרנט, במטרה למנוע מהאזרחים לגלוש באתרים רבים המוגדרים כפליליים או פוגעניים. עם זאת, רבים מצליחים לעקוף זאת דרך שימוש ב-VPN, שמספקת קישורים מוצפנים לרשתות פרטיות הפועלות בחו"ל ומאפשרות למחשבים להתנהג כאילו שהם מבוססים במדינה אחרת.

"חסימת אפליקציית הטלגרם צריכה להיות בדרך כזו שתמנע מהמשתמשים גישה אליה דרך VPN או תוכנות אחרות", נטען בסוכנות הידיעות פארס.

עוד ידיעות מהעולם
נשיא דרום קוריאה: לטראמפ מגיע נובל לשלום על מאמציו מול הצפון
ויהי אור: הודו הכריזה כי חיברה את כל 597,464 כפריה לחשמל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully