וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפקד צבא ארה"ב באפגניסטן: רוסיה מספקת נשק לטליבאן

25.3.2018 / 11:11

גנרל ג'ון ניקולסון האשים את מוסקבה בכך שהיא תומכת בארגון המנסה להפיל את הממשלה בקאבול, בהתבטאות שמחריפה את המתיחות בין מדינות נאט"ו לרוסיה. השגרירות הרוסית במדינה דחתה זאת: "רכילות זולה"

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

רוסיה הכחישה היום (ראשון) את דבריו של מפקד הכוחות האמריקניים באפגניסטן שטען כי היא תומכת בטליבאן ואף מספקת לו כלי נשק. בריאיון שהעניק בשבוע שעבר לרשת BBC, אמר גנרל ג'ון ניקולסון כי מוסקבה מנסה לפגוע במאמציה של וושינגטון על אף האינטרסים המשותפים במלחמה בטרור ובסחר בסמים. "הביאו למפקדות שלנו כלי נשק שלפי מנהיגים מקומיים ניתנו על ידי רוסיה לטליבאן", אמר.

שגרירות רוסיה בקאבול כינתה את דבריו של הגנרל האמריקני "רכילות זולה" וחזרה על הכחשות דומות בנושא מצד גורמים רוסיים אחרים. "פעם נוספת, אנחנו מתעקשים שההצהרות הללו הן חסרות ביסוס ואנחנו קוראים לאותם גורמים בכירים שלא לדבר שטויות", נמסר.

לקריאה נוספת בנושא
אפגניסטן: לפוחת 26 הרוגים בפיגוע של דאעש ליד מסגד שיעי בקאבול
טליבאן במסר לאזרחי ארה"ב: רוצים לסיים את המלחמה בדרכי שלום

כוחות אפגניים מציגים שבויים של טליבאן בדרום המדינה, 18 במרץ 2018. רויטרס
נתמכים על ידי רוסיה בעשור האחרון. לוחמי טליבאן שבויים/רויטרס

בשנה האחרונה אמרו מפקדים אמריקנים, כולל ניקולסון, כי ייתכן שרוסיה מספקת כלי נשק לטליבאן, על אף ששום ראיה לא הוצגה עוד לציבור. עם זאת, דבריו של מפקד הכוחות האמריקניים היו בוטים יותר והם נאמרו ברקע המתיחות הגוברת בין נאט"ו לרוסיה בעקבות הרעלתו של הסוכן הכפול לשעבר סרגיי סקריפל, שהותקף בבריטניה בתחילת החודש באמצעות גז עצבים נדיר.

לטענת רוסיה, הקשר המוגבל שלהם עם טליבאן נועד לקידום שיחות שלום ולהבטחת ביטחונם של אזרחים רוסים. מוסקבה הציעה לתאם את המגעים לקיום משא ומתן בין הארגון הקיצוני לבין הממשלה בקאבול.

גורמים בטליבאן אמרו לרויטרס כי הארגון ביסס את קשריו עם מוסקבה מאז 2007 אך הוסיפו כי המעורבות הרוסית אינה מעבר ל"תמיכה מורלית ופוליטית".

רוסיה הביעה ביקורת על התנהלות ארצות הברית ונאט"ו באפגניסטן, אך בתחילת המלחמה היא סיפקה מסוקים לצבא אפגניסטן ופתחה נתיב אספקה למדינות הקואליציה דרך שטחה. עם זאת, רוב שיתוף הפעולה הזה נפסק בעקבות ההתדרדרות ביחסים בין רוסיה למערב בשנים האחרונות, בצל המלחמות באוקראינה ובסוריה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully