וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ויהי אור: הודו הכריזה כי חיברה את כל 597,464 כפריה לחשמל

30.4.2018 / 14:15

הממשלה הודיעה כי השלימה את היעד השאפתני, 12 ימים לפני המועד שהקציבה לכך. "זהו יום היסטורי", הכריז מודי על ההישג, שצפוי לחזק את מפלגתו בבחירות. ואולם, ההגדרה הממשלתית רחבה ואינה אומרת כי לכל אחד מתושבי אותם כפרים אכן יש חשמל בביתו

צילום: CNN

הודו השלימה את תהליך חשמול כל היישובים במדינה, 12 ימים לפני תאריך היעד שהציב ראש הממשלה נרנדרה מודי - כך הודיעה אתמול (ראשון) הממשלה. השלמת התכנית השאפתנית עשויה לחזק את מפלגת השלטון לקראת הבחירות הכלליות בשנה הבאה.

הכלכלה השלישית בגודלה באסיה סבלה במשך שנים ממחסור בחשמל, כשהתעשיות השונות נאלצו להתמודד עם הפסקות חשמל ובתי חולים נשענו על גנרטורים כגיבוי. עם זאת, אתמול אמר מודי כי זהו "יום היסטורי במסע ההתפתחות של הודו", לאחר שכפר מבודד בצפון-מזח המדינה היה האחרון שחובר לרשת החשמל.

"קיימנו את ההתחייבות שלנו לשנות את חייהם של כמה מאזרחי המדינה לעד!", כתב מודי בחשבון הטוויטר שלו, בזמן שכמה מחברי ממשלתו בירכו אותו ברשתות החברתיות.

עוד ידיעות מהעולם
אסד אחרי התקיפות: מדינות עוברות לתוקפנות ישירה נגד סוריה
אפגניסטן: 21 הרוגים, בהם עיתונאי, בפיגוע כפול של דאעש בקאבול

הציוץ של מודי

לפי נתונים רשמיים של הממשלה, כלל 597,464 הכפרים המוכרים במדינה מחוברים עתה לרשת החשמל. כשמודי עלה לשלטון ב-2014, היו 18,452 כפרים שלא היו מחוברים לחשמל. עם זאת, אין זה אומר שלכל האזרחים בהודו יש אספקת חשמל. ההגדרה הממשלתית קובעת כי כפר מחובר לחשמל אם יש לו תשתיות חשמל בסיסות ו-10% ממשקי הבית והמקומות הציבוריים, כולל בתי ספר, משרדי ממשל ובתי חולים, מחוברים לחשמל.

"לא, עדיין אין חשמל בכל כפר", כתב בטוויטר דיליפ גופטה, תושב כפר במדינת המחוז אוטר פרדש. "במהלך השנים, מקום הולדתי ציפה לחשמל בכל שנה, אך זה טרם הגיע".

הבנק העולמי דיווח בשנה שעברה כי 1.06 מיליארד איש בעולם עדיין חיים ללא חשמל, כשהודו וניגריה היו בראש הרשימה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully