וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפגניסטן: 26 הרוגים, בהם 9 עיתונאים, בפיגוע כפול של דאעש בקאבול

30.4.2018 / 18:38

הפיצוץ הראשון אירע בסמוך למבנה שירותי המודיעין, ולאחר מכן התרחש פיצוץ סמוך לאחד ממשרדי הממשלה. אנשי תקשורת רבים שהגיעו לזירה הראשונה נפגעו בפיצוץ השנה. היה זה היום הקטלני ביותר עבור התקשורת במדינה מאז פלישת ארה"ב ב-2001

עריכה: יאיר דניאל

לפחות 26 בני אדם נהרגו היום (שני) ועוד 27 נפצעו בפיגוע התאבדות כפול בקאבול - כך מסרו גורמים רשמיים באפגניסטן. שלוחת "המדינה האסלאמית" (דאעש) קיבלה אחריות על הפיגוע, האחרון בשורת מתקפות שמזעזעות את המדינה מוכת המלחמה. בין ההרוגים היו תשעה עיתונאים, בהם גם הצלם הראשי של סוכנות הידיעות הצרפתית AFP.

הצלם הוותיק, שאה מראי, היה בין קבוצת עיתונאים שנפגעה במהלך הפיצוץ השני, בזמן שהם דיווחו על הפיצוץ הראשון, שאירע בסמוך למבנה שירותי המודיעין, לאחר מכן אירע הפיצוץ השני, מחוץ למשרד השיכון והפיתוח האורבני.

בתקרית אחרת, בעיר חוסט שבמזרח המדינה ,נהרג כתב של רשת BBC בשפת הפשטו, ששימש גם כתב של סוכנות הידיעות רויטרס. זהו היום הקטלני ביותר עבור אנשי התקשורת במדינה מאז פלשה ארצות הברית למדינה ב-2001.

לקריאה נוספת בנושא
בתור להרשמה לבחירות: 48 הרוגים בפיגוע של דאעש בקאבול
מפקד צבא ארה"ב באפגניסטן: רוסיה מספקת נשק לטליבאן

שוטרים מסייעים לעיתונאים אפגנים לאחר פיגוע שהתרחש בקאבול, אפגניסטן 30 באפריל 2018. רויטרס
המצב הביטחוני מתדרדר. חלק מקבוצת העיתונאים שנפגעה בפיצוץ השני/רויטרס

בשבוע שעבר נהרגו 60 בני אדם בפיגוע במרכז לרישום מצביעים בקאבול, ברקע אזהרות של גורמי ביטחון מפני החרפה באלימות לקראת הבחירות המתוכננות להתקיים באוקטובר.

בנוסף לדאעש, ממשלתו של הנשיא אשרף ראני מנהלת מאבק בלתי-נגמר בטליבאן, שמנסה לשוב לשלטון. בשבוע שעבר, הכריז הארגון הקיצוני על מתקפת האביב השנתית שהובילה להחרפת הקרבות בכמה חזיתות במדינה.

(עדכון ראשון: 11:20)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully